Ensiferum - Tale of Revenge/Iron

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hamuk
  • Aloitettu Aloitettu
Ensiferumin uusi levy Iron ilmestyy Spinefarmin mukaan 19.4 ja single Tale of Revenge 22.3. Levyhän on viivästynyt ties kuinka monta kertaa, mutta nyt tulee siis vihdoinkin. Ensiferumin edellinen levy Ensiferum oli mielestäni yksi parhaimmista/paras heavylevy ilmestyessään. Bändi soittaa siis melodista ja folkkivaikutteista heavya, jossa mukana normaalia laulua ja örinää. Pätkän uudelta sinkulta löytää täältä: http://www.spinefarm.net/metal/index.php?pg=avpg . Meksikossa myös koko sinkku.

disco_iron1.jpg

Tätä levyä odotan kuin kuuta nousevaa... On meinaan niin kovaa rytkettä tuo Ensiferumin debyytti.

Täydellinen tasapaino folkkivaikutteiden, melodioiden ja rankemman rypistyksen välillä. Ja paketti on vielä viimeistelty pirun tiukalla soitannolla.

Kylläpä kyllä... Ensiferumin eka lätty on EHKÄPÄ mun mielestä paras koskaan julkaistu suomalainen Hevidebyytti. Harmi vaan, että Jari Mäenpää lähti bändistä tuon Ironin nauhoitusten jälkeen. Kiertuueellahan hänätä paikkaa Northerista Tuttu Petri Lindroos.

gunner sanoi:
Kylläpä kyllä... Ensiferumin eka lätty on EHKÄPÄ mun mielestä paras koskaan julkaistu suomalainen Hevidebyytti. Harmi vaan, että Jari Mäenpää lähti bändistä tuon Ironin nauhoitusten jälkeen. Kiertuueellahan hänätä paikkaa Northerista Tuttu Petri Lindroos.

Kovahan tuo oli, mutta suomalaiset tekevät tunnetusti todella kovia debyyttejä vrt. Diablo, Machine men, Bodom.

Pitänee ootella ja tutustua uuteen läpyskään mielenkiinnolla.

Tuo levy on pakkohankinta! Parasta metallia mitä oon ikinä kuunnellut on ollut tuo ensiferumin edellinen levy.

Tuolla Ensiferumin kotisivuilla on pari lyhyttä pätkää levyltä:
http://www.ensiferum.com/

Ja tuolla vippichatissa, eräällä pakkislaisella oli koko levy(siis mikä on vasta tulossa) ollut kuunneltavana, kuulemma hankkimisen arvoinen....

Ei ollut ihan niin hyvä levy kun odotin. Voipi kyllä johtua siitä, että odotukset oli liian korkealla, kun eka levy oli niin loistava.....No kyllä tuo silti on ihan kuuntelemisen arvoinen :worship:

Aivan loistava levy tuo Iron!!! Kyllä ne suomalaiset osaa!!!!!!
:5:

Kahden kuuntelupäivän jälkeen alkaa pikkuhiljaa avautua tämä levy. Kaikista parhaimmat hevilevythän ei yleensä aukea heti ensimmäisellä kuuntelukerralla. Kaikkien aikojen hevilevy, Bodomin Hatebreeder, kuulostaa vielä vuosienkin jälkeen kerta kerralta paremmalta. Kyllä diggailen kovasti Ironista, mielestäni parempi kuin ensimmäinen levy joka sekin oli hyvä. Onneksi Ensiferum ei pettänyt niinkuin Norther teki.

Joo ootte oikeassa aluksi ei kuullostanut kummoiselta, mutta nyt TÄYDELLISELTÄ! jokaisella kuuntelukerralla löytää biiseistä jotain uutta. :kippis1:

Kerran nyt kuunnellut läpi,eikä vaikuttanut kovin kummoiselta.Saattaa mielipide kyllä vielä muuttua kunhan pari kertaa kuuntelen.

10 biisiä, joista 3 interlude biisejä. 1 biisi kokonaan puhtailla vokaaleilla. Suht kova levy, mutta vaikka olen nyt 4-5 kertaa kuunnellut läpi niin ei kyllä lunasta täysin odotuksia. :(

Back
Ylös Bottom