Elisa karhuaa vanhoja laskuja!

Kuluttajaliitto

torstaina 8.2.2007 klo 14:35
”Kuluttajan oikeusturvassa Elisan mentävä aukko”
Elisan etanalaskut maksettava


Suomen Kuluttajaliitto kertoo tiedotteessaan, ettei Elisan matkapuhelinasiakkailla ole muuta vaihtoehtoa kuin maksaa vanhoista puheluista lähetetyt lisälaskut. Samalla liitto haluaa muistuttaa, että kuluttajalla on mahdollisuus vaikuttaa valinnoillaan. Elisa perii asiakkailtaan oman virheensä vuoksi laskuttamatta jääneitä maksuja.

Elisan ja Kolumbuksen asiakkaille on tipahdellut lisälaskuja vuosina 2005 ja 2006 soitetuista puheluista, joista on aikanaan laskutettu liian vähän tai ei lainkaan. Kuluttajaliitto myöntää, että lain mukaan tämä on mahdollista, mutta tämänkaltainen laajamittainen laskutusvirheeseen vetoaminen on kuluttaja-asiakkaiden kannalta kohtuutonta.

Maksa tai itke ja maksa

Kuluttajaliiton mukaan asiakkaiden ainoa vaihtoehto on maksaa lisälasku, vaikka todellisuudessa asiakkailla ei ole mitään mahdollisuutta selvittää, perustuuko lisälaskutus todelliseen palvelun käyttöön vai ei. Laskun maksamatta jättäminen voi aiheuttaa liittymän sulkemisen ja käräjäoikeusmenettelyn.

Elisa tarjoaa asiakkailleen maksutonta puheluerittelyä, jota voi verrata omiin mielikuviinsa kahdenkin vuoden takaisista puheluista.

Monet asiakkaat ovat aikanaan tilanneet Elisalta maksullisia erittelyjä, jotka nyt sitten ovatkin osoittautuneet virheellisiksi. Suomen Kuluttajaliitto kehottaa niitä lisälaskutuksen kohteeksi joutuneita asiakkaita, jotka ovat tilanneet maksullisen puheluerittelyn vaatimaan korvauksen virheellisestä palvelusta.
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=29635&tyyppi=1
Näin kertoo kuluttajaliitto.

Eli vaihtoon menee Elisa:curs:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään lähti pyyntö Soneralle vaihtaa seitsemän liittymää Elisalta pois koska:

b. käyttöönotettu puheluiden "aloitusmaksu".

Soneralla on sama aloitusmaksu käytössä. Että hyvät on liittymävaihtoehdot. Ja tohon Setaen DNA tarinaan liittyen. Mulla oli kanssa Dna ja otin kokonaan uuden liittymän silloin, jolloin tietenkin liittymäsopimusta tehtäessä annoin osoitteen. No eka lasku taisi tulla oikeaan osoitteeseen, mutta sen jälkeen salaperäisesti DNA:n järjestelmä oli vaihtanut mun vanhan osoitteen (mulla oli ollut dna vuonna miekka ja kirves) ja laskut sekä liittymän kylkiäisinä tulleet leffaliput oli lähetetty sinne. Aspa iloisesti totesi mulle kun asiaa ihmettelen ja kyselin laskuja ja leffalippuja että järjestelmä vaihtaa välillä asiakkaan vanhan osoitteen, jos sellainen löytyy, mutta he kyllä vaihtaa sen sitten takaisin kun asiakas ottaa yhteyttä. Jepjep, vakuuttavaa toimintaa... Tässä alkaa oleen tilanne, että pitää valita huonoista se vähiten huono, enkä mä nyt oikeen tiedä minkä ihmeen liittymän tässä enää ottaisi... :rolleyes:

edit: Kiitos raakaharrille infosta, meinasin kysyä asiaa kuluttajaviranomaisilta mutta eipä kannata näköjään...
 
Back
Ylös Bottom