Elisa adsl, A-link modeemi ja sisäinen verkkokortti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja newberry
  • Aloitettu Aloitettu
Olen laittanut toisen koneen, ja yritän saada myös tuon Elisa ADSL:n pelittämään siinä. Käyttis on XP, ja koneen emolevyssä on sisäinen verkkokortti (IC Plus IP101 10/100 LAN PHY). Ostin ulkoisen modeemin, Roadrunnerin A-link 44C, kun vanhaan koneeseen tuli aikanaan ostettua sisäinen adsl-modeemi. Pitäisi olla heleppua kuin heinänteko tuon a-link modeemin kanssa, elisa-adsl asetukset valmiina ja sitä rataa. Ja v*tut.

Ensinnäkään verkkoyhteyksissä ei ollut mitään siinä "Lähiverkko tai nopea Internet-yhteys" kohdassa. Kun olen siihen yrittänyt tehdä manuaalisesti tätä, niin ei tunnu minkäänlaista verkkosovitinta löytyvän. Lisää laite-toiminnalla lisäsin jonkun sovittimen mitä windows itse ehdotti, mutta eipä se oikein auttanut. Esim sitä Elisan ohjeissa olevaa 'Todentaminen' välilehteä ei ole kun yhteyden ominaisuuksia yrittää ohjeiden mukaan tehdä. Oletan siis että tähän uuteen koneeseen pitää samat toimenpiteet tehdä kuin tuolla aiemmalla missä tuo yhteys jo on. Pitääköhän uusi kone käydä myöskin rekisteröimässä Elisan sivuilla niillä saaduilla tunnuksilla? Niin tai näin, noille sivuille en vielä ole päässyt.

En tiedä saako tuosta mitään tolkkua mutta, olisiko kenelläkään kokemusta asiasta tahikka aavistusta mitä tehdä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutuna senverran että se sinun verkkokorttisi ei ole kunnolla asennettu käyttöjärjestelmään jos verkkoyhteyksistä ei löydy sitä lähiverkkoyhteyttä tai vastaavaa (ei voi muistaa mitä nuo suomeksi ovat). Jos verkkokortti ei toimi kunnolla et mitenkään voi saada yhteyssä ADSL-modeemiin etkä siitä eteenpäin nettiin. Eli tarkista ensin että verkkokortti on kunnolla asennettu ja näyttäisi toimivan, tämän jälkeen rr44 pitäisi pelittää suoraan ilman mitään kikkailuja (olen itse asentanut tuollaisen neljään erilaiseen myllyyn tässä parin viikon sisällä eikä koskaan ole tarvinnut kummemmin konffailla).

control panel -> system -> hardware -> device manager -> network adapters on enklanninkielisessä XP:ssä polku josta pääset verkkokorttisi tila ihmettelemään.

control panel -> network connections sivulta otsikon LAN or high-speed internet otsikon alta löytyy local area connection kun verkkokortti pelittää.

Vilkaiseppa vaikka olisiko koneen mukana tullut jotain ajureita jotka pitäisi asentaa.. verkkokorttia varten siis.

Itsellä on sama adsl modeemi ja Elisan adsl yhteys. Se kyllä toimii ilman mitään säätöä, kunhan saat sen verkkokortin asennettua.

dogi sanoi:
Vilkaiseppa vaikka olisiko koneen mukana tullut jotain ajureita jotka pitäisi asentaa.. verkkokorttia varten siis.

Niin kuitataanpa tämä, eli ei se tuon kummempaa ollut. Ajelin mukana tulleelta rompulta ajurit ja siellähän se verkkosovitinkin tuli samalla. Kiitokset.

Onkohan koneet muuten mahdollista saada samaan verkkoon tuon adsl-motukan kautta? Niin että sais kirjoittimen jaettua ja dataa liikkumaan.

newberry sanoi:
Niin kuitataanpa tämä, eli ei se tuon kummempaa ollut. Ajelin mukana tulleelta rompulta ajurit ja siellähän se verkkosovitinkin tuli samalla. Kiitokset.

Onkohan koneet muuten mahdollista saada samaan verkkoon tuon adsl-motukan kautta? Niin että sais kirjoittimen jaettua ja dataa liikkumaan.
On, http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/netbeui.mspx ja sitten vaan sama nimi työryhmälle, ja palomuurit hyväksymään liikenteen, niin johan toimii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom