Elviksen syntymästä 70 vuotta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

protsku

Banned
Elvis Aaron Presley on ainakin minulle kaikken aikojen kovin rokkijätkä, hänhän käytännössä keksi sekä rock and roll musiikin että lavashown. Pidän miehen koko tuotannosta jos jätetään pois ne siirappiset elokuvasävelmät. Iltapäivälehdessäkin todettiin tänään osuvasti että vain Elvis pystyi vetämään uskottavasti O Sole Mion ja Tutti Fruttin samassa konsertissa. Näin on! :rock:

Hiljattain tuli katsottua "Elvis On Tour" -DVD ja vaikka kyseessä on 70-luvun jo hieman tukevoituneen Elviksen rokkausta niin lavakarisma on silti aivan käsittämätön. Leffassa on runsaasti myös ns. backstage materiaalia jossa pojat jammailevat gospelia takahuoneessa tai Elvis jakaa nimmareita hysteerisille faneille.

Elviksen elämäntarina on jo itsessään niin legendaarinen että se selittää omalta osaltaan sen aitouden ja syvyyden mikä Kuninkaan tulkinnoissa on kun hän vetää livenä sellaisia biisejä kuin My Way tai American Trilogy. Suosittelen kaikille ennakkoluulottomasti matkaa lähimmän kaupunginkirjaston musiikkiosastolle ja eikun levyjä lainaamaan ja elämänkertaa lukemaan!

Minun lapsuudessa Elvis Presley oli rock and rollin kiistaton kuningas. Ja hyvä niin, Iron Maiden ja kumppanit jyräsivät vasta 80-luvulla. :)

P.S. Mitä Elvis merkitsee sinulle tänä päivänä? Mikä oli ensimmäinen Elviksen biisi jonka kuulit? Oletko itse soittanut tai laulanut jotain Elviksen biisiä?

Hehee, minä lähden huhtikuussa Memphisiin ja visiitille Gracelandiin! Tietty käydään paljon muuallakin, mutta tämä on yksi vierailukohteemme.

Itse tykkään eniten Elviksen 60-70-luvun tuotannosta. Toki ensimmäiset Elvarin biisit mitä veivasin oli 50-luvun rokkijuttuja.
Kiistämättä Elvis teki aikanaan rock'n'rollin tunnetuksi suurelle yleisölle ja aiheutti pahennusta, mutta ennen Elvistäkin oli rock'n'rollia. Elvis ei minulle ole Kuningas vaan enemmän nostan jalustalle muita muusikoita lähtien 30-luvulta.

Lempparibiisi on muuten "Suspicious minds" kirjotinkohan oikein....

Kyllä Elvis kuningas on vieläkin. Parhaimpia biisejä mm.
-Youre the devil in disguise
-In the ghetto
-Are you lonesome tonight
-Flaming star
-Love me tender
-I cant help falling in love
Elvis kun vetäisee rokin niin siinä nykyajan rokkipellet kalpenee. Varsinkin vuoden 68 comeback tv-showssa näkee kuinka miehellä oli KARISMAA jota ei enää pahemmin näe. Eikä kaikki elokuvatkaan ihan täysin paskoja olleet (no myönnetään että kaikki leffat jälkeen vuoden 1960 oli aika dadaa )

Elvis :rock:

Hän oli aivan uskomaton lava esiintyjä hienolla äänellä... Biisi josta en saa koskaan tarpeekseni on In the Ghetto... Se on koskettava ja pirun hyvä...

ELVIS ELÄÄ :rock:

She Devil sanoi:
Lempparibiisi on muuten "Suspicious minds" kirjotinkohan oikein....

Kirjoitit oikein ja taitaa olla minunkin lemppari Elviksen biiseistä. Fine Young Cannibals yhtye muuten teki tästä biisistä listahitin 80-luvulla ja Rockradio soitti laulua usein. Taisivat vetää saman biisin livenä Provinssirokissa ellen ihan väärin muista!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom