Erikoinen painon putoaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 113872
  • Aloitettu Aloitettu

Deleted member 113872

Joo elikkäs paino on pudonnut 3kk aikana 88 kilosta 85 kiloon vaikka olen syönyt 4000 kaloria päivässä ja joskus ylikin. Esimerkiksi eilen söin 4350 kilokaloria. Ja painoa ei saa nousemaan oikein millään vaikka yrittäisinkin. Ennen tuolla ruokamäärällä kyllä kasvoi isommaksi ja esimerkiksi toissatalvena tuolla ruokamäärällä piti hyvin yllä 95 kilon painoa ja se taisi olla hiukan enemmänkin. Treenitiheys ja sen sisältö ei ole paljoa muuttunut mutta sarjapainot ovat tippuneet lähes joka liikkeessä. Ja meinaa huimata sarjoissa, sitäkään ongelmaa ei ollut ennen. Tuntuu että suunniteltuja sarjoja on mahdoton saada loppuun asti kun pelottaa että pökertyy kesken kaiken. Treenauksen jälkeen on myöskin ollut vähän ahdistuneempi kuin ennen. Liekköhän aineenvaihduntani nopeutunut huomattavasti tai sitten jonkun hiipivän sairauden merkki. Mitä kannattaisi tehdä treenin suhteen, kannattaisiko jättää treenaus nyt väliaikaisesti tauolle? Voiko olla ylirasitustilan merkki? Tässä viestissä on sekä treeniin ja ravintoon liityviä asioita mutta päätin että laitan tänne ravinto-osioon tämän.

Mites kilpirauhasarvot? Vois olla ihan hyvä käydä tarkistuttamassa, koska liian korkeat arvot voivat ainakin tollaisia oireita aiheuttaa.

Mites kilpirauhasarvot? Vois olla ihan hyvä käydä tarkistuttamassa, koska liian korkeat arvot voivat ainakin tollaisia oireita aiheuttaa.
Kiitos vinkistä, voisin muuten käydä tarkistuttamassa ne jos jotain selviäisi.
Ota nyt ihan ensin 2vk taukoa salilta.
Otin puolitoista viikkoa taukoa kesäkuun alussa, sen jälkeen oli sellainen olo että nyt on pakko päästä nostelemaan rautaa oli miten oli. Mutta ehkä kannattaa tällä kertaa malttaa levätä se 2 viikkoa. "Russian squat generator" (ExRx.net : "Russian" Squat Program Generator taisi olla tässä vaiheessa liikaa. Minkälaisella ohjelmalla kannattaa aloittaa tauon jälkeen että ei käy samanlaista?

Kuulostaisi hyvin pitkälti että ylikunto kolkuttelee ovella. Etkös ollut se Tomppa joka treenaa joka sarjan failureen ja ylikin(y)? Videoissa ainakin täällä. Ota ensin taukoa pari vko ja sitten joku järkevä ohjelma jossa progressio kasvaa hitaasti. Tuo Russian on hyvä ohjelma jos laskee kilot oikein. Pitäisi olla ainakin puoleen väliin asti suht helppo. Kunhan muistaa ettei tee apuliikkeitä liikaa eikä vedä niillä itseään romuksi. Ohjelman edetessä kaikki apuliikkeet pois vähitellen. Kyykyssä olen saanut tuolla aina uudet enkat.

Kuulostaisi hyvin pitkälti että ylikunto kolkuttelee ovella. Etkös ollut se Tomppa joka treenaa joka sarjan failureen ja ylikin(y)? Videoissa ainakin täällä. Ota ensin taukoa pari vko ja sitten joku järkevä ohjelma jossa progressio kasvaa hitaasti. Tuo Russian on hyvä ohjelma jos laskee kilot oikein. Pitäisi olla ainakin puoleen väliin asti suht helppo. Kunhan muistaa ettei tee apuliikkeitä liikaa eikä vedä niillä itseään romuksi. Ohjelman edetessä kaikki apuliikkeet pois vähitellen. Kyykyssä olen saanut tuolla aina uudet enkat.
Voi olla hyvinkin mahdollista. Liekkö myös lisääntynyt sosiaalisten tilanteiden ahdistus, huono uni ja jokseenkin heikentynyt libido kielii siitä myös. Treenasin joskus aika paljon failureen. Oon pyrkinyt vähentämään sitä paitsi nyt kun tein tuota venäläistä niin tein joitakin sarjoja aika viimeiseen että saisin kaikki sarjat ja toistot tehtyä loppuun. Omasta mielestä 6x6 oli kaikista rankin treeni. Sitten kun oli kyykyn jälkeen vauhtipunnerruksessa sama+ leuka lisäpainoilla 6,5,4,3,2 toistoa niin meinas se olla aika kuluttavaa. Mäkin sain joskus enkkoja tuolla ohjelmalla. Pitäis ottaa prosentit varmaan jostain helposti ylös tulevasta ykkösestä.

Voi olla hyvinkin mahdollista. Liekkö myös lisääntynyt sosiaalisten tilanteiden ahdistus, huono uni ja jokseenkin heikentynyt libido kielii siitä myös. Treenasin joskus aika paljon failureen. Oon pyrkinyt vähentämään sitä paitsi nyt kun tein tuota venäläistä niin tein joitakin sarjoja aika viimeiseen että saisin kaikki sarjat ja toistot tehtyä loppuun. Omasta mielestä 6x6 oli kaikista rankin treeni. Sitten kun oli kyykyn jälkeen vauhtipunnerruksessa sama+ leuka lisäpainoilla 6,5,4,3,2 toistoa niin meinas se olla aika kuluttavaa. Mäkin sain joskus enkkoja tuolla ohjelmalla. Pitäis ottaa prosentit varmaan jostain helposti ylös tulevasta ykkösestä.
Kyllä, huono uni ja seisokki ovat myös ylikunnon merkkejä. Jos leposyke on koholla, siinäkin yksi varma merkki. Mulla oli muistaakseni nousukunto päällä jo ennen tuota ohjelmaa. Liekö siksi tuli helposti loppuun asti. Vauhtipunnerruksessa tein kevennettynä versiona. Muutama sarja vähemmän. Olkapäät pieni lihas, niin sarjamäärä tuntu turhan kovalta.

Kyllä, huono uni ja seisokki ovat myös ylikunnon merkkejä. Jos leposyke on koholla, siinäkin yksi varma merkki. Mulla oli muistaakseni nousukunto päällä jo ennen tuota ohjelmaa. Liekö siksi tuli helposti loppuun asti. Vauhtipunnerruksessa tein kevennettynä versiona. Muutama sarja vähemmän. Olkapäät pieni lihas, niin sarjamäärä tuntu turhan kovalta.
Eli voisi olla lepo paikallaan. Treenitaukoja on vältellyt sen vuoksi kun on ajatellut että joutuu aloittamaan kaiken alusta. Ja vähän yli 185 cm pitkänä olen melko laihassa kunnossa 85 kiloisena ja ehkä allekkin. Pitää miettiä pitemmällä aikavälillä että lepo ja sen jälkeen järkevä ohjelmointi on omaksi parhaaksi. Tuollaiset nousukunto-kaudet on mukavia kun sattuu kohdalleen. Vauhtipunnerruksen tekemisestä nautin enemmän kuin penkistä, ja ultimaattinen tavoite on saada ainakin 100 kiloa kerran. Joo 6 sarjaa vauhtipunnerruksessa on aika paljon.

Kyllä kaikki alkaa menemään kohdalleen päivä kerrallaan. Esimerkiksi viime yönä tuli nukuttua oikein hyvät unet. Ja nyt kun ei nostele painoja niin on energiaa tehdä pihatöitäkin enemmän. :) Heinäkuun lopussa tai elokuun alussa sitten taas fressisti punttien pariin.

Eli voisi olla lepo paikallaan. Treenitaukoja on vältellyt sen vuoksi kun on ajatellut että joutuu aloittamaan kaiken alusta. Ja vähän yli 185 cm pitkänä olen melko laihassa kunnossa 85 kiloisena ja ehkä allekkin. Pitää miettiä pitemmällä aikavälillä että lepo ja sen jälkeen järkevä ohjelmointi on omaksi parhaaksi. Tuollaiset nousukunto-kaudet on mukavia kun sattuu kohdalleen. Vauhtipunnerruksen tekemisestä nautin enemmän kuin penkistä, ja ultimaattinen tavoite on saada ainakin 100 kiloa kerran. Joo 6 sarjaa vauhtipunnerruksessa on aika paljon.
Totaalilepo tekee vain hyvää toisinaan. Viikon tauko ei laske voimatasoa mitenkään. Ja vaikka huilaisi 2-3vko, mahdollisesti tippuneet voimatasot saa takaisin parilla kolmella treenillä. Itsellä oli 6vko totaalitauko viime syksynä. Rasitusvammat parani ja levon jälkeen tuli enkka nostoja monessa liikkeessä. Eli ylikunnossa olin itsekin. Siitä viisastuneena otin viikkoon yhden lepopäivän lisää, ja toisinaan 2-3 extra lepoa peräkkäin. Ja aina kun voimatasot tai vireystila huononee, treeni jää pois. Toimii.

Totaalilepo tekee vain hyvää toisinaan. Viikon tauko ei laske voimatasoa mitenkään. Ja vaikka huilaisi 2-3vko, mahdollisesti tippuneet voimatasot saa takaisin parilla kolmella treenillä. Itsellä oli 6vko totaalitauko viime syksynä. Rasitusvammat parani ja levon jälkeen tuli enkka nostoja monessa liikkeessä. Eli ylikunnossa olin itsekin. Siitä viisastuneena otin viikkoon yhden lepopäivän lisää, ja toisinaan 2-3 extra lepoa peräkkäin. Ja aina kun voimatasot tai vireystila huononee, treeni jää pois. Toimii.
Hyvä kun kerroit, rohkaisee itseäni pitämään taukoa. 6 viikon taukoa en ole pitänyt varmaan vuoden 2010 jälkeen. Punttien nostelu on aina toiminut itselleni hyvänä stressinpoistona. Pulloonkaan en koske eikä tule polteltua pilveäkään enää mitä muutamia vuosia sitten tuli tehtyä runsaasti. Eli ne ei tule kysymykseen rentoutumisessa eikä kyllä muutkaan päihteet. Ei päihdyttävää CBD-öljyä olen kyllä harkitsenut hommaavani. Nyt kuitenkin kun puntinnostelusta tuli stressaavaa kaiken muun ohella niin hyvähän se on pitää paussia vähäsen. Katsotaan mitenkä se vaikuttaa myös siihen kun on ollut välillä vähän kroonisen väsymyksen oireitakin. Jospa tänä vuonna vielä jonkun ennätyksen saisi tehtyä.

Back
Ylös Bottom