Elokuvista ammatti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [HeKu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tahtois tietää miten pääsisi jotenkin työskentelemään elokuvien pariin ja sais vielä sellaista ihan hyvää palkkaakin. Elokuvat on mulle tärkein asia elämässä ja tahtoisin saada siittä ammatin. Olisiko hyviä ideoita..???:)

Kolua ammattikorkeakoulujen taide- ja kulttuuriopintomahdollisuuksia. Helsingissä voi opiskella ainakin käsikirjoittajaksi tms.

Eikun paperit vetämään paikalliseen Filmtowniin. Hyvä palkka on sitten suhteellinen käsite. Mutta irtsareita voit salaa vedellä.

siellä voi tulla itkusia hifkiläisii vastaan ja mä satun olen hämeenlinnasta niin voi tulla nekkuu :D toi nyt oli vitsi että kyllä mä muutan jos pakko on :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos katsoo suomalaisia näyttelijöitä, niin en lähtis mistään lahjakkuudesta huutelemaan. Onneksi löytyy poikkeuksiakin.

Suomessa on helvetin hyviä näyttelijöitä. Moni heistä on valitettavasti jo vainaita. Eikä yksikään liene aloittanut uraansa Pakkikselta ;)
Se on ihan fuulaa, että esimerkiksi jenkkihuiput olisivat näyttelijöinä jotenkin ylivertaisia.

Taideteolliseen korkeakouluun on ylipäätään todella vaikea päästä sisään. Esimerkiksi elokuvapuolelle otetaan vuosittain yleensä korkeintaan kaksi hakijaa per suuntautuminen, eli esimerkiksi kaksi kuvaajaopiskelijaa, kaksi ohjaajaopiskelijaa jne. Opetuskokonaisuus onkin sitten laadukkainta mitä Suomessa on tarjolla ja TaiK onkin käytännössä ainut koulu (TAMKin tietyt linjat voidaan ehkä laskea tähän mukaan), josta valmistuvalla on oikeasti valmiudet työskennellä suoraan opintojaan vastaavassa ammatissa elokuva-alalla. Alalla kilpailu on kovaa, eli käytännössä opiskeluaikana pitää tehdä todella paljon oman alan töitä/työharjoittelua, mikäli haluaa suoraan koulusta työllistyä.

Eli joo, alalle pääseminen ja siellä pysyminen vaatii kovasti töitä ja harva hommalla pääsee rikastumaan, ainakaan Suomessa.

Suomessa on helvetin hyviä näyttelijöitä. Moni heistä on valitettavasti jo vainaita. Eikä yksikään liene aloittanut uraansa Pakkikselta ;)
Se on ihan fuulaa, että esimerkiksi jenkkihuiput olisivat näyttelijöinä jotenkin ylivertaisia.
Mikäli lähdettäisiin suhteuttamaan jenkkien koulutustaustoja eurooppalaisiin näyttelijöihin, vastaan tulisi yllättävän paljon porukkaa Yhdysvaltojen puolella, jotka ovat tyyliin käyneet pari teatterikurssia ja joitain muutaman viikon näyttelijäkursseja. Melko harvalla tuppaa nykyään olemaan mitään sanottavaa koulutusta ko. alalle. Voi tosin olla jotain toista yliopistoalaa taustalla. Tai sanotaan näin päin, että useasti kun lukee biografioita, niin Eurooppalaiset vaikuttavat keskimäärin olevan korkeammin koulutettua porukkaa, useimmiten ihan teatterikorkeakoulun tai vastaavan käyneitä. Se näkyy jo pelkästään kielitaidossa. Ja itse arvostan brittejä, koska sieltä tulee maailman parhaimmat näyttelijät ja bändit. Lisätään IMO, ettei joku vedä palkkarit sieraimeen.

Yksi tie: hakeudu, johonkin elokuva koulutukseen ihan sama mikä, kansanopistokin käy tms. melkein mikä vaan käy sitten voit hakea johonkin tuotanto ryhmään harjoittelijaksi assariksi pääsee kuka vaan jolla on vähänkin hajua että miten setissä toimitaan.
itse olin Bardyn tuotannossa assarina, ja oli kyllä silmiä avaava kokemus, tyyliin vittu mitä paskaa tehdään hirveellä vaivalla ja bolivialaisilla kaivostyöläisillä on paremmat työolot ja ehdot. niin kuin sanottu toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä! antaa mennä vaan, ei ole vittuakaan järkeä hakea taikkiin tms jos haluaa vain kokemusta alasta, jos olet varma että tätä haluan tehdä niin siinä lomassa voi tietenkin hakea ja kannattaakin.

Suositut

Back
Ylös Bottom