Elisa karhuaa vanhoja laskuja!

Liittynyt
20.5.2006
Viestejä
3 349
Eli nyt on ilmennyt tuttavapiirissä että Elisalta soiteltu ja käsketty maksamaan vuodelta 2005 vanhigossa laskuttamatta jääneitä laskuja. Voiko operattori enään tyhmempää vetoa tehdä? Jos ei huomioida Soneran taannoisia UMTS kauppoja Saksassa:D . Nyt jo tiedän kymmenkunta ihmistä jotka ton takia vaihtaa operaattoria. Mulle jos tulee tollanen puhelu, ni Elisa lähtee vaihtoon laakista! :curs:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän ne laskut joutuu maksamaan, mutta suuremman luokan hölmöilyä isolta operaattorilta. Itse sain lauantaina puhelun kyseisestä asiasta. Oli jäänyt Elisalta laskuttamatta 2005 hutikuusta -2006 joulukuulle asti yrityspuhelulaskut. Operaattori kyllä vaihtuu.
 
Kyllähän ne laskut joutuu maksamaan, mutta suuremman luokan hölmöilyä isolta operaattorilta..

Tota just tarkotin, lain mukaan voi periä kolmeen vuoteen asti noita. Mutta kyse onkin just siitä kuinka helvetin tyhmää toi on. Varmasti tulee enemmän turpaan asiakashävikin muodossa, mitä tosta irti lähtee....
 
Mulle tuli lasku soneralta vähän aikaa sitten joka oli vuodelta 2004. Taistelin vastaan mutta pakkohan se oli maksaa.
 
Olisit soittanut sinne ja kysynyt missä se vitun lasku viipyy!

Opetelkaas nyt lukemaan. Eihän mulle tollasta soittoa ole edes tullut! Ja nämä tuntemani ihmiset joille on tullut, ei ole tiennyt hevon perkelettä että on jäänyt laskuja tulematta. Onko se heidän tehtävä vahtia että Elisa lähettää laskut niinku kuuluu?
 
Mulla laskutettiin viimeisimmässä laskussa 2006 puhelinkäyttöä yli 20 euron edestä. Koska tuo parikymppiä oli hajautunut useamman laskutuskauden ajalle, oli tietenkin mahdotonta huomata sitä paria euroa todellista pienempää laskua. Kyllähän sen olisi huomannut jos lasku olisi ollut esim. puolet siitä mitä yleensä.

En kyllä näe mitä hyötyä operaattorin vaihtamisesta olisi, turhaa kiukuttelua :D

Onneksi ei sentään tapahtunut mitään tällaisia pilkkuvirheitä: http://www.youtube.com/watch?v=Gp0HyxQv97Q
 
Miljoona suomalaista sai lisämaksun

Haastaisin raastupaan jos vaan voisin todistaa etten ole soittanut noita puheluita välillä -05 ja -07.
Elisa laskuttaa yrityspuheluita jälkikäteen useallakymmenellä eurolla.
Jollain on nyt hyvä huijaus menossa.
Tilasin erittelyn puheluista ja siellä on yli 90 puhelua paikkoihin joista ei ole mitään tietoa.....sekä ulkomaan puheluita.:curs:

Palveluntarjoaja vaihtuu heti kun löytyy joku jolla ei ole Elisan kanssa tekemistä..

Lasku pakko maksaa tai menee perintään :curs:

Jonkunlainen joukkokanne olisi paikallaan.
 
Elisalla on muutenkin tuo touhu välillä melko mielenkiintoista. Mm. joskus vuonna kivi ja miekka porukoiden kämpille tehty ADSL-sopimus muutettiin tavalliseksi lankapuhelinsopimukseksi kun oli nettitarjoajan vaihto edessä. Elisan lankapuhelinlaskuihin jäi kuitenkin kummittelemaan silloinen 0 euron "nettipalvelumaksu". Noh, jossain vaiheessa viime vuotta Elisa oli päättäny muuttaa tämän, käyttäjälle siis täysin hyödyttömän nettipalvelumaksun nollasta eurosta pariin kymppiin, tietenkään mitään asiasta tiedottamatta. Suoraveloituksena kun vielä laskut makselee niin puoli vuotta kesti huomata koko asiaa. Turhapa siitä on enää mitään yrittää valittaa, ihmetyttää vaan miten helvetissä voidaan asiakasta laskuttaa ominaisuudesta, jota ei ole tilattu, eikä sen hinnanmuutoksesta voi tietää ennen kuin on jo myöhäistä.

Edit: oli siis erittäin hyvä hetki sulkea se vihoviimeinen lankapuhelinliittymäkin, kun asia tuli tietoon
 
Vanhempien firmassa kans kävi mukavasti reilu vuosi sitten, kun yks kaks elisa oli sulkenut firman kaikki puhelinliittymät, koska eivät olleet saaneet maksujaan laskuista (tuo firma oli mennyt edellisten omistajien toimesta konkursiin ja heillä niitä laskuja oli maksamatta, mutta asian kanssa ei ollut mitään tekemistä vanhempien firman kanssa ja uusi toiminimi yms oli kyllä ajallaan ilmoitettu elisalle ennen kuin alottivat toiminnan konkurssin jäljiltä uudestaan)

Onneksi elisa sitten "myöntyi" avaamaan ne numerot uudestaan suht nopeasti, vaikka aluksi joku siellä "uhkaili", että ne liittymät täytyy tilata uudestaan ja siinä menisi muutama viikko.
 
Meikäläiselle Elisa lähettelee ADSL-liittymästä laskuja vieläkin, vaikka olen irtisanonut liittymän aikoja sitten. Vieläpä vanhaan osoitteeseen, jossa en ole asunut pitkiin aikoihin. Olen jopa saanut irtisanomislapun heiltä. On muuten mahdoton homma päästä eroon tuosta lapamadosta.

Suosittelen kaikille, joilla on vaihtoehtoja, että pysykää kaukana tuosta lafkasta.
 
Opetelkaas nyt lukemaan. Eihän mulle tollasta soittoa ole edes tullut! Ja nämä tuntemani ihmiset joille on tullut, ei ole tiennyt hevon perkelettä että on jäänyt laskuja tulematta. Onko se heidän tehtävä vahtia että Elisa lähettää laskut niinku kuuluu?

Kyllä mä ainakin osaan odottaa puhelinlaskuani kerran kuukaudessa ja jos sitä ei kuulu niin soitan perään.

Ettei vaan nämäkin ihmiset olisi hieroneet karvaisia käsiään ja miettineetä että perskele kun unohti Elisa laskuttaa ja saatii puhua ilmaiseksi.

Eihän tuo hyvää toimintaa ole operaattorin kannalta ja varmasit tulee asiakaskatoa, mutta turha se on kuluttajankaan itkeä jos ei ole laskuistaan huolehtinut.

Peliliike olisi räyhäämisen sijaan soittaa asiakaspalveluun ja yrittää sovitellä asiaa. Eli jos operaattori tulee vastaan asiassa, eli hyvittää osan laskusta, asiakas pysyy edelleen kyseisellä operaattorilla. En tiedä miten Elisa suhtautuisi, mutta ainahan sitä voi kokeilla ja ainakin ADSL liittymissä hyvittävät aika hyvin jos on isompia katkoja liittymässä ollut.
 
paska lafka. sanoin netin irti ja sen jälkeen karhusivat sellaisilta kuukausilta laskuja milloin netti oli jo irtisanottu. 4kk + useat soitot aspaan auttoivat vasta heitä ymmärtämään.

sama oli kaverilla sanoi netin irti kesäksi suullisesti aspan kanssa ja kun tuli kesän jälkeen kotiin eteisessä odotti intrum justitian kirje maksamattomista kesän netti laskuista. siihen ei auttanu kuukaudet eikä soitot aspaan vaan joutui maksamaan
 
Näissä Elisan laskutuksissa taitaa olla kyse siitä, että osa laskusta on jäänyt laskuttamatta. Laskut ovat asiakkaille tulleet normaalisti ja ne on maksettu. Joistain vuoden 2005 laskuista on jäänyt esim. yritysnumerot laskuttamatta, ja Elisa karhuaa niitä nyt takaisin.

