Epäkäslihakset tulessa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Olli88
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei vaan!

Elikkäs tässä nyt viimeisen 2,5 - 3 vuoden ajan mulla on olleet epäkäslihaksien yläosat todella jumissa, jopa useita päiviä putkeen. On päällä koko ajan vahva pumpin tunne ihankuin olisi lihakset treenannu ihan loppuun asti. Lisäksi epäkkäiden yläosat ovat kasvaneet tänä aikana valtavan kokoisiksi, jopa suhteettoman isoiksi verrattuna muuhun vartalooni. Se on semmoista saakelin graniitin kovaa lihasta. Katselin tuossa 3v takaisia kuvia, niin ei mulla silloin ollut tämmöstä sikaniskaa.

Todella turhauttava tunne, kun heti aamusta veri pakkautunut yläepäkkäisiin. Joskus harvoina päivinä tätä tunnetta ei tule lainkaan. Hieronta tuottaa vaan tilapäistä helpotusta ja kylmägeeleillä ym Voltaren aineilla ei ole minkäänlaista vaikutusta. Olen venytellyt rintalihaksia ja olkapäiden lihaksia säännöllisesti jo kauan aikaa, eivätkä tunnu olevan niin kireitä, että ne vetäis mun niskaa väärään suuntaan.

Ryhti on ihan hyvä, eikä olkapäät ole siirtyny eteenpäin. Ikää tässä on 28v ja olen kuntoillut säännöllisesti aikalailla 15 vuotta putkeen. Ei ole ollut loukkaantumisia ja olen aina pitänyt huolta, että käytän oikeaa tekniikkaa painoja nostellessa. Olen kuullut, että tämmönen saattaa johtua selkälihasten heikentymisestä, mutta en usko näin olevan kohdallani, sillä mulla on aika vahvat ja hyvin treenatut selän lihakset. En ole ikinä tehnyt olankohotuksia tai muitakaan suoraan epäkkäisiin kohdistavia liikkeitä.

Olisiko kenelläkään mitään neuvoja mitä minun kannattaisi tehdä? Alkaa olla aika turhautunut olo ja toi vaiva alkaa pikkuhiljaa vaikuttamaan elämäntyyliin.

Useamman vuoden kestäny vaiva etkä oo ajatellu aiheelliseks käydä lääkärissä? Kerta hierojalla käynti auttaa hetkellisesti niin voisin heittää villin veikkauksen, että siellä on jonkinlainen tulehdus tai helvetin syvälle ylettyvä lihasjumi joka vaan ärsyyntyy lisää hieronnasta. Kivenkova tunne lihaksen päällä sekä "pullottavan" näköset lihakset viittais myös siihen, että siellä on semmonen tilanne päällä jota ei pelkkä hieronta ja venyttely laukase.

Epäkkäät kiinnittyy niin moneen pisteeseen, että pelkkä rinnan ja olkapäiden venyttely ei auta, pitäs saada myös kallonpohjan lihakset ja selkä kunnolla auki ja oireettomiks. Normaalilla hierojalla ei oo työkaluja tuommosiin ongelmiin, urheiluhierojallakin rajalliset. Et sano mitään työstä tai opiskeluista, mutta asentovirheet esimerkiks istumatyössä vaan korostaa ongelmaa ja voi olla osasyy siihen miks ei oo lähteny parantumaan.

Ihan maalaisjärjellä ajateltuna siis sanon, että mene sinne lääkäriin joka ottaa tulehdusarvot, tsekkaa ongelman ja laittaa sitten fysioterapeutille, tms. Oletettavasti pistää myös relaksantit kiertoon jotta solmu lähtis aukeemaan heti kunnolla. Vika voi olla myös selkärangan puolella (nikamissa) jollon pääset ortopedille, naprapaatille, osteopaatille, tms. erikoiskäsittelijälle.

Valtiolla töissä ja ajelen sinivalkeella pakulla edestakaisin. Usein pääsee autosta uloskin kävelylle, että työ on aika aktiivista eikä ole sitä istumista koko aikaa. Olen aina ollut aika huono käymään lääkärissä, eikä mulla oo oikeen ollu koskaan tarvettakaan, mutta näyttää siltä et parempi varata aikaa.

saatatko jännittää huomaamatta niskaa niin että sun pää ei oo rennosti? että sul on ikäänkuin otsa korkeimmalla eikä takaraivo? jos en ite kiinnitä moisen huomiota et niska on pitkänä ja rentona niin mun epäkkäät tulee tosi kipeiks kun jännittyy huomaamatta ja sit tulee heti muutkin oireet (huimaus,puutuminen yms) :)

Back
Ylös Bottom