Elintasoa eniten korottavat tavarat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

JFG

Jouluna tulee taas monesta tuutista kaikenmaailman roinaa, joita saadessaan toivoisi, että nuokin rahat olisi voinut lähettää Afrikkaan tai olisipa saanut tuon roinan vaikkapa niin kalliin punaviinin muodossa jota ikinä itse ei ostaisi.

Kävin miettimään millä historian saatossa hankkimillani tavaroilla tai asioilla on oikeasti elintaso noussut top5

1. Kännykkä
2. Auto
3. Astianpesukone
4. Tallentava digiboksi
5. Webasto

Jos joku noista lähtisi niin kyllä stressikerroin nousisi.

Noista tallentava digiboksi suorastaan muutti elämän. SUosittelen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietokone. Se muutti elämäni. Tai no, tietokonehan oli ollut jo vuosia, mutta sitten uusi tietokone ja counterstrike. Siitä lähtien on tässä tullut istuttua se 3-10h päivässä. Ja vaikka en peliä enää niin hirveästi pelaa, niin tapa jäi silti tässä istua.

Eniten elämää muuttanut asia on ainakin minulla internet. En sitten siitä tasosta tiedä... :)

1.Auto
2.Kännykkä

Koska noi on välttämättömiä töiden, treenin ja ihmissuhteiden hoitoon. Ja muut asiat on toissijaisia.

Vai tallentava digiboksi, ajanhukkaa, senkin ajan voi tehä hyödyllisempää niinkuin töitä ja treenata ;)

1.Auto
2.Kännykkä

Koska noi on välttämättömiä töiden, treenin ja ihmissuhteiden hoitoon. Ja muut asiat on toissijaisia.

Vai tallentava digiboksi, ajanhukkaa, senkin ajan voi tehä hyödyllisempää niinkuin töitä ja treenata ;)
EI, vaan tuolla voi määritää itse milloin katsoo TV:tä ja tehostaa ajankäyttöä. Esim jos elokuvassa on 20 min mainoksia, voi aloittaa ohjelman katsomisen 20 minuuttia myöhemmin ja kelata kaikki mainokset. Eri asia tietysti, jos ei katso TV:tä..

1. Auto (Välttämätön, oma tupa mettän keskellä, kaauuuukana kaupungin valoista..)
2. Kännykkä
3. Pyykinpesukone (mielestäni tärkeempi kun tiskikone, jota en edes omista. Mieluummin tiskaan käsin, kuin pyykkään käsin:rolleyes: )
4. Nettiyhteydellä varustettu tietokone (tämäkään ei täysin välttämätön..)

Ja telkkaria en oikeastaan katso, eli tv siellä turhien listalla (on muuten ollu irti seinästäkin viime aikoina, kun vie turhaan tilaa:D ). Vuokraleffat (joskus harvoin) tulee katottua kannettavan kautta.

Siinäpä ne. Tietty ylellisyyksiin voi lukea talon, johon tulee sähköt johdosta ja vesi putkesta ja viemärikin on.

Nörttinä sanon Internet.

Puhelin nyt tietenkin on hyvä olla. Tosin juuri tällä viikolla unohtui puhelin pariksi päiväksi töihin. Huomasin kun kävelin duunin ovesta ulos mutta eipä kiinnostanut. Kännykkä riippuvainen en ole. Internet riippuvainen kyllä :jahas:.

Autoa en ole ikinä omistanut, eikä kyllä toistaiseksi edes kiinnosta omistaa.

Viimeaikaisista laitteista sanoisin tallentava digiboksi - saa nukkua yöt ja katsoa ohjelmat milloin huvittaa.

Joku saattaa sanoa kuitenkin, että videothan teki tämän jo aiemmin ja on siinä tavallaan oikeassa, mutta näkisin tallentavan boksin parantavan elämänlaatua siksi, että saa levätä yöllä.

Nimimerkillä: Television orja :D

EI, vaan tuolla voi määritää itse milloin katsoo TV:tä ja tehostaa ajankäyttöä. Esim jos elokuvassa on 20 min mainoksia, voi aloittaa ohjelman katsomisen 20 minuuttia myöhemmin ja kelata kaikki mainokset. Eri asia tietysti, jos ei katso TV:tä..

Ok, no noin ehkä televisiota katsovalle perusteltua.

Hyvä asunto vielä tietysti, mutta en huomioinut listalle koska sehän on välttämöttömyys ja perusasioita.

Jos taloudessa on yksi henkilö niin kyllä kaksi autoa laskee loppuluksusta =)

Auto kyllä on aika kova sana mutta itse ainakin olen huomannut että tuo kännykkä tuo huomattavaa vapautta. Josta kuitenkin voi erota jättämällä sen himaan niin ei koko aikaa ole tavoitettavissa esim lomalla. kakspiippunen juttu samalla kuin win/win...

1. Jääkaappi + pakastin
2. Suihku + sauna
3. Liesi + uuni
4. Kännykkä
5. MacBook
6. Auto

Ilman noita olisi arkielämä suht vittumaista.

Mulle tärkeitä "tavaroita"
-viihtyisä omakotitalo (kakrut saa vapauttaa huoletta pihaan:) )
-toimiva auto (oikeesti en jaksais millään roudata noita lyhytkasvusia julkisilla tarhaan)
-luuri (tosin mua ei niin hirveesti haittaa vaiks oisin muutaman päivän ilmankin:D)
-läppäri (pakkis:rock: + digikuvaus)

Ilahduttavia "tavaroita"

-takka (niin mukavaa lämpöä ja valoa:) )
-webasto+kauko (mun auto ku ei enää pääse talliin:rolleyes: )
-televisio (välillä Disney-kanava pelastaa mamman:worship: )

1. Läppäri + langaton netti. En enää palaa sohvalta nököttämään tietokonenurkkaan
2. Astianpesukone, sillä käsitiski on ainoa kotityö jota vihaan :evil:
3. Auto. Ei tarvi olla iso tai nopea, mutta pitää olla mukava!

Sen sijaan kännykkää en aina jaksa arvostaa. Sitä kautta duunit tunkee vapaa-aikaankin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom