Emolevyongelmako...

Mulla on msi:n lankku 6590 ja kokoonpanossa olen testannut useita eri kiintolevyjä ja cd-asemia.

Silti joka kerta w2k:n asennuksen siinä vaiheessa, kun ekaa kertaa käynnistää wintikkaa se herjaa jotain, että w2k yrittää käyttää resurssia, jota se ei omista.....

Mikähän lie vikana?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
heittääkö kone myös luvattoman paljon dll-virheitä? Mulla yks lankku teki juuri näin, helvetisti dll-virheitä, ei saanut asennettua kunnolla mitään kiintiksiä jne. pirun epävakaa. kokeilin eri kiintiksillä, eri powereilla ja eri muisteilla. ei vaikutusta .. todennäköisesti tuo johtuu jännitevaihteluista, eli käytännössä emo on paskana. jännitevaihtelut voi johtua myös huonosta powerista tietysti.

metalman sanoi:
heittääkö kone myös luvattoman paljon dll-virheitä? Mulla yks lankku teki juuri näin, helvetisti dll-virheitä, ei saanut asennettua kunnolla mitään kiintiksiä jne. pirun epävakaa. kokeilin eri kiintiksillä, eri powereilla ja eri muisteilla. ei vaikutusta .. todennäköisesti tuo johtuu jännitevaihteluista, eli käytännössä emo on paskana. jännitevaihtelut voi johtua myös huonosta powerista tietysti.

Kaikki osat joilla testaan on uusia. 98 sain siihen menemään, mutta sekin kaatuili ja teki vaikka mitä temppuja... softa-asennukset jäi kesken ja loppujen lopuksi tiettyjen ohjelien ajo ei onnistunut....

Varsinaisia virheilmoituksia ei tullut.. kone vaan jumi tahi keskeytti ohjelmien ajon..

Myös lankku on uusi...

Net Virgin sanoi:
Varsinaisia virheilmoituksia ei tullut.. kone vaan jumi tahi keskeytti ohjelmien ajon.. Myös lankku on uusi...

Entäpä muistikampa tai muistin asetukset.
Kokeile ottaa biosta ensin Load Fail-Safe Defaults. Sitten muistikampa voi olla viallinen tai ei vain toimi kunnolla tuolla emolla.

Yleensä ongelma on emossa. Myös poweri ja muistit saattavat bugata. Helppoahan se on testata, jos sattuu olemaan tarpeeksi osia kotona.
Myös emon ja muistin yhteensopivuus saattaa olla ogelmana, vaikka ne toimiikin pomminvarmasti muissa kokoonpanoissa.

Muistin voi testata memtest86:lla
Jos windows ei asennu kunnolla voi vika olla myös cd-asemassa. Katso emosta onko siinä konkat pullistuneet.

Lycanth sanoi:
Muistin voi testata memtest86:lla
Jos windows ei asennu kunnolla voi vika olla myös cd-asemassa. Katso emosta onko siinä konkat pullistuneet.

Useilla uusilla ja käytetyillä cd-asemilla testattu ja lankku on aivan uusi.....

Testaa nyt hyvä mies ne muistit ensin.
Kuten Lycanth ehtikin jo kertomaan niin Memtest86 on hyvä ohjelma tuohon puuhaan
-> hxxp://www.memtest86.com/

Itselläni oli vuosi takaperin samanlaisia ongelmia ja vika oli toisessa 512MB:n muistikammassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom