Ennen penkki max:ia lämmittely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tm2k
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Originally posted by Raven
Jokainen tyylillään. Jotkut lämmittelee paljon ja jotkut vähän vähemmän. Itse kuulun tähän vähempään ryhmään ja säästän energiat mieluummin koviin nostoihin. On turha tehdä isoilla romuilla paljon toistoja ja viedä tehoja, kun vähemmälläkin voi tehdä.

Jos vaikka tekisin penkin kovan sarjan 200kilolla, niin lämmittely menisi kutakuinkin näin:

10*60
10*80
2-6*100
1*120
1*140
1*160
1*180
Ja kova sarja..

Juuri näin.
Voimat säästetään isoimpiin romuihin ja ykkösillä herätellään herkkyyttä ja hermotusta. (täysin epätieteellinen kommentti...)
Teen itse juuri näin.

Originally posted by pikkujussi
Juuri näin.
Voimat säästetään isoimpiin romuihin ja ykkösillä herätellään herkkyyttä ja hermotusta. (täysin epätieteellinen kommentti...)
Teen itse juuri näin.

Näin olen minäkin tämän ajatellut ja hyväksi havainnut!!

Originally posted by tommih
Mä en oo yli johonkin vuoteen maksimia kokeillu, mutta koviin (lyhyisiin) sarjoihin yleensä tällaset:

Tangolla joku 15 toistoo
40% maksimista joku 15 toistoo
50% maksimista joku 10 toistoo
60% maksimista joku 6 toistoo
70% maksimista joku 3 toistoo
85% maksimista yks toisto.
Ja eiku tekemään.

+ sitte jotain sivuille nostoja kevyesti ettei olkapäät poksahda ja tietenkin venytykset.

okei..siis tangolla 15..
sitten 15*100kg
10*125
6*150
3*175
1*212.5
ja eikun 250

öö mitenköhän äijän kävis..en ainakaan uskaltais lähtee ees kokeileen tollasta..tangosta satkuun ei ainakaa sopis mulle juu..väliraudat ihan ok..mutta sitten taas ihan järkkyloikka lopussa.. kyllä mä suosisin vähän tasaisempaa menoa ylöspäin ilman tollasia kauhuloikkia, ja enemmän kevyitä lämppäreitä pienillä.

mutta siis sehän on vaan mun mielipide tietysti
:david:

Originally posted by bb23
okei..siis tangolla 15..
sitten 15*100kg
10*125
6*150
3*175
1*212.5
ja eikun 250

öö mitenköhän äijän kävis..en ainakaan uskaltais lähtee ees kokeileen tollasta..tangosta satkuun ei ainakaa sopis mulle juu..väliraudat ihan ok..mutta sitten taas ihan järkkyloikka lopussa.. kyllä mä suosisin vähän tasaisempaa menoa ylöspäin ilman tollasia kauhuloikkia, ja enemmän kevyitä lämppäreitä pienillä.

mutta siis sehän on vaan mun mielipide tietysti
:david:

Niih, ei tuo prosenttihomma toimi oikeen jos alkaa raudat olemaan sitä luokkaa kuin sinulla. Mutta jos ykkönen on 100-150, niin tuo voi olla ihan hyvä systeemi

Tangolla joku 15 toistoo
40% maksimista joku 15 toistoo
50% maksimista joku 10 toistoo
60% maksimista joku 6 toistoo
70% maksimista joku 3 toistoo
85% maksimista yks toisto.
Ja eiku tekemään.

[/B]

Ai kauhia. Mää edes kissaa nostais näiden lämmittelyiden jäljiltä. Seuraavat saa riittää:

Kuntopyörää tms 10 min kohtuullisen täysillä. Sutena penkille ja

max toistot, paino max-10kg
2x max (max-5kg)
ja sitten vaan rautaa tankoon niin paljon kuin nousee...

Prosenttien kertomana viimeeksi tehty kova maksimitreeni näytti tältä penkin maksimiliikkeen osalta:

12 % x 20, 3 sarjaa
29 % x 8
47 % x 5
59 % x 4
70 % x 2
82 % x 1
88 % x 1
94 % x 1
101 % x 1, aluksi pieni korotus uuteen enkkaan (=2,5 kg ).
104 % x 1, sitten lisää
106 % x 1, ja hilkku vielä.

Viisi viikkoa edellisestä kerrasta tätä liikettä.

Meikäläisen lähestymistapa suosii myös tuota loppua kohti tiivistämistä. Johtuu pelkästään tuosta kisaläheisestä ajattelutavasta. Jos 85 % hyppää 105 % niin, mitä sitten, jos se ei nouse? Vähentää rautaa tangostako!? Ei onnistu kisassa, vaikka valittaisi tuomarille kuinka, että oli huono päivä.
:offtopic: Siksi mielestäni laskusarjat eivät yleensäkään kuulu voimanostajalle. Vain minun mielipiteeni.

Mulla:

16xtanko
8x60
2-3x100
1x120
1x140
ja sit max 160

...ja siihen sit päälle kovat sarjat, 4 kpl... Mut rintatreenihän on mulla vaihtelevaa, eli ei joka kierrossa näin mene...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
itse kun tossa viime kuussa nostin 120 niin hyvä lämmittelysarja ainakin itselleni oli:

aluksi hieman dippejä ja punnerruksia...about 20 ja 40

sitten hyppäsin suoraan siihen että 50 painoa tankoon

semmonen 15 toistoa

sitten 80, 5 toistoa

..90 ja 3

100 ja 1

110 ja 1

ja sitten vaan venyttelyt, hieman punnerruksia taas
penkille istumaan ja hetkellinen henkinen valmistautuminen ja sitten vain nostamaan....

Originally posted by Force
Ei oo, ihan perseestä se on.

So what. Tee sä niinkuin sä teet ja mä teen niin kuin mä teen. Ehkä mä vähän liioittelen ton kanssa, mutta säästyypähän paikat.
Oon kokeillu kevyempiäkin lämmittelyjä, mutta toi tuntuu hyvältä.

Bb22, joo eihän toi toimi sun kaltasilla kavereilla, jotka punnertelee jotain +200kg (?) rautoja ylös, mutta tällaselle aloittelijalle kylläkin.:arvi:

So what. Tee sä niinkuin sä teet ja mä teen niin kuin mä teen.
Joo. Itselläni on kyllä niin huono penkki, että nuo muut näytti sille, että ei lämpöä tulisi yhtään. Näytti paljon paremmalta tuo sun laittama. Kyynärpäät paukkuisi pahasti noilla muilla systeemeillä, jos maksimiin menisi. Tarvitsen enemmän toistoja, eikä tuolla mulle pumppia olisi tulossa todellakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom