Emailien perillemeno

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MHK
  • Aloitettu Aloitettu

MHK

Allapito
VIP
Voiko emaileista millään tietää menevätkö ne perille vastaanottajien inboxiin? Ja tuleeko hylsyviestistä aina kuittaukset, ja jos ei tule niin homma on kunnossa? Ja onko mitään keinoa saada viestit "tärkeiksi" tai sellaisiksi jotka eivät mene roskapostiin tms...

Jotenkin ihmetyttää nykyajan emailikulttuuri jos puhutaan yritystoiminnasta. Arviolta 80% lähetetyistä asiallisista kyselyistä tai viesteistä ei saa mitään vastakaikua tai kuittausta. Onko emailissani jotain häikkää vai onko tämä mennyt oikeasti tällaiseksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En valitettavasti osaa vastata itse kysymykseen, mutta jos 20% vastaa, niin korkealta vastausprosentilta kuulostaa minun korvaan. Vaikka en meilin sisältöä tarkemmin tiedäkään. Sitä se nykypäivänä vain on..

Arvioin tuon määrän yläkanttiin, ettei kukaan suutu.

Itse kyllä vastailen firmani puolesta 100%sti ja se on samalla myös henkilökohtainen kunnia- ja mainekysymys. En kyllä ymmärrä, miten millään yrityksellä on vara olla vastaamatta potentiaalisen asiakkaan/yhteistyökumppanin kyselyyn tai ehdotukseen.

Kylmiin sähköposteihin tulee aika harvoin vastattua yhtään mitään. Noin 100% tapauksista ehdotus tulee joltain mainospostin automatisointisysteemiltä kuten Mailchimp tai Hubspot kuitenkin, ja sama kysely tai ehdotus tulee parin viikon päästä uudelleen - automaattisesti silloinkin. Ovat sinänsä hienoja systeemeitä, että osaavat luoda mailipohjan avulla tekstin, joka on personoitu vastaanottajalle.

Vastailin minäkin aikani kohteliaasti kiitos ei perusteluineen, kunnes huomasin, että näin sain pääsin vain aktiivisemman pommituksen segmenttiin.

Postilaatikko on osoite.fin tarjoama boksi, ja vakiona kai heidän välityspalvelin. Niin, outoa on siis että nyt ei puhuta edes mainospostista vaan ihan asiaposteista. Ei viitsisi soitella aina perään joka ikiseen emailiin..

Automatisoitu CRM on kyllä aika tavalla hämärtänyt asiapostin ja mainospostin välistä eroa.

Noiden edellä lueteltujen ongelmien lisäksi yksi syy voi olla se, jos viesti menee henkilölle joka ei kyseistä asiaa hoida tai ja joka saa muutenkin niin paljon postia että viesti hukkuu massaan. Mainospostien lisäksi hyvä esimerkki on avoimet työhakemukset - sitkeässä elää käsitys siitä että kannattaa ampua viesti mahdollisimman ylös organisaatiossa, jotta voi persoonallisella viestillään tehdä vaikutuksen itse IsoHerraan vaikka tavoitteena olisikin kesätsupparin paikka varastolla. Varsinkin isommissa organisaatioissa ennuste on huomattavasti huonompi kuin lähettämällä viesti sille varastopäällikölle tai johonkin konsernin yhteiseen kesaharjoittelijarekrytoinnit@firma.fi -osoitteeseen.

Toki tämä ei välttämättä liity aloittajan ongelmaan yhtään mitenkään. Jos on aidosti tärkeästä asiasta kyse niin kuitenkin laittaisin pyynnön ohjata oikealle taholle mikäli viesti ei ensiyrittämällä sellaista tavoittanut.

Kai olemassa olemattomaan osoitteeseen lähetettäessä tulee aina perus recipient unknown -viesti palvelimelta nykyäänkin?

Nyt kun en yhtään tiedä millaista mailia ja kenelle on lähetetty niin voin vain arvailla.

- Jos joku yrittää sähköpostilla myydä yhtään mitään niin 10% on erittäin hyvä hit-rate
- sähköpostia kannattaa lähettää lähinnä sellaisille ihmisille joita tuntee, tai joilla on muuten intressejä vastailla kyseiseen aiheeseen, eli kuuluu toimenkuvaan
- Jos yrittää ostaa yritykseltä niin luulisi tulevan vastauksia jos viesti on mennyt myyjätyyliselle henkilölle. Myös jonkin myynti tai asiakaspalvelu@lafka.fi luulisi olevan ohjattu sellaiseen suuntaan että joku löytyy ottamaan pallon vastaan

Oma lukunsa on sitten kaikki pärnäsen korjaamot ja muut pikkupajat joissa asiaan vaikuttaa se osaako toimari käyttää tietokonetta tai onko sillä ylimääräistä aikaa.

Oma lukunsa on sitten kaikki pärnäsen korjaamot ja muut pikkupajat joissa asiaan vaikuttaa se osaako toimari käyttää tietokonetta tai onko sillä ylimääräistä aikaa.

Olin vuodenvaihteessa yhteydessä n. kymmeneen metallialan yritykseen eli Pärnäseen sekä meilillä että nettisivun "Ota yhteyttä" -toiminnolla. Kyseessä neljän sadan työtilaus. Yksi vastasi.

Olin vuodenvaihteessa yhteydessä n. kymmeneen metallialan yritykseen eli Pärnäseen sekä meilillä että nettisivun "Ota yhteyttä" -toiminnolla. Kyseessä neljän sadan työtilaus. Yksi vastasi.

Ihan hyvin että edes jotain kiinnosti tuollainen pikkujuttu. Joko niillä on erittäin hiljaista, tai sitten teki goodwillinä syystä tai toisesta.

Itse kun olen asiakkaana kysellyt jostain tuotteista niitä myyviltä firmoilta niin kyllä reilusti yli 50 % on vastausprossa. Pidän paskana firmana mikä ei halua myydä tavaraa jos ei viimeistään seuraavana päivänä vastata sähköpostiin.

Kuten jo pari totesi, jos kyse on ihan ns. cold call sähköposteista, niin 20% tai jopa 10% vastauksia on erittäin hyvin.
Ei mielestäni tässä mitään ihmeteltävää.

Itse kun olen asiakkaana kysellyt jostain tuotteista niitä myyviltä firmoilta niin kyllä reilusti yli 50 % on vastausprossa. Pidän paskana firmana mikä ei halua myydä tavaraa jos ei viimeistään seuraavana päivänä vastata sähköpostiin.
Laskeppa hinta sille vastaukselle riippuen millasesta tuotteesta kyse. Eli onko käytetty aika edes katteen verran?

Ja jos kotisivuilla on "Ota yhteyttä-boksi". Niin noita kyselyitä voi sataa päivässä jo kymmeniä.

Suositut

Back
Ylös Bottom