Ennakkosilmäys kevään dieetteihin!

Tatjana: Punnitsen lihan ja riisin siis kypsänä. Tuosta olen saanut lohi 80g: 123kcal ja riisi 100g 135kcal (tummaa). Ravintoarvot entisiltä fit24h.com sivuilta tulostamasta taulukosta tai finelistä. Niissä on samat arvot. Niiden mukaan siis 100g keitettyä riisiä on 122kcal (tavallinen) ja 135kcal (täysjyvä). Paistijauhelihasta saa 145kcal/100g ja kanan rintafile 107kcal/100g. Palautusjuoma sisältää siis 250kcal. Mandariinit noin 20-30 kcal/kappale. Joitain tollasia juttuja katon energynetistäkin. Porkkana 39kcal/100g.

Tuoremehu on yleensä gefilusta (ananas-porkkana) mikä on aika kaloripitoista ja olenkin siksi jättänyt sen juonnin vähemmälle ja otan joka päivä molkosania 1rkl veteen sekoitettuna että pysyy vatsan toiminta hyvänä. Tuona päivänä olin muuten ottanut myös yhden tehogefiluksen joka sisältää 33kcal...
Femisoija-annoksessa on 88kcal. Kaloreita tossa mun listassa on 1580 ja proteiinia 97g mikä on aika vähän. Yleensä tulee 100g- 130g ja kaloreita se 1600 tai muutama päälle.

Nyt täytyy kiirehtiä salille joten palataanpas asiaan huomenna.

Minäkin olen tarkoituksellisesti "massakaudella", jolloin mässypäivänä tosiaankin mässäillään ja välillä (kuten näin joulun aikaan) viikollakin :rolleyes:
Proteiinin saannista yritän myös pitää huolen. Paino ei ole kyllä noussut oikeastaan eikä fläsääkään silminnähden enemmän kuin esim. kesällä. Keväällä huhti-toukokuussa on tarkoitus kiristellä. Lähinnä jätän kaiken ylimääräisen makean ja rasvaisen pois ja mahdollisesti (mikäli olen työttömänä ja aikaa on...) lisään aerobista, jota muuten en tee koskaan.
Mies alkaa samaan aikaan omalle "kokeiludieetille" joten henkistä tukea ainakin on lähellä ;)

Mulla käy muuten niin, että jos on treenitaukoa, niin syömisetkin on sitten vähän mitä sattuu. Olin juuri viikon äidin luona, kävin kerran salilla ja yhtenä päivänä otin protskudrinkin. Muuten mässäilin rasvaisella ja makealla aika surutta. Paino laski toista kiloa... Ja nyt on sitten pieni ja läski olo. No, äsken kävin salilla vetämässä kunnon jalkatreenin. Kyllä se taas tästä, ja ensi viikon voi mässäillä surutta...

Trinity, toi palautusjuoma ja femisoija selittääkin...

Meikäläisen dieetti alkaa vedellä viimeisiään. Parina aamuna olen ollut tavoitepainossa. Jouluna voinee siis hieman löysätä :p .
Ajattelin kuitenkin pitäytyä siinä 7000-7500 kJ:ssa. Mutta proteiineja en taida laskea. Ei kuitenkaan tule tarpeeksi laatikoista ja rosolleista. Taukoviikonkin ajattelin pitää pitkästä aikaa. Menee glögittelyksi :kippis1: .

Originally posted by Trinity
Tyolasta ehka laskea, mutta mulla on sellainen hassu tapa (jolle kotona naureskellaan kovasti) etta istun ja lasken laskimella, mita sita loppupaivana soisi etta sais riittavat proteiinit (n. 2g/painokilo) ja sopivasti kaloreita.

Itse teen ihan samaa, tosin itse laatimallani hienolla tietokantaohjelmalla (jos jollain on Apple Macintoshin kone ja FileMaker Pro 5 tai parempi ja kiinnostaa, niin multa sen saa)... Tosin aika hyvin noi jutut on selkäytimessä eli iltasyömiset ovat vaan hienosäätöä (seuraan myös välillä noita energiaprosenttisuhteita eli paljonko päivän energiasta tulee rasvasta, hiilareista ja proteiinista). Ja kyllä, tohon laskentaan koukuttuu turhankin helposti... :)

Ohjelmasta on myös Microsoft Excelissä toimiva karvalakkimalli -- löytyy ohjeineen osoitteesta http://homepage.mac.com/kutri/kaaviot.html
ja laskee siis paitsi päivän kalorit myös hiilari-, proteiini-, rasva- ja kuitugrammat sekä noi energiaprosenttisuhteet. Omia ruokia saa lisätä sinne niin paljon kuin sielu sietää ja aika monet on lisävarustaneet sitä mm. miinuskaloriseurannalla jne.

