Elixir sport

Katsoin äsken ko. ohjelman ja silmään pisti Janina Frostellin ja personal trainerin keskustelu reiden lähentäjä/loitontaja laitteesta. Janina kun haluaa kiinteät kintut ja sanoi että tykkää tehdä tässä laitteessa kuntosalilla&kävelylenkkejä niin kintut on selvästi kiinteemmät. No, personal trainer teki Janinalle "kiinteytys ohjelman", alussa 50 toistoa laitteella, sit myöhemmin kunnon parantuessa 35 toiston sarjoja :lol2:
Lopuksi kyllä sanoi et kyllä sitä varmaan pitäis ottaa ohjelmaan mukaan miutakin liikkeitä, mutta asiaa ei käsitelty sen tarkemmin. Kertoi kyllä miten hyödyllinen laite tää lähentäjä/loit. on! Nyt sitten kaikki naiset menee aivan onnesta soikeena tekemään Janinan esimerkillä salille "treeniä" että tulis yhtä kiinteeksi! :curs:

ai hitsi, oisin halunnu nähdä!:D

parempi sekin kun ei mitään, toisaalta kun alkaa miettimään.parhaitenhan alakerrastonkin saa kiinteytymään kunnon raudoilla, mutta on kyllä aika monelle varmasti todella epämiellyttävää.

hyvä pumppi ainakin tulee lähentäjiin, putoisin varmaan jo puolessa välissä, kun kestävyys loppuisi.:)

-r

Hyvähän se meille on kun kaikki muut typyt jonottaa lähennys-loitonnuslaitteisiin niin jää meille vapaaksi kykky paikat ja prässit sun muut turhat jutut:D

Katselin kans äsken kyseisen ohjelman ja muakin rupes ottaa tosissaan aivoon se lähentäjä-loitontaja juttu...

Siis onhan sekin treeni tietysti parempi kun jos makais himassa sohvaperunana, mut silti:35-50 toistoo kiinteytykseen, jeah right... :lol2: !

Toisaalta taas tuntuu aika pahalta kun iso osa muijista uskoo tollaseen... (Onneks ei kovin moni tältä palstalta...)

:lol2: hehe.. meil on koululla aika surkeesti noita laitteita (mm. just noi lähentäjät ja loitontajat).. kaikkia muita tulee käytettyä aika paljon, mutta niistä lähentäjistä ja loitontajista oon pysyny erossa (tuntuu aika turhilta..) Ei se Frostell muutenkaan ole mun mielestä mitenkään esimerkillinen. Ainaki tuli hirvee kohu niistä sen alastonkuvista "joku on varastanut yksityisyyteni" tai jotain sinne päin :D

Mun mielestä ohjelman tekijöiden pitäis vähän miettiä, mitä tv ohjelmaan laittavat. Tuotakin ohjelmaa katsoessa sai väärän kuvan, miten jalkoja tulisi treenata oikein ja kiinteytyä. Olisivat voineet vaikka näyttää, miten kunnon jalkakyykky yms. perusliikkeet tehdään, niistä nyt olisi enemmän hyötyä kuin tuollaisista lätkytysliikkeistä...

No mutta sanokaapas tytöt mistä se johtuu että nää mimmit ihan tosissaan vatkuttaa näillä hilavimputtimilla tosi pitkiä sarjoja. Siis meidän salilla ainaskin. Ite en oo koskenut mokomaan laitteeseen varmaan kuuteen vuoteen, mut kyllä sellanen on joka salilla oltava, kun akat niitä käyttää.

Ne muuten varmaan just ottaa ohjeensa jostain tollasista tv-ohjelmista, missä Janina saa ne vakuutettua omalla persoonallaan: jos Janina tekee, niin täytyyhän munkin tehdä. Joskus oon muuten lukenut, että se tekee joka päivä 200 vatsalihasta. Miksiköhän, eiköhän vähempikin riittäis, harvemmin, mut vähän "tehokkaammin".

Ja sit nää ihmiset sanovat olevansa personal trainereita...:D

Täältä foorumista löytyisi näille trainerin tarpeessa oleville ihmisille niin paljon parempia ohjaajia.... vai mitä ootte mieltä?

:whip:

Kiva kuulla, et täällä on muitakin kunnon raudan kannattajia!

Siitä minäkin olen samaa mieltä, et vitkuttakoot muut vaan, saapahan tehdä kyykyt, maastavedot ym. kunnon pakara ja reisi liikkeet rauhassa. Mitä isommat lihakset töissä sen enempi energiaa kuluu ja siitähän yllätys yllätys kiinteytyy ja lihakset muokkautuu...
Toisaalta onhan loitontaja-lähentäjä laitteessa jotakin hyvääkin esim. kuntouttava merkitys, jos esim polvet mäsänä voi tehdä edes jotain pakaroille ja reisille, onhan pieni ja keskimmäinen pakaralihas lantiota "tukeva" ja kannattava lihas täytyyhän niitäkin treenata, taitaa kuitenkin psyykkinen puoli olla monella mielessä, lehti käteen ja tekemään loitonnusta... jee jee.
Maltan tuskin odottaa seuraavaa "peppu" prässi päivää !! Kyykky, maastaveto suorin jaloin, yhden jalan kyykky.. ym kivaa.

Mitkä ovat teidän mielestä toimivimmat pakara ja reisi liikkeet?

Originally posted by urheilija
:Mitkä ovat teidän mielestä toimivimmat pakara ja reisi liikkeet?

Mun eilinen jalkatreeni:

Kyykky 3*8
Hack 2*12
Takareidet laitteessa istuen 2*12
SJMV 2*8

+ lämppärit, laitoin vain työsarjat tuohon.

Auuuuutsh.... :whip: :D

Ja mun eilinen jalkatreeni

kyykky 4 x 8
jalkaprässi 4 x 10
etureisiprässi 4 x 8
sjmv 4 x 10
pohjelaite 4 x 10

Takareisiprässin olen joutunut jo tän ison mahan kanssa unohtaan pari viikkoo sitten ja eilen päätin, että perinteinen kyykky ja jalkaprässi saa kans jäädä seuraavaksi 3 kuukaudeksi. Tai itse asiassa sanoin niin lääkärille. Jospa nyt sitten pysyis puheissaan.

Oon kyllä muutenkin tehnyt esim. tavallisen kyykyn pienillä painoilla (50 kg) ja sit teen kyykkypäivät muutenkin seuraavasti: tällä viikolla tavallinen kyykky, ens viikolla askelkyykky ja seur. viikolla box-kyykky. Ei rupee kyllästyttään niin helposti.

Ja sitäpaitsi mulla yleensä turpoo etureisi niin paljon nopeemmin kun muut et tekee ihan hyvääkin tehdä enemmän takareisipainotteisesti.

Kertokaas tytöt tehokkaita konsteja, millä saa erottuvuutta pohkeisiin? Ne on vuodesta toiseen aina saman kokoiset vaikka kuinka tekisin isoilla painoilla. Yksi syy varmaan on se, että oon niin mielikuvitukseton niitä tehdessä että se on aina joko pohjelaite tai sit seen korokkeen kanssa Smithissä, mitään muuta ei oikein tuu mieleen. Kesäisin ne nyt on vähän kasvaneet, kun pelaan jalkapalloa, mutta tänä kesänä se täytyy unohtaa kokonaan, tai luulisin ettei tuo mun alakerran kaveri tykkäis siitä. Sille riittää kun se saa potkia äitiään
:D

Eli hyvät neuvot kalliit on taas tarpeen.

(Meniks kuinka pahasti off topicix)

Ehkä hiukkasen off-topic...

Originally posted by Äiskä
Kertokaas tytöt tehokkaita konsteja, millä saa erottuvuutta pohkeisiin?

En tiedä tosta erottuvuudesta, mutta itse oon tykästyny tekemään pohkeita hackissa. Oon jo pitkän aikaa treenannu pohkeita samalla tyylillä eli pohjelaitteessa seisten ja istuen, mutta nyt kun löysin hackin on pohjetreeneihinkin tullu poweria. Vaihtelu virkistää! Kaiken lisäks mulla on semmonen ongelma, et pohkeita treenatessa rupee helposti vetämään suonella. Hackissa en oo törmänny tähän ongelmaan. :)

Käykääpä mimmit tsekkaamassa Soneraplazan Ellien Personal trainer -sivut (en osaa laittaa linkkiä).

esim. tuolikyykky: pidetään tuolista kiinni ja käydään kyykyssä.

Aktiivisimmille kuntoilijoille tarkoitettu osio: naiset: ota 2-5 kg:n käsipainot

Tottaha Janina tekee paljon ja pienillä painoilla, ettei vaan reidet räjähdä armottomiin mittoihin ja säikeet ala näkymään;) Toisto se on meillä muilla, vaikka junttais millaisilla painoilla niin ei ne reidet siltäkään muutu:itku:

Suositut

Back
Ylös Bottom