Kuluttajaliitto
torstaina 8.2.2007 klo 14:35
”Kuluttajan oikeusturvassa Elisan mentävä aukko”
Elisan etanalaskut maksettava
Suomen Kuluttajaliitto kertoo tiedotteessaan, ettei Elisan matkapuhelinasiakkailla ole muuta vaihtoehtoa kuin maksaa vanhoista puheluista lähetetyt lisälaskut. Samalla liitto haluaa muistuttaa, että kuluttajalla on mahdollisuus vaikuttaa valinnoillaan. Elisa perii asiakkailtaan oman virheensä vuoksi laskuttamatta jääneitä maksuja.
Elisan ja Kolumbuksen asiakkaille on tipahdellut lisälaskuja vuosina 2005 ja 2006 soitetuista puheluista, joista on aikanaan laskutettu liian vähän tai ei lainkaan. Kuluttajaliitto myöntää, että lain mukaan tämä on mahdollista, mutta tämänkaltainen laajamittainen laskutusvirheeseen vetoaminen on kuluttaja-asiakkaiden kannalta kohtuutonta.
Maksa tai itke ja maksa
Kuluttajaliiton mukaan asiakkaiden ainoa vaihtoehto on maksaa lisälasku, vaikka todellisuudessa asiakkailla ei ole mitään mahdollisuutta selvittää, perustuuko lisälaskutus todelliseen palvelun käyttöön vai ei. Laskun maksamatta jättäminen voi aiheuttaa liittymän sulkemisen ja käräjäoikeusmenettelyn.
Elisa tarjoaa asiakkailleen maksutonta puheluerittelyä, jota voi verrata omiin mielikuviinsa kahdenkin vuoden takaisista puheluista.
Monet asiakkaat ovat aikanaan tilanneet Elisalta maksullisia erittelyjä, jotka nyt sitten ovatkin osoittautuneet virheellisiksi. Suomen Kuluttajaliitto kehottaa niitä lisälaskutuksen kohteeksi joutuneita asiakkaita, jotka ovat tilanneet maksullisen puheluerittelyn vaatimaan korvauksen virheellisestä palvelusta.
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=29635&tyyppi=1
Näin kertoo kuluttajaliitto.
Eli vaihtoon menee Elisa:curs:
torstaina 8.2.2007 klo 14:35
”Kuluttajan oikeusturvassa Elisan mentävä aukko”
Elisan etanalaskut maksettava
Suomen Kuluttajaliitto kertoo tiedotteessaan, ettei Elisan matkapuhelinasiakkailla ole muuta vaihtoehtoa kuin maksaa vanhoista puheluista lähetetyt lisälaskut. Samalla liitto haluaa muistuttaa, että kuluttajalla on mahdollisuus vaikuttaa valinnoillaan. Elisa perii asiakkailtaan oman virheensä vuoksi laskuttamatta jääneitä maksuja.
Elisan ja Kolumbuksen asiakkaille on tipahdellut lisälaskuja vuosina 2005 ja 2006 soitetuista puheluista, joista on aikanaan laskutettu liian vähän tai ei lainkaan. Kuluttajaliitto myöntää, että lain mukaan tämä on mahdollista, mutta tämänkaltainen laajamittainen laskutusvirheeseen vetoaminen on kuluttaja-asiakkaiden kannalta kohtuutonta.
Maksa tai itke ja maksa
Kuluttajaliiton mukaan asiakkaiden ainoa vaihtoehto on maksaa lisälasku, vaikka todellisuudessa asiakkailla ei ole mitään mahdollisuutta selvittää, perustuuko lisälaskutus todelliseen palvelun käyttöön vai ei. Laskun maksamatta jättäminen voi aiheuttaa liittymän sulkemisen ja käräjäoikeusmenettelyn.
Elisa tarjoaa asiakkailleen maksutonta puheluerittelyä, jota voi verrata omiin mielikuviinsa kahdenkin vuoden takaisista puheluista.
Monet asiakkaat ovat aikanaan tilanneet Elisalta maksullisia erittelyjä, jotka nyt sitten ovatkin osoittautuneet virheellisiksi. Suomen Kuluttajaliitto kehottaa niitä lisälaskutuksen kohteeksi joutuneita asiakkaita, jotka ovat tilanneet maksullisen puheluerittelyn vaatimaan korvauksen virheellisestä palvelusta.
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=29635&tyyppi=1
Näin kertoo kuluttajaliitto.
Eli vaihtoon menee Elisa:curs: