Ensimmäinen autoni?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Vasta Saabin (9-3) hankkineena en voi suositella, jos tahtoo vain ajaa ja tankata. Auto vaatii harrastuneisuutta ja remontitkin ovat kalliita jos joutuu teettämään pajalla. Tyyppivikoja on ainakin T7-koneisissa riittämiin.

C5 on tosiaan mukava, mutta sisustus on ankea ja alusta talvella suorastaan vaarallinen, ei minkäänlaista ohjaustuntoa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miettisin ihan siltä kantilta, millaiset ihmiset on ko. automallista olleet kiinnostuneita, toisin sanoen millaisella ajolla se on ollut. Bemarin kolmonen ja audin A4 on ihan helvetin riskiostoksia ton ikäsenä, koska ne on olleet pahimmillaan yli viidellä just kortin saaneella.

Sillon kun olin nuori, niin ei juuri kortin saaneilla ollut audia tai bemaria. Tai no jollain paremman perheen pojalla saattoi olla 15-vuotias 316. Sillon kaikki ajeli corolloilla ja sunnyillä ja välikoppa escortti oli kovinta maan päällä.

Mutta ilmeisesti nykyään junnuille ostellaan uusia bemareita ekaksi autoksi? Oikeasti kyllä uskon että noissakin on yleensä ekat 200tkm ajellut ensin joku KTM leasingillä ja sen jälkeen kolmikymppinen kehonrakentaja/ovimies.
 
Kyllä E36 & E46 bemarit on olleet jo vuosikausia "se juttu" teinien keskuudessa. Varsinkin max 6 tonnin hintaluokan autot.
 
Sillon kun olin nuori, niin ei juuri kortin saaneilla ollut audia tai bemaria. Tai no jollain paremman perheen pojalla saattoi olla 15-vuotias 316. Sillon kaikki ajeli corolloilla ja sunnyillä ja välikoppa escortti oli kovinta maan päällä.

Mutta ilmeisesti nykyään junnuille ostellaan uusia bemareita ekaksi autoksi?

No mieti nyt, paljonkon tuolla on mopoautoja liikenteessä? Maksaa kymppitonnin uutena. Jos on rahaa tommosiin, ni eikös sitä rahaa luulis olevan johonkin Bemariin tai Audiinkin? Varsinkin, jos tajuaa jättää sen mopoauton ostamatta.
 
Kanattaiskohan ketjun alottajan vähän rauhottua. Onhan se hienoa ostaa ekaa autoa ja itsekkin aikanaan stressasin että mikä olis hyvä valinta. Lopputuloksena pää pyörällä ja kaikki autot vaikutti paskoilta. Sopivasti ajettu vapaastihengittävä bensakone joka on just katsastettu.

http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/automarkkinat/ensimmainen-autoni

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=912215

http://www.moottorit.net/forum/viewtopic.php?f=17&t=2419

http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=226389&tstart=0
 
Joku japsi noista, jos itse ostaisin. Lähinnä luotettavan maineen vuoksi, mutta ainakaan renaultia en ottaisi. Volkkareista en osaa sanoa. Jos budjettia olisi hieman enemmän voisin harkita tälläistä: http://www.nettiauto.com/nissan/almera/5355879

Almerassa lähinnä ruotsesuojaus on oltava kunnossa. Mielellään toki kaikki muukin mutta ruostehan se noita vaivaa :D. 3-4 kilorahalla saa ihan kohtalaisesti ajettuja almeroita ja ihan hyviä sinänsä, mutta ei toki kilometreja kannata säikähtää jos joku enemmän ajettu on hyvässä kunnossa. 1,5 l kone on "nuhainen", mutta sillä pärjää enemmän kuin hyvin.
 
Mulla oli ekana autona -98 vuosimallin 406 1.8 koneella. Tosi mukava auto ajaa pitkää matkaa, kohtuu iso ja turvallinen. Ei ollut mitään kummempia vikoja, 30 tkm rullailin, olisko lopuksi ollut 210tkm mittarissa. Loppui ajelut siihen kun sisko ajoi kolmion takaa tulleen bemarin kylkeen keulan niin ryttyyn että meni lunariin. Öljyä alkas viemään loppuaikana aika paljon (tais mennä melkein litra/1000km) joten ihan hyvä että henkilövahingoilta vältyttiin ja saatiin kohtuullinen korvaus vakuutusyhtiöltä. Kaikenkaikkiaan jäi vähän jopa ikävä autoa ja öljynkulutuksen ollessa normitasolla pystyn kyllä suosittelemaan.
 
Mulla oli ekana autona -98 vuosimallin 406 1.8 koneella.... olisko lopuksi ollut 210tkm mittarissa. Öljyä alkas viemään loppuaikana aika paljon (tais mennä melkein litra/1000km) ..... öljynkulutuksen ollessa normitasolla pystyn kyllä suosittelemaan.

"Pikkuvikoja, helppo korjata".
Vaan kyllä on aika pienillä kilometreillä tuokin vika tullut. Ei sillä, että siitä vielä mitään johtopäätöksiä voisi tehdä.
 
Mulla oli ekana autona -98 vuosimallin 406 1.8 koneella. Tosi mukava auto ajaa pitkää matkaa, kohtuu iso ja turvallinen. Ei ollut mitään kummempia vikoja, 30 tkm rullailin, olisko lopuksi ollut 210tkm mittarissa. Loppui ajelut siihen kun sisko ajoi kolmion takaa tulleen bemarin kylkeen keulan niin ryttyyn että meni lunariin. Öljyä alkas viemään loppuaikana aika paljon (tais mennä melkein litra/1000km)

Tuota noin. Skoda Octavian / VW-Golfin käyttöohjeesta vuodelta 2013:

Öljyä menee 1 litra / 1000km.

Mun Bemarissa meni tosin 0L/1000km. Oli muuten myös 0L / 25.000km.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitäs varmaan kusettaa ettei ollut mitään vikaa ja renkaatkin vaihtoi itsestään. Mulle tuo nyt ei ollut suuri vika kun siitä ei tarvinnut kauaa kärsiä eikä miettiä miten sen korjais ku auto meni lunariin vähän tuon öljynkulutuksen huomaamisen jälkeen. Ja tuo litra nyt oli vähän kärjistetty, sanotaan nyt että ainakin puoli litraa meni tonnilla. Ketjun aloittajalle vaan onnea ostoon, vituiksi menee kuitenkin jos täällä vielä joskus kerrot mihin ratkaisuun päädyit, vaikka itse autossa ei mitään häikkää olisikaan.
 
Mä oon luotettavimmat, halvimmat ja huolettomimmat kilometrini ajellut yli 400 tkm ajetulla diesel-Passatilla (hintaluokka ~4k€). Omista ja lähipiirin autoista paras hinta-laatusuhde on ollut kiistattomasti saksalaisilla autoilla. Tuon hintaluokan kulkupeleistä ranskalaiset ainakin kiertäisin kaukaa.

Mullakin passat diesel joka on +400tkm ajettu, toki vähän kalliimpi, 6000€ about.
Pikkuvikoja jotain, mut ei isompia juttuja oo ollut,
Ennen oli passat bensa joka pelas kans hyvin.

+1 diesel passatille, itselläni vm. 2003 3BG ja kilometrejä kohta 284tkm. Pikkuvikoja täälläkin ollut, kuluvia osia tosin. Erittäin hyvä auto ajaa, taloudellinen ja luotettava. Taitaa mennä vaan tuon 2-4k€ hintabudjetin yli jos järkevillä kilometreillä haluaa, ehkä 3B:n sais vielä tohon hintaluokkaan. Bensa passateista ei ole kokemusta, mutta luultavasti hyviä nekin? 1,8T koneella lähtisin hakemaan jos bensaa etsii.
 