Oikein levollista joulua kaikille! Itselläni se menee henkisesti tammikuun eka (kyllä, luvassa alkoholiton uusi vuosi 8) ) alkavaan "Kutri kuntoon" -teemavuoteen valmistautuessa -- eli ensi kesänä pitäisi näyttää TÖRKEÄN hyvältä ja vuoden päästä jouluna megaüberupeelta! :)

rakkaudella
Kutri

Aamuaerobisella saa ihmeitä aikaan. Ei kun vain tyhjällä vatsalla liikenteeseen, niin johan alkaa läskit palamaan! (huomioikaa rasvanpoltto syke ) Kävin jopa nyt joulupäivän aamuna tekemässä aamuaerobisen...näyttää siltä etten tahdo toipua tästä 6kg lisäpainosta, joka on kertynyt kisojen jälkeen...en sitten millään! Seuraavan dietin jälkeen alan hitaasti nostamaan ruokamääriä jne...jälkiviisaus kukoistaa:(
Kertokaapas muut diettaajat et kuinka olette menetelleet dietin loputtua? Ens kerralla ehdottomasti jatkan aamuaerobisten tekemistä. Se tekee hyvää niin fyysisesti kuin myös henkisesti. Parin kuukauden tauon jälkeen tuntuu niin takkuiselta nousta aikaisin ylös lenkille...varsinkin näin pimeeseen aikaan kun se uni maistuu niin hyvin.

Juu... Jouluna mentiin kivasti takapakkia dieettirintamalla, mutta treenattu on kovaa koko loma ja treenit jatkuu edelleenkin elaimen raivolla :D !! Nyt ollaan taas samoissa lukemissa kuin ennen joulua mutta aamulenkit on jaany pois nuitten ihanien pakkasten takia... Ajattelin taman kuitenkin ns. etuna siten etta onhan tassa aikaa jos aikoo olla kesaksi tavoitteessa, ja nyt ainakin treeni kulkee ja lihakset pysyy... (Aloitan lenkkeilyt uudelleen viimeistaan helmi-maaliskuussa.) Sain muuten tuossa kuulla etta on patti kivasti kasvanut :kippis1: ja sekos vasta innoittaakin jatkamaan!

Lueskelin tuossa yleisella tuota rasvakeskustelua ja kysyisinkin nyt etta miten teilla jakaantuu tuo rasvansaanti? Kisaajat? Syotteko tuon 30% ruoasta rasvoina mita tuolla jokapaikassa poijat suosittelee? Mulla taitaa tulla liika vahan rasvoja... Mutta ruisleipaa ja puuroo pitaa saada ni jaksaa sitte pakertaa salilla.

No niin, nyt on tämäkin pulskea pitsanmussuttaja alkanut dieetille... Olen syönyt n. 1200-1500 kcal päivässä. Tänä aamuna väännyin ensimmäistä kertaa elämässäni aamulenkille yönselkään ja pakkaseen. Huh.
Minulla on kaverilta sykemittari lainassa, joten mikähän se olisi noin suunnilleen sopiva syke tällaiselle 25 vuotiaalle naisihmiselle, jotta rasva palaisi mahdollisimman tehokkaasti.

Ja kuinka kauan menee, että maha tottuu pienempiin annoksiin? Tuntuu, että mulla ei lähde nälkä ollenkaan, vaikka söisikin monta pientä ateriaa päivässä.

Onkohan tämä loputon nälkä jo sitten korvien välistä kiinni, kun oikein laskee ja miettii syömisiään, niin ruoka pyörii koko ajan mielessä? Viime yönä näin unta hampurilaisista ja dieetti ei ole kestanyt vasta kuin puolitoista viikkoa...

Sellaista :rolleyes:

Rasvanpolttosykkeestä...itse olen pitänyt sykkeen siinä 123-142 välissä. Tein aamuaerobiset sauvojen kanssa ja kesto oli noin 50-60 min. vaativassa maastossa (pururadalla).

Tulet nopeasti tottumaan siihen nälän tunteeseen, kyllä se siitä helpottaa!:p Älä tiputa kaloreita liian nopeasti, vaan tasaiseen tahtiin, jotta kroppasi tottuu siihen! näin jaksat myös treenata paremmin.

Mä oon päättänyt pikkasen myös kiristää kesään mennessä ja se tapahtuu aerobisen muodossa..
en millään haluaisi luopua yhdestä namipäivästä viikossa, jos mä nyt sittenkin vaan vähentäisin silloin herkkujen syöntiä:rolleyes:
Ruokavalio mulla on aika "puhdas" jo tavallisestikkin, mutta voisihan sitä tietenkin vähän karsia..
valkoset jauhot ainakin saa kyytiä!

Hitsi kun mua ei noi aamulenkit nappaa, mut ei kai se oo välttämätöntä läskin polton kannalta, eihän???
No jos sitä innostuis kun kevät tulee eikä ole enään niin peevelin kylmä ja pimeä!!

Kyllä se paino putoaa ilman aerobistakin!

Tuosta ravintoaineiden suhteista sanoisin, että lienee toteennäyttämättä tämä "runsasrasvaisen" dieetin paremmuus perinteiseen vähärasvaiseen verrattuna. Kovastihan tuolla yleisellä puolella sitä rummutetaan, mutta... näitä dieettitrendejä tulee ja menee. Kannattaa käyttää järkeä ja kuunnella kroppaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom