Elisan varoitus viestit?...virukset.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HooEee
  • Aloitettu Aloitettu
Olin selailemassa ihan normaaliin tapaan netissä. Ykskaks ilman mitään näkyvää syytä BANG ruutuun tulee A4 kokonen txt viesti IE selaimeen (ja mihinkään nettiosoiteeseen ei pääse, kun tuo txt on kokoajan selaimessa), jossa luki mm. jotain tällaista:

"Teidän koneelta on viimeisen minuutin aikana lähetetty yli 1000kpl ping pyyntöjä..bla..bla....Terveisin Elisa."

Samassa tekstissä oli varoitus, että ensimäinen ja toinen kerta varoitetaan, mutta kolmannella kerralla yhteys poikkaistaan:eek:

En ole Elisaan ollut yhteydessä tästä asiasta mutta ihme varotuksia. Kyttääkö Elisa meitä automaatti vahdilla :åu mai gaad:

Onkos kenelläkään muulla ollut tällaista ongelmaa (mulla ongelma aiheutti joku "wicha" mato tai jotain joka on vain winXP:n ongelma)?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai sit oot kyykyttäny jonku konetta netistä? ;) Tai no... Elisan matonopeuksillako :D Joo, uusimmalla viruspäivityksellä varustetulla viruksentorjuntaohjelmalla olis kyllä varmaan tuossa vaiheessa hyvä tutkasta konetta...

ADWARE kehiin.

Kannattaa myös ottaa joku hyvä palomuuri käyttöön ja opetella käyttämään ja conffaamaan se oikein. Esim. Kerio Personal Firewall on kova sana.

Moi, käytätkö itse tuota Keriota? Onko toiminut hyvin? Kuinka vaikea oli konffata kuntoon?

Originally posted by HooEee
joku "wicha" mato tai jotain joka on vain winXP:n ongelma

Nyt äkkiä ilmaiset Zone Alarm ja AVG 6.0 kehiin! Saat ne imuroitua netistä alle 10 minuutissa ja kumpikin osaa päivittää itsensä. Ensimmäinen on palomuuri- ja toinen on virusohjelma. Molemmat toimii varmasti kuin junan vessa. Suosittelen :thumbs:

Originally posted by HooEee
Olin selailemassa ihan normaaliin tapaan netissä. Ykskaks ilman mitään näkyvää syytä BANG ruutuun tulee A4 kokonen txt viesti IE selaimeen (ja mihinkään nettiosoiteeseen ei pääse, kun tuo txt on kokoajan selaimessa), jossa luki mm. jotain tällaista:

"Teidän koneelta on viimeisen minuutin aikana lähetetty yli 1000kpl ping pyyntöjä..bla..bla....Terveisin Elisa."

Samassa tekstissä oli varoitus, että ensimäinen ja toinen kerta varoitetaan, mutta kolmannella kerralla yhteys poikkaistaan:eek:

En ole Elisaan ollut yhteydessä tästä asiasta mutta ihme varotuksia. Kyttääkö Elisa meitä automaatti vahdilla :åu mai gaad:

Onkos kenelläkään muulla ollut tällaista ongelmaa (mulla ongelma aiheutti joku "wicha" mato tai jotain joka on vain winXP:n ongelma)?

Sama vika oli kaverilla ja Elisalta infottiin, että joku 3s osapuoli käyttää ko konetta ns spammiserverinä.
Palomuuri kuntoon , adware tms ja perusteellinen siivous...
Kyllä :wall: kovasti, kun muiden ihmisten koneelle pitää :kakka: työntää

Re: Re: Elisan varoitus viestit?...virukset.

Originally posted by MPV70
3s osapuoli käyttää ko konetta ns spammiserverinä.
Palomuuri kuntoon

Tuohon palomuuriasiaan tarkennusta vielä sen verran että jos käytätte Windowsia niin ehdottomasti Windows Update vähintään kerran kuukaudessa. MS julkaisee tiuhaan tahtiin IE-päivityksiä siitä johtuen että tämä kuuluisa nettiselain on täynnä toinen toistaan hirveämpiä turvallisuusaukkoja. Kolmannen osapuolen koiruudet perustuu aika pitkälle Windowsissa oleviin puutteisiin ja tältä suojautumiseen ei pelkkä palomuuri yksin riitä.

Originally posted by SnakeVee
Moi, käytätkö itse tuota Keriota? Onko toiminut hyvin? Kuinka vaikea oli konffata kuntoon?

Kerio ja Sygate molemmat loistotuotteita, ainakin minusta ihan ymmärrettäviä konffata. :)

Re: Re: Re: Elisan varoitus viestit?...virukset.

