Elintarvikkeilla tuloksia

Olen 31v kundi 173cm pitkä ja 82kg painoa. Lihasta on kertynyt tavallista talliaista enemmän, mutta ei tarpeeksi. Rasvaa ei kropassa ole kauheasti ehkä n 16%. Ajattelin ruveta kasvattamaan hieman käsiäni ja rintalihaksia.
Jos lähden liikkeelle ihan puhtaasti raejuusto, tonnikala, maito, rahka, kananmuna ja liha linjalta, onko siinä mitään järkeä?
Olen aina vierastanut noita tv-shop purkkien näköisiä purnukoita, varsinkin kun olen nähnyt että suurin osa syö niitä täysin turhaan.

Minkälaisia toistoja, minkälaisilla painoilla ja kuinka usein kannattaisi tehdä, saadakseni järkevässä ajassa näkyviä tuloksia? Olen aina suosinut leuanvetoa ja punnerruksia. Punttitekniikat ovat vähän hakusessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos lähden liikkeelle ihan puhtaasti raejuusto, tonnikala, maito, rahka, kananmuna ja liha linjalta, onko siinä mitään järkeä?

Kyllä, kunhan syömisesi ovat yleensä ottaen tasapainossa. Eivät lisäravinteet mitään ihmeaineita ole.

Olen aina vierastanut noita tv-shop purkkien näköisiä purnukoita, varsinkin kun olen nähnyt että suurin osa syö niitä täysin turhaan.

Määrittele "turhaan"? Et kai luule, että lisäravinteita käyttämällä olisi mahdollista kasvattaa hurjat lihakset ja/tai voimat lyhyessä ajassa? Proteiini on proteiinia on proteiinia, tulipa se sitten kananmunista, maidosta ja lisäravinnejauheesta. Viimeksimainittu on vain monessa tilanteessa kätevämpi ja helpompi, kuin esim. se kananmuna.
Itse käytän lisäravinteita - lähinnä proteiinijauhetta - päivittäin, ja syinä tähän ovat a)kätevyys b)helppous c)hinta (kyllä, proteiinijauheen käyttäminen tulee pitemmän päälle halvemmaksi kuin monen kiinteän proteiinilähteen syöminen, edellyttäen tietenkin, että ostaa edullista jauhoa) d)"nielemisen helppous", jolla tarkoitan sitä, että ruokahaluni ei aina ole paras mahdollinen, joten hyvänmakuinen proteiinijuoma on tällöin helpompi saada niellyksi kuin vaikkapa purkillinen raejuustoa. EDIT: unohtui e)säilyvyys.

Summa summarum: lisäravinteet helpottavat elämää, mutta ilmankin pärjää.

Tarkoitin sitä että olen nähnyt kun jätkät ovat noita tankanneet, ilman kummempaa opastusta ja tuhlanneet vielä rahansakkin. Tuloksena ollut lähinnä iso maha ja perse.

OK. Veikkaan kyllä, että kundit ovat vetäneet lähinnä maltodekstriiniä tai jotain gaineria/"massajuomaa" (joka sisältää suurimmaksi osaksi maltodekstriiniä), jos kerran ovat kovasti lihoneet... anyway, tottakai ylimääräiset kalorit kertyvät läskiksi, näinhän se on kiinteän ruoankin kohdalla. Ja malton lipittely nyt on ylipäätäänkin täysin turhaa IMO, hiilihydraatteja kyllä tulee riittävästi ihan siitä kiinteästi ruoastakin.

Btw. mistä tiedät, että tuttavasi ovat lihoneet nimenomaan lisäravinteiden käytön takia, eivätkä esim. siksi, että heille maistuu vaikkapa roskaruoka, olut, sipsit, karkit...? Kysyn tätä ihan siksi, että valitettavan usein törmää siihen, että fiksujakin lisäravinteita pidetään joten "epäilyttävinä" ja "vaarallisina" ja niiden piikkiin näin ollen laitetaan kaikki mahdolliset negatiiviset asiat/muutokset.

EDIT: Ja en kyllä suosittele, että ryhdyt kasvattamaan "käsiä ja rintalihaksia", vaan alusta asti kannattaa treenata tasaisesti koko kroppaa. Alat olla siinä iässä, että selkävaivat vaanivat ellei selkää ja kropan tukilihaksistoa vahvisteta, ja massiivista, lihaksikasta lookkia et kyllä saa aikaan pelkkiä käsiä ja rintaa treenaamalla, vaan todennäköisesti tuloksena on vain huono ryhti ja eteenpäin kääntyneen "oranki"hartiat. Sitäpaitsi naiset tykkäävät treenatuista, vahvoista jaloista ja varsinkin takapuolesta ;)

No nämä kädet ja rintalihakset olisi nyt niitä alueita joissa eniten töitä, toki treenaan muuten kaikkia lihasryhmiä kuten tähänkin asti. Selkään ei yksinkertaisesti paljon enää mahdu lisää, ainakaan järkevästi, tuntuu noi ulkofileet painavan jo hermoja ja aiheuttavan selän jumitusta muutenkin. Jalat ja peppu on ihan hyvässä kunnossa, aina olleet.

Totta puhut. Nää jätkät joista puhuin ovat varmasti syöneet myös päin helvettiä. Kuvitelleet myös että on muodikasta kiskoa näitä jauhoja, vaikkeivat ymmärrä niiden tarkoitusta.

Alkuun mullaki oli samaa ongelmaa että:
Söin vitusti ruokaa ja ihan päin vittua.. siihen lisäksi muka lisäravinteita.
Tulos oli se että kehitystä tuli jonkin aikaa (tottakai aluksi), mutta sitten loppui kehitys ja reenasin kovaa mutta turhaan, turhan pitkään.

Aikani lueskeltuani internettiä yms. päätin kokeilla että nyt kerralla ruokavalio kuntoon ja kevyt bulkki (ei hulkki :D ) päälle jolloin paino ja sitä myötä tulokset alkoivat tasasen tappavasti nousta ja loppua ei näy:evil:

Tietenkin se edellyttää että reenit muuten on kunnossa.. ja siihenkin sanon vielä sen verran että ainakin mulla ku on tullu kokeiltua vaikka minkalaisia valmiita ohjelmia, että heitä ne helvettiin ja tee itelle oma ohjelma jonka toteat ajan kans toimivaksi..

Sieltä ne sitten lähtee hauberit kasvuun..

PS. hitaasti hyvä tulee!

Edit. Niin ja voihan sitä rintaa ja haubereita tehdä jonkin aikaa ihan tarkoituksella hieman enemmän ku muita liharyhmiä...
Sitte ei muutaku threadi pystyyn: Onko täällä muita baaribodareita =)

Suositut

Back
Ylös Bottom