Aloituspostaajalle: Omat vinkit on ne, että unohda noi ranskalaiset autot (renault, citroen) sähkövikojen takia. Osta corolla tai primera parilla tonnilla ja säästä pari tonnia ruosteen korjaukseen. Mutta mitä ikinä teetkin niin ÄLÄ osta bemaria!
 
säästä pari tonnia ruosteen korjaukseen.

Minä taas sanoisin, että teet mitä hyvänsä niin osta hyväkorinen auto äläkä mätää paskaa.

Perusranskikset ovat jo pitkään olleet mainettaan vähävikaisempia ja juuri siksi niitä voi saada suhteessa varsin mukavaan hintaan.
 
Minä taas sanoisin, että teet mitä hyvänsä niin osta hyväkorinen auto äläkä mätää paskaa.

Perusranskikset ovat jo pitkään olleet mainettaan vähävikaisempia ja juuri siksi niitä voi saada suhteessa varsin mukavaan hintaan.
Maallikon on niin vaikea tunnistaa kaikkea mitä ton hintaluokan autot sisältää. Ton ikästä ja hintasta autoakin korjataan vaan mahdollisimman halvalla ja niin, että saadaan se vuosi leimaa ja sen jälkeen taas huokaistaan helpotuksesta. Aika paljon löytyy varmasti joka autosta kaikenlaista itse tai kaverin toimesta tehtyä patenttia mitkä kestää oman aikansa mutta pikkuhiljaa auto voi levetä käsiin.
 
Aika paljon löytyy varmasti joka autosta kaikenlaista itse tai kaverin toimesta tehtyä patenttia mitkä kestää oman aikansa mutta pikkuhiljaa auto voi levetä käsiin.

Tekniikkaa korjaa halvalla jos tarvitsee, vaikka romisosilla, mutta lahopaskan paikkaaminen on kallista ja vuoden päästä jossain on kuitenkin uusia reikiä. Muutenkin, sisältä ja päältä siisti auto on yleensä hyvin pidetty ja uollettu. Jos autossa jokin leviää käsiin toivottomasti, niin melkein aina se on kori. Jos autoista ei mitään tajua, niin kaupoille kannattaa vaikka kiven silmästä etsiä mukaan joku, joka tajuaa.
 
tilava: http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/5539190

kaupunkiin: http://www.nettiauto.com/toyota/yaris/5580337

välimallin ratkaisu: http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/5585057

Jos ajat erityisen paljon, ei ole välttämättä ajettavuudeltaan parhaita mahdollisia. Jonkun toyotan kun etsit, mikä ei ole ruosteessa niin ei voi pahasti pieleen mennä. Ja OTA SE KAVERI MUKAAN SINNE AUTOKAUPOILLE! palkkaa vaikka joku mukaan jos kukaan kavereista ei älyä autoista mitään. Ja tuhlaa se 90€ kuntotohtorin tarkastukseen, tai ainakin käy koeajolla jossain missä saa auton nosturille.
 
Tekniikkaa korjaa halvalla jos tarvitsee, vaikka romisosilla, mutta lahopaskan paikkaaminen on kallista ja vuoden päästä jossain on kuitenkin uusia reikiä. Muutenkin, sisältä ja päältä siisti auto on yleensä hyvin pidetty ja uollettu. Jos autossa jokin leviää käsiin toivottomasti, niin melkein aina se on kori. Jos autoista ei mitään tajua, niin kaupoille kannattaa vaikka kiven silmästä etsiä mukaan joku, joka tajuaa.
No ite nyt puhuinkin lähinna tekniikasta. Tottahan toi on et kannattaa tarkasti katsoa että kuinka ruosteisen paskan sitä on ostamas. Tietty se on vaikeaa löytää muutaman tonnin japsia ettei ruoste kukkisi. Mutta noita corolloja ja primeroita on netis nii helvetisti, että kyllä sieltä semmosia kelpo pelejä kuitenkin löytyy myös halvalla.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom