Ensimmäinen proteiinijauhe osto?

Heraa. Osta maustamatonta (on halvempaakin kuin maustetut) ja sekoita esim. sauvasekoittimella marjojen tai hedelmien kanssa, lisää maun mukaan sokeria tai muuta makeutusainetta. Hera on miellyttävän mautonta ja sekoittuu hyvin, imeytyy riittävän nopeasti ja ymmärtääkseni aminohappoprofiili on ok. Riisi- ja soijaproteiinit, jotka ovat halvempia, imeytyvät hitaammin ja ennen kaikkea maistuvat pskalta heraan verattuna. Muista kuin noista kolmesta ei olekaan kokemusta. Nini ja siis nesteenä voit käyttää maitoa tai vettä tai molempia (itse laitan puolet ja puolet), mutta pelkän maidon kanssa paremman makuista kuin pelkän veden. Ja maidossa on kanssa proteiinia ja B- sekä D-vitamiineja :D

Itse suosittelisin kyllä valmiiksi maustettua hera-proteiinia. Itse pidän eniten suklaan makuisesta, se on harvemmin kovin keinotekoisen makuista. Eri valmistajien jauhoissa on paljon makueroja, kuin myös vaahtoamiseroja. Itse en halua omien jauhojeni vaahtoavan juuri lainkaan. Kokeilemalla erilaisia on kuitenkin löytynyt juuri sopiva jauho omaan käyttöön.

On myös hyvä huomioida eri protskuvalmisteiden sisältämä laktoosi, mikäli siitä on sinulle haittaa. Itsellä oli pari ekaa kertaa vatsa hieman ihmeissään kun heraa ja maitoa pistin sekaisin, vaikken laktoosivammasta kärsikään.

Itsellä oli eka pussi Fast:n Hera80, mutta vaihdoin sen American Pro Wheyhin, koska tuotteissa en juuri eroa huomannut ja Pro whey oli hintansa takia opiskelijaystävällisempää. ;)

Osta maustettua hera konsentraattia eli heraproteiinin halvinta muotoa, voit maustaa itse tai ostaa maustettua. Lisään myös fastin ja americanin valmistaja on sama joten niissä ei ole muuta eroa kuin merkki ;)

itselläkin vasta toinen pussi menossa palautumisjuomia ja on tullu kropan kanssa ongelmia. Eka pussi meni ihan hyvin mutta nyt toista pussia käyttäny ja treenin jälkeen 2dl jauhetta veden kanssa ja ei mene kun kolmisen tuntia niin saa pöntöllä istua, sama on toistunu neljällä viime kerralla ja ei tekis mieli enää ottaa kyseistä palautumisjuomaa (Leader total mass). oisko kellään tietoa mikä tässä vetää pakin sekaisin ja mitä suosittelisitte mulle seuraavaks kun tuota tuskin enää otan. nii ja maitoo rahkaa yms pystyy vetää kui paljon vaan.. kiitos

itselläkin vasta toinen pussi menossa palautumisjuomia ja on tullu kropan kanssa ongelmia. Eka pussi meni ihan hyvin mutta nyt toista pussia käyttäny ja treenin jälkeen 2dl jauhetta veden kanssa ja ei mene kun kolmisen tuntia niin saa pöntöllä istua, sama on toistunu neljällä viime kerralla ja ei tekis mieli enää ottaa kyseistä palautumisjuomaa (Leader total mass). oisko kellään tietoa mikä tässä vetää pakin sekaisin ja mitä suosittelisitte mulle seuraavaks kun tuota tuskin enää otan. nii ja maitoo rahkaa yms pystyy vetää kui paljon vaan.. kiitos

Kokeile vaihtaa merkkiä? En olisi niin vakuuttunut noista Leaderin tuotteista, mutta esim UFS, Fast, American ja Mass Nutrition ovat hyväksi todettuja merkkejä.

Mass nutritionin Minttusuklaa roteiini on hyvän makusta. Hintakin ihan kohallaan ja tota tulee ite syötyä kyllästymiseen asti ja sitte ettiin jotain uutta tilalle :P

Ite suosin kyllä maustettuja. maustamattomaan pussiin tulee hintaeroo joku 3-4€ yleensä mutta maksan sen kyllä mieluusti. Maustamaton hera :urjo:
Ja ite ostan protskuja joissa on esim 3 eri protskua. Osa imeytyy nopeemmin ja osa hitaammin. En tiiä sit onko vaan hifistelyä mutta ite ainakin huomannu et kun on noita hitaasti imeytyviä mukana ni juomasta tulee kylläisempi olo.

Ja ite ostan protskuja joissa on esim 3 eri protskua. Osa imeytyy nopeemmin ja osa hitaammin. En tiiä sit onko vaan hifistelyä mutta ite ainakin huomannu et kun on noita hitaasti imeytyviä mukana ni juomasta tulee kylläisempi olo.

Riippuu ihan käyttötarkoituksesta. Treenin jälkeen olis hyvä ottaa nopeesti ymeytyvää proteiinia (ja hiilaria). Siihen hera on parasta.

Ite suosin kyllä maustettuja. maustamattomaan pussiin tulee hintaeroo joku 3-4€ yleensä mutta maksan sen kyllä mieluusti. Maustamaton hera :urjo:

Sehän on vaa plussaa mitä vähemmän kylläinen olo tulee, mahtuupahan tavaraa taas nopeemmin ja kalorit kasvaa! :dance:

Riisi- ja soijaproteiinit, jotka ovat halvempia, imeytyvät hitaammin ja ennen kaikkea maistuvat pskalta heraan verattuna.
Maustamaton soijaproteiini on veden kanssa aivan hirveän kamalaa, mutta mehutiivisteen kanssa ihan ok kunhan nestettä on riittävästi.

Riisiprotsku on kuin hiekkaa joisi, mutta vähemmän pahaa.

Itsehän vedän vaniljan, banaanin tai mansikan makuisia soijaproteiineja (alle 10€/kg) tai 3-komponenttiprotskua, jossa on soija-vehnä-herneprotskua esim. vaniljan tai suklaanmakuisena. Myös toi 3-komponentti on alta kybän kilo.

Kysyn tähän väliin, että käyttääkö treadin aloittaja mitään palkkaria, vai haetko nyt juuri proteiinijauhoja?
Mulla on Hera80, menee kai vaihtoon kun on vähän kallista.

Maustamattomat herat on tosi hyviä sekoittaa vaikka jukurtteihin tms, ei niitä maun takia ehkä kannata heti torjua.

Sehän on vaa plussaa mitä vähemmän kylläinen olo tulee, mahtuupahan tavaraa taas nopeemmin ja kalorit kasvaa! :dance:

Totta tuokin. Ite vaan todennu hyväks ku tunti/puoltoista ennen punttia syömättä ja salilla menee n. puoltoista tuntia ni kyllä sitä alkaa jo nälkä oleen. Palkkari salin jälkeen ja ruokaa about tunnin päästä ni toimii. Jokanen tyylillään ja varmaan hyvä lähtee siltä hera pohjalta ja maltot mukaan palkkareihin. Noita valmiita hiilari/protsku sekotuksia kannattaa välttää vaikka ne tuntuu olevan halpoja mutta niissä on ihan onneton määrä prodee suhteessa hiilareihin, malto kun on halpaa.

Back
Ylös Bottom