Elisan kytkymoka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

Samo

swahilipäällikkö
VIP
Joo o. Ostin kytkyllä puhelimen elisalta 02/08. Elikkä normi tapaus, puhepaketti ja luuri.Tänään soitin elisalle ja kysyin paljonko on luuria maksamatta jos päivittäs uuteen kohta puolin. Nainen sanoi, että laitteesta ei näytä olevan maksuja tällä hetkellä eli maksettu on. Olin tyytyväinen. Tunnin päästä sama nainen soitti uudelleen ja sanoi huomanneensa, että laitteesta ei ole mennyt yhtään veloitusta koko 1.5v aikana! Myyjälle/elisalle on sattunut virhe sopimusta tehdessä ja ovat unohtaneet laskuttaa minua koneesta koko tänä aikana. Nyt lähtee sitten laskutus laitteesta pyörimään ja olen naimisissa koneen kanssa sen 2v, eli yhteensä 3.5v. Menee heidän mielestä kuulemma minun kipeikseni ja laite täytyy maksaa vaikka he ovat tämän virheen tehneet. Onko todella näin? Mitä kannattaa tehdä ja kannattaako yleensäkkään reklamoida! Pikkasen ottaa pattiin tällä hetkellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hah, mulle kävi täsmälleen sama homma! Maksoin silloin kiltisti puhelimen, kun ne laski sen hetkisen hinnan mukaan. Eli säästin noin ~200€.

Niin tosiaan, sinun määräaikainen sopimus loppuu ihan ajallaan. Eli jos maksat puhelimen pois kerralla, et ole naimisissa yhtään sen pidempään.

Viimeksi muokattu:
eihän tota nyt voi maksaa mukisematta. Sullahan olis tuliterä puhelin samaan hintaan sen nykyisen fossiilikapulan sijasta. Tuo dinhon saama menettely sen sijaan kuulostaa oikeudenmukaiselta.

(mikäli ymmärsin asian oikein)

Haha tutulla oli käynyt elisan kytkyssä samalla tavalla ...soitti sinne ja kysyi että onko mitään maksamatta, 2v. soppari kyseessä joka tehty 1,5v. sitten ja ikinä ei oo laskutettu. Ne oli asiakaspalvelusta vaan sanonut et ei oo mitään maksamatta. Ja jostain se oli sit selvittänyt kanssa et sekin oli vastaava myyjän moka. Noita tapauksia näyttää siis riittävän...

Joo, minäkin kyseisen luurin olisin varmaan saanut kokonaan ilmaiseksi jos en olis lähtenyt selvittämään miksi ei puhelinta ole ikinä laskuissa ollut merkittynä. Hieman vitutti sen jälkeen
kun asia selvisi.

joo sopimus loppuu 02/10. sinne luurin saa erääntymään kyllä.

Eikö tämän puhelin maksun näe laskussa?
Kyllä mun laskuissa on eritelty puhelimen maksu ja liitymän maksu erikseen samassa laskussa.

Eikö tämän puhelin maksun näe laskussa?
Kyllä mun laskuissa on eritelty puhelimen maksu ja liitymän maksu erikseen samassa laskussa.

Näkeehän sen jos sitä laskutetaan, minullakin ilmestyi heti se sinne laskun jatkeeksi kun asian korjasivat.

mielestäni 2v sitten, kun edellistä kytkyä lyhensin niin ei kyllä ollu erittelyä näkyvissä.

En tiedä liittyykö suoraan asiaan, mutta max laskutusaika on tosiaan 3v! Eli firma voi odottaa 3v ennen kuin lähettää ensimmäistäkään laskua. Itselleni tämä valkeni kun eräs rakennussunnittelija lähetti yli vuoden jälkeen huuhaalaskun tekemättömästä työstä. Soitin kuluttajaneuvojalle ja hän sanoi että ihan hyvin voi noin tehdä (yhtä tyhjän kanssa tuo neuvonta btw.) Kolme vuotta saa kuulemma panttailla. No koita siinä sitten vuosien jälkeen todistaa ettet ole jotain työtä/tavaraa tilannut...

Reklamoin asiasta kirjallisesti - sen jälkeen kun laskuttaja ei enää suostunut vastaamaan puhelimeen. Asia päättyi ympäripyöreästi tyyliin "ikävä juttu jos lasku on sun mielestä aiheeton". Mitään ei ole asiasta kuulunut sen jälkeen. Eli varmaan taas 3v odotellaan että tuleeko perintälaskua.

Mutta on tuo aika imho täysin kohtuuton. Jos firma ei osaa laskuttaa ajallaan niin menköön konkkaan prkl. Varmaan samat jampat syökin vain kerran kuussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom