Englannin kielen opiskelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Core
  • Aloitettu Aloitettu
Mä iteki haluaisin parantaa tota mun lontoon kieltä, ymmärrrän tekstistä kyllä mutta sitten taas kuulonymmärtäminen ja puhuminen töksähtelee pahast, ja kieliopissakin on paljon hiottavaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
90% netissä olevasta englannista on paskaa ja nettipelien yms. Kohdalla osuus nousee 99 prosenttin. Eikä se leffaenglanti sen parempaa aina ole. Nyt siis puhutaan laadukkaasta sisällöstä.

Jaa kuinka?! Jos ei nyt mitään oxfordin englantia tavoitella, niin aivan tarpeeksi hyvää on.

Voi kuulostaa vähän kajahtaneelta, mutta kokeile kuvitella joku keskustelu englanniksi päässäsi. Itse teen näin muita kieliä opiskellessa. Esimerkiksi kun oon matkalla salille, rakennan päässäni keskustelun siitä, mihin olen menossa ja mitä salilla teen etc, aivan kuin viereeni olisi ilmestynyt joku tuttu. Ja yritän käyttää samalla kielioppirakenteita, jotka olen viime aikoina oppinut kirjasta tai tunnilta.

Jännä homma mutta työtuttavat jotka ovat natiiveja englannin puhujia kirjoittavat monesti tosi paskaa englantia emaileissa. En ole perehtynyt onko se kulttuurillinen tapa että mailit on vähemmän muodollisia vai onko tuurilleen vaan kaikki tutut jotain luki häiriöisiä :)

Englantia oppii hyvin lukemalla englanninkielisiä tekstejä, ja katsomalla tuntemattomat sanat netistä. Lue vaikka joku hyvä englanninkielinen kirja.

Jos alat kirjoja lukemaan, lue "ääneen". Ei tarvitse kailottaa oikealla äänellä, vaan äänettömästi liikuttaa kieltä ja suuta aivan kuin hiljaa puhuessa. Tällöin asiat jäävät paremmin päähän, ääntämisestä tulee rutiinomaista ja lukemiseen tulee muutenkin keskityttyä paremmin. Kun ei lue ääneen, saattaa helposti vahingossa päästää ajatukset harhailemaan, jolloin puolet tekstistä menee huomaamatta täysin ohi.

joku lukion/yläasteen kirja ja sille joku tehtäväkirja?
Jos haussa on selkeä perustason opus/hakuteos niin vois kuvitella, että lukion kielioppikirja olisi juuri sellainen. yleensähän noissa on viel jotain tehtäviä kieliopin kyljessä.
Rohkeasti vain kirjakauppaan ja katsot löytyykö mitään tarkoitukseen sopivaa.

kyllä peleistä saa ainakin perussanavarastoa kasvatettua, esim runescape:) on täynnä perus sanoja kuten, kasvit, kalat, eläimet ylipäätään,vaatteet, ja sai puhua toisten pelaajien kanssa englantia jne tuon pelaaminen oli hyvin opettavaista alaasteella...

Englantia puhumaan oppii parhaiten puhumalla.

Olin sanomassa aivan samaa. Englanti oli aina mun lempiaine koulussa (taisi siinä samalla olla ainoa aine, jossa olin aina paikalla ja tein kotitehtävät :D) mutta kyllä totuus on, että puhumalla mä oon oppinut enemmän. Ja mitä tulee kielioppiin ja oikeellisuuteen niin ei ne lontoota äidinkielekseen puhuvatkaan osaa sitä täydellisesti. Olenpa jopa törmännyt tapauksiin, jotka puhuu ja kirjoittaa vielä virheellisemmin kuin me, jotka opiskellaan kieltä.

Suositut

Back
Ylös Bottom