Epätoivoinen nestepöhöstä! Apua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JEWNNI
  • Aloitettu Aloitettu
Olen 19 vuotias naisenalku. Olen treenannut salilla viimeiset kaksi vuotta ja viimeisen vuoden aikana tahti on vain kiihtynyt ja tavoitteet selvinneet... haluan joskus bikini fitness lavalle.

Olen treenihistoriani aikana pistänyt myös elämäntavat aivan uusiksi! Kaikki napostelu pois ja ruokaa kolmen tunnin välein. Syön perusruokaa: Maustamatonta kanaa, naudan jauhelihaa, kalaa, riisiä, täysjyväpastaa ja vihanneksia. Leivän olen jättänyt muuten pois, mutta Real proteiini max -leipää syön 6-7 palaa yhteensä viikossa ruokailujen yhteydessä. Kaloreita tulee päivästä riippuen n. 1300-1700(yleisimmin yli 1500kcal)... Makroravintoaineita en ole tarkkaan laskenut, mutta hiilarit jätän vähemmälle ja korvaan ne proteiinilla. Aamupalaksi syön kaurapuuroa, joka on ainut pelkkä hiilaripitoinen ateria. Treenikertoja tulee viikossa 5-6 joista 2 treeniä on aerobista ja loput lihaskuntoa.

Yhdessä vaiheessa olin tyhmä ja jätin kalorit alle tuhannen kalorin per päivä ja treenit oli aikasmoisen kovia. Onneksi personal trainer -kaverini vihjaisi, että perustarpeeni on 1700 kcal päivässä. Nyt olen yrittänyt kasvattaa kalorimäärät lähelle 2000kcal/per päivä, mutta tuntuu ettei vatsalaukkuni vain yksinkertiseti vedä niin suurta määrää ruokaa, ravintolisänä käytän vitamiineja, proteiini -80 jauhetta ja Goodlife -patukoita (satunnaisesti)!! Sykemittarin mukaan treenipäivänä menee yleeensä 2100-2300 kcal

SITTEN ITSE ONGELMAAN!!!!!!

Minulla on koko ajan helvetinmoinen nestepöhö keskivartalossa. Nilkat, sormet yms. eivät ole yhtään turvoksissa, mutta keskivartalo on ihan selvästi turvonnut! Kolme kuukautta sitten painoni oli vielä 59-61 kg, mutta nyt kun olen lisännyt kaloreita, paino vain nousee ja nousee ja tällä hetkellä se on 64 kg.. Rasvaa en ole mielestäni kerännyt.

Mistä ihmeestä voi johtua, että mitä tarkemmin katson mitä suuhuni pistän ja mittaan varmasti ruokani ja päivittäisen kalorinkulutukseni, sitä suuremmaksi turvotus muuttuu ja paino nousee. Huom! Painonnousu ei ole nyt se pahin ongelma vaan se on pelkkä arvo. Turvotus näkyy selvästi peilistä ja kuka tahansa kovaa treenaava nainen tietää vitutuksen määrän kun tulee tunne “ettei mikään riitä”.

Olen netistä yrittänyt etsiä ongelmiini ratkaisuja! Kaloreiden lisäämisen pitäisi hetkellisesti nostaa painoa ja kerryttää nesteitä mutta omat nesteet on vaivanneet jo toista kuukautta. En viitsi tehdä tähän listaa, turvotusta lisäävistä ruoka-aineista, koska niitä ei ruokavaliostani saa. Keliakiaa ei tällä tietämää myöskään ole

erittäin isot kiitokset kaikille vastaajille!!!!!!!!!!!

ps. raskausestien mukaan en ole raskaana ;)

Pari asiaa, jotka kannattaa mielestäni tsekata ennen kilpirauhasen vajaatoiminnan epäilyä on suolat, nesteet ja ruoka-aineiden soveltuvuus (kyllä, luit oikein). Käytätkö suolaa ruoassa? Kun liikkuu paljon ja hikoilee, tarvitsee suolaa enemmän kuin perus sohvaperuna. Hikoilu poistaa kehosta nesteen mukana mineraaleja, mm. magnesiumin saantiin on kiinnitettävä huomiota. Lisäksi juothan riittävästi nestettä? Jos nestetasapaino prakaa, voi se jo itsessään turvottaa. Ruoka-aineista mä suosiolla jättäisin tuon Realin prodehöskän pois ja kokeilisin, mitä tapahtuu. Syöt sitä aika paljon ja vaikkei keliakiaa olisikaan, niin gluteenille voi olla yliherkkä siitä huolimatta. Itselleni nuo leivät eivät ainakaan sovi, enkä juuri näe syytä moisia käyttääkään. Leipä leipänä (mieluiten hiivatonta ja 100% ruis- tai kauraleipää, Uotilalla ainakin on yksi hyvä jonka nimeä en nyt tarkemmin muista) ja hiilarit mahdollisimman puhtaista lähteistä noin muutenkin. Liikkuva ihminen tarvitsee hiilareita, eikä niiden vähäisyyttä suinkaan korvata ylimääräisellä proteiinilla vaan rasvalla. Proteiinia ruokavalioon noin 2 x painokilo, hiilarit aamuun ja treenin jälkeiselle aterialle ja loppu tarvittavasta energiasta otetaan rasvoista (pähkinät, avokado, öljyt, kalaöljy jne.).

Ettei vain olis kilppari pamahtanut... teetäpä testit.
Sama tuli heti mieleeni. Se on selvää, että jotain ongelmia tulee enemmin tai myöhemmin jos tuommonen määrä liikuntaa ja jatkuvasti ollaan tommosilla dieettikaloreilla. Se ei vaan yksinkertaisesti ole järkevää bikini fitness-haaveilijalle. Niitä lihaksia pitää kasvattaa ja sitten voidaan dietata itsensä lava-kuntoon, mutta tommonen jatkuva kituuttelu ei toimi. Kroppa pistää vastaan.

- - - Updated - - -

Proteiinia ruokavalioon noin 2 x painokilo, hiilarit aamuun ja treenin jälkeiselle aterialle ja loppu tarvittavasta energiasta otetaan rasvoista (pähkinät, avokado, öljyt, kalaöljy jne.).
Mun mielestä on tärkeämpi kyllä seurata, että nainen saa vähintään sen 1 g / painokiloa kohti rasvaa. Kyllä näitä on nähty et jätetään rasva kokonaan pois ja ihmetellään sitten mm. ettei menkkoja näy ei kuulu vuosikausiin. Hiilareista sitten loput energiat.

Itse olin vajaan viikon n. 1500 kcal/pv dieetillä, KUN en lääkekuurin takia päässyt salille. Heti parannuttuani huomasin, että on pakko nostaa kaloreita, tai en jaksa treenata mitään, enkä muutenkaan tehdä mitään kunnolla. En siis TAJUA, miten moni tuntuu jaksavan liikkua ihan hitosti jatkuvilla tuntuvilla miinuskaloreilla. Terveellistä se ei voi olla, eikä lopulta edes laihduta - etenkään jos seurauksena semmoisesta kidutuksesta se kilppari pamahtaa. Gluteeni tosiaan pois ja proteiinipitoinen aamupala käyttöön. Jos on univaikeuksia, kannattaa syödä iltapalalla hiilaria. Niin ja sitä rasvaa ihan kunnolla myös - tekee hyvää hormonitasapainolle :)

Mun mielestä on tärkeämpi kyllä seurata, että nainen saa vähintään sen 1 g / painokiloa kohti rasvaa. Kyllä näitä on nähty et jätetään rasva kokonaan pois ja ihmetellään sitten mm. ettei menkkoja näy ei kuulu vuosikausiin. Hiilareista sitten loput energiat.

Totta. Pääsi unohtumaan listauksesta :) Itsekin olen aikoinani saanut menkat pois liian vähäisen rasvansaannin, stressin ja laihdutuksen yhteisvaikutuksesta. Enää jäljellä on noista vain stressi, eikä kuukautisia näy vieläkään...

Noiden vähähiilaristen karppileipien toteselosteet on yleensä melko karua luettavaa. Kaikenlaisia mystisiä ainesosia. Eli sen jättäisin pois.

Muuten sun liikunta ja ruokavalio kuulostaa aika rankalta - keho on varmaan rasittunut ja stessihormoni kerää pöhöä just siihen mahan kohdalle. Kunnolla ruokaa koneeseen ja riittävästi lepoa, thats my advice.

Ruoka-aineista mä suosiolla jättäisin tuon Realin prodehöskän pois ja kokeilisin, mitä tapahtuu. Syöt sitä aika paljon ja vaikkei keliakiaa olisikaan, niin gluteenille voi olla yliherkkä siitä huolimatta. Itselleni nuo leivät eivät ainakaan sovi, enkä juuri näe syytä moisia käyttääkään.

Jos kropasta ei löydy muuten häikkää, niin nostaisin esille myös tätä seikkaa. Itselläni yksi pala leipää turvottaa vatsan ihan hirveäksi pöhöksi. Ja koskan olen hoikka, niin se vatsa näyttää siltä, että oisin kolmannella kuulla raskaana. En ole syönyt leipää yli vuoteen, eikä mieli enää teekään, kun pääsin turvotuksista eroon :)

kiitti kaikille!!

Eli jos nyt ei kilpparissa ole vikaa nii keskityn tohon suolaan ja jätän leivän ruokavaliosta :) Katellaan sit mitä tapahtuu :)

Suositut

Back
Ylös Bottom