Mielestäni aika typerää toimintaa operaattorilta. Saavat varmasti muutaman miljoonan laskutettua takaisin, mutta menettävät mahdollisesti enemmän kadonneiden asiakkaiden takia.

Kannattaisi operaattorin miettiä imagoaan ja brandiaan vähän pidemmällä aikajaksolla...
 
Kyllä mä ainakin osaan odottaa puhelinlaskuani kerran kuukaudessa ja jos sitä ei kuulu niin soitan perään.

Ettei vaan nämäkin ihmiset olisi hieroneet karvaisia käsiään ja miettineetä että perskele kun unohti Elisa laskuttaa ja saatii puhua ilmaiseksi.

Eihän tuo hyvää toimintaa ole operaattorin kannalta ja varmasit tulee asiakaskatoa, mutta turha se on kuluttajankaan itkeä jos ei ole laskuistaan huolehtinut.

Juu mä olen yksi näistä kuluttajista, jotka eivät ole laskuistaan huolehtineet. :jahas: Elisahan laskuttaa nyt YKSITTÄISIÄ puheluita useiden kuukausien ajalta 2005-2006. Suurin osa puheluista oli soittoja yritysnumeroihin (020, 010 ja mitä näitä on). Eli laskut on tullut normaalisti kerran kuussa suurin piirtein normaalin kokoisena, mitä nyt muutama puhelu on puuttunut, niin en mä vaan tajua miten mun ois pitänyt tajuta että joku osa laskusta puuttuu :rolleyes:

Mä en pysty tässä jutussa ymmärtämään kahta asiaa: ensinnäkin, miten jotkut puhelut on voinut jäädä laskuttamatta, kun laskulle kuitenkin suurin osa on mennyt ja toisekseen miten ihmeessä ne on ruvennut tarkastelee näitä puheluita vuonna 2007. No, onneksi mulla on mapitettuna kaikki puhelinlaskut puheluerittelyineen, joten taatusti tarkistan onko noi puhelut jo maksettu.

edit:juu ja operaattori lähtee vaihtoon kunhan vaan ratkaisen seuraavan onkelman... Kolumbus ja Saunalahti on Elisan omistuksessa, Dna:ta en erinäisistä syistä halua ja Sonera on kallis

Elisahan muuten perii Soneran tavoin puhelun aloitusmaksun 1.3.2007 alkaen... Että silleen
 
Juu mä olen yksi näistä kuluttajista, jotka eivät ole laskuistaan huolehtineet. :jahas: Elisahan laskuttaa nyt YKSITTÄISIÄ puheluita useiden kuukausien ajalta 2005-2006. Suurin osa puheluista oli soittoja yritysnumeroihin (020, 010 ja mitä näitä on). Eli laskut on tullut normaalisti kerran kuussa suurin piirtein normaalin kokoisena, mitä nyt muutama puhelu on puuttunut, niin en mä vaan tajua miten mun ois pitänyt tajuta että joku osa laskusta puuttuu :rolleyes:

Mä en pysty tässä jutussa ymmärtämään kahta asiaa: ensinnäkin, miten jotkut puhelut on voinut jäädä laskuttamatta, kun laskulle kuitenkin suurin osa on mennyt ja toisekseen miten ihmeessä ne on ruvennut tarkastelee näitä puheluita vuonna 2007. No, onneksi mulla on mapitettuna kaikki puhelinlaskut puheluerittelyineen, joten taatusti tarkistan onko noi puhelut jo maksettu.

edit:juu ja operaattori lähtee vaihtoon kunhan vaan ratkaisen seuraavan onkelman... Kolumbus ja Saunalahti on Elisan omistuksessa, Dna:ta en erinäisistä syistä halua ja Sonera on kallis

Elisahan muuten perii Soneran tavoin puhelun aloitusmaksun 1.3.2007 alkaen... Että silleen


Sorry, mun moka. Mä käsitin tossa hätäisesti lukiessani että puhuttiin YRITYSTEN LIITTYMISTÄ, mutta selvästihän tossa luki että yrityspuheluista. Eli lukihärö multa ja vedän sanani noilta osin takasin.

Ei tollasta kuluttaja voi mitenkään kohtuullisesti huomata. Eiköhän tässä jo kuluttaja-asiamiehelläkin olisi sanansa sanottavana?
 
Kyllä mä ainakin osaan odottaa puhelinlaskuani kerran kuukaudessa ja jos sitä ei kuulu niin soitan perään.

Oma tapaukseni ei liity kyllä Elisaan vaan DNA:han, mutta tilanne on vähän samanlainen.

Olin DNAn asiakas jokusen vuoden ajan, ja vaihdoin asuinpaikkaani kahdesti tämän aikana. Ensimmäinen muutto meni hienosti, mutta toisen muuton kohdalla DNAn oli vain yksinkertaisesti mahdotonta saada osoitettani muutettua.
Niinpä vielä vuoden verta uudessa osoitteessa asuttuani tuli vanhaan osoitteeseen menneitä laskuja. Soitin aspaan pariin kertaan, yleisesti en vain jaksanut. Päätin että heidänhän on murheensa, jos alkavat viivästyksiä karhuamaan niin nostelen sitten metakkaa.

Ei tullut moisia ei, mutta kun gprs:ää ei saatu kytkettyä liittymääni päälle päätin vaihtaa DNA:lta pois. Tästä noin 4kk eteenpäin kun muutin taas, enkä ollut enää DNA:n asiakas, joten en vaivautunut heille ilmoittamaan uutta "osoitettani" (vanhempieni osoite, kun en oleile Suomessa itse).
No, noin 5kk tätä myöhemmin DNA sitten otti ja pamautti perintätoimiston kautta karhun, missä karhuttiin 20e edestä puhelinlaskuja ja 45 euron perintäkulut. Isäni meni sitten laskun maksamaan ennen kuin minua konsultoitiin asiasta. En osannut mitenkään odottaa moisia laskuja, sillä käytin puhelinta niin vähän, että yleensä lasku putosi 3kk välein.

Eihän tälläisessä tilanteessa käyttäjällä voi olla minkään valtakunnan velvollisuutta joutua maksamaan perintäkuluja, kun yhtiö keksii jälkikäteen karhuta lähettämättä jääneitä maksuja, ja kun laskut eivät muuton takia mene perille, perintätoimisto sitten repii omansa 'etsiessään' asiakkaan? Loppulaskun, joka tuli liittymän vaihdosta noin kuukautta myöhemmin maksoin heti pois. Tämän jälkeen ei siis 8 kuukauteen kuulunut mitään, ennen kuin moinen paukku pamahti. Tästä on ikävä kyllä sen verta aikaa, että mitään muutosta tuohon tuskin on enää mahdollista saada.
No, DNA:lle taas yksi sulka lisää hattuun.
 
Tänään lähti pyyntö Soneralle vaihtaa seitsemän liittymää Elisalta pois koska:

a. Elisa laskuttelee jälkikäteen puheluita ja mun mielestä jos se on alunperin operaattorin oma moka niin olisivat vaan hiljaa.

b. käyttöönotettu puheluiden "aloitusmaksu".

c. oma nettiliittymä oli vasta poikki väärän viitenumeron takia ja vielä kesti toista vuorokautta löytää suoritukseni. Joo joo, oli oma moka mutta vitutti silti ihan riittävästi.

d. yrittäjä-järjestön puheaikaetu päättyy helmikuun lopussa.
 
Back
Ylös Bottom