Originally posted by protsku
Tuohon palomuuriasiaan tarkennusta vielä sen verran että jos käytätte Windowsia niin ehdottomasti Windows Update vähintään kerran kuukaudessa. MS julkaisee tiuhaan tahtiin IE-päivityksiä siitä johtuen että tämä kuuluisa nettiselain on täynnä toinen toistaan hirveämpiä turvallisuusaukkoja. Kolmannen osapuolen koiruudet perustuu aika pitkälle Windowsissa oleviin puutteisiin ja tältä suojautumiseen ei pelkkä palomuuri yksin riitä.

Aivan oikein :worship: unohtui ruoka hässäkässä tuo päivitysasia.
Se on saatava kuntoon kuten lovsankin osoitti.
PS: siis kaverilla oli wintoosan päivitykset OK, mutta ei muuria.:david:

Sygate on ainakin lähes kaikille sopiva ihan default-asetuksilla. Ohjelma kyselee käyttäjältä lupia sitä mukaa kun joku ohjelma nettiyhteyttä koittaa käyttää, eli konffautuu käytössä kuin itsekseen (sikäli kun ei itse mene tumpeloimaan mitään "allow all" säätöjä asetuksiin).

Itse kyllästyin jatkuvaan :kakka: tulvaan, vaihdoin IE:n Operaan, asensin Sygaten ja maailma on konepuolella hymyillyt siitä asti. Vielä kun Mozillan mailisiftan saisi instattua niin roskapostiongelmallakin voisi pyyhkiä takapuolensa..

Originally posted by SnakeVee
Kyllä itse käytän, tosin vielä vanhempaa versiota kuin tarjolla oleva. todella priimamuuri, ilmainenkin. Ja ei ole vaikea konffata, kun hieman jaksaa syventyä. :) Oikein hyväksi ja ilmaiseksi virustorjuntasoftaksi voisin suositella Avastia.

Re: Re: Elisan varoitus viestit?...virukset.

Nyt äkkiä ilmaiset Zone Alarm...

Ihana ohjelma!!11!11 Vihdoinkin kone lopetti ilmoittamasta uusista verkkokohteista. Tähän asti se on tehnyt sitä n. 20 kertaa tunnissa.

Re: Re: Re: Elisan varoitus viestit?...virukset.

Originally posted by Taha
Vihdoinkin kone lopetti ilmoittamasta uusista verkkokohteista. Tähän asti se on tehnyt sitä n. 20 kertaa tunnissa.

Zone Alarm on todella hyvä palomuuriohjelma.

:offtopic:
Ne teistä ketkä myös pelaa netissä on varmaan saaneet koneeseen viruksen joskus vuosien varrella. Pahimmillaan siinä joutuu sitten laittamaan kovalevyn sileäksi ja täytyy asentaa kaikki uudelleen. Oon itse kokeillut suunnilleen kaikki ilmaiset palomuurisoftat ja ZA on ollut tähän mennessä ainoa joka ei päästä virustrafiikkia läpi online-pelejä pelattaessa. Periaatteessa jokainen Direct IP softa on potentiaalinen viruksien levittäjä. Huono tuuri tarvii osua kohdalle vain kerran ja kone paskana sen jälkeen.

Siksipä jokaisella netin surffaajalla ja pelien pelaajalla tulisi olla tällainen huoneentaulu tietsikan vieressä:

1-Windows update vähintään kerran kuukaudessa
2-Ehdottomasti palomuuriohjelma aina päällä
3-Ehdottomasti virustorjunta päivitettynä ja aina päällä

Tän lisäksi jos on mitä tahansa salasanavirityksiä niin vaihtakaa ne salasanat ainakin pari kertaa vuodessa. Eikä koskaan, toistan, ei koskaan saa antaa salasanaa kenellekään toiselle. Kauhein esimerkki ns. Social Engineering kuviosta on se että joku kynäniska esittelee itsensä mikrotukihenkilöksi ja kysyy sitten sulta salasanaa. Jos kyseessä olis oikea atk-tukihenkilö niin ei sen tarviis kysellä mitään salasanoja. Olkaa tarkkana siis niin kyllä se siitä :thumbs:

Re: Re: Re: Re: Elisan varoitus viestit?...virukset.

Jos kyseessä olis oikea atk-tukihenkilö niin ei sen tarviis kysellä mitään salasanoja.

Kyllä se atk-tukihenkilökin tarvitsee joskus käyttäjän salasanan. Nopeasti mietittynä esim. sähköpostien laittamiseen. Voihan tuon salasanan aina nollata, mutta helpompaa on kysäistä salasana tai pyytää toista loggaamaan itsensä verkkoon.

Muuten oli kyllä hyviä vinkkejä! Itsellä tuossa palomuuri jököttää vieressä, kunhan saisi sen vielä toimintaan :rolleyes:

Ja se mato taisi olla Welchia?

Sen yrityksiä tulee tasaseen tahtiin, mutta palomuurikone tiputtaa kaikki pois.

Useimmiten se pyrkii porttiin 135.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom