Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tää vois olla hyvä tredi tälle kysymykselle. Eli röyhtäiltyä tulee ihan vitusti kun tuntuu että kurkussa tai jossain on joku kupla joka ei millää tuu ulos. Tätä on jatkunut kuukausia ja varmaan minuutin välein alkaa ikään ku kuplimaan. Kahvia en juuri juo, tupakkaa poltin (vaihtu vapoon eilen). Iltaa kohden alkaa älytön närästys usein ja röyhtääminen on sillo tuskasta. Kohtalo tovereita?
Saako nämä ihan ilman reseptiä? Jotai näit fakin rennieitä oon stedannu mut ei paljoo toiminu. Ja sit jotai luontaistuotteita.
ymmärsinkö nyt oikein? Jos on korkea hemoglobiini niin elimistö kestää paremmin rasitusta (hapotusta)? Kuulun niihin yksilöihin joilla hemoglobiini aina viitearvojen ylärajalla ja joskus ylikin. Eli good for me jos toimii :D
Tuo on paras näkemäni artikkeli aiheesta:Joo, mutta onko sillä tasapainon säilyttämisellä kustannuksensa jos elimistö joutuu kovastikkin tasapainottamaan happamuutta..?
Tuossa aikaisemmin käydystä keskustelusta.
http://www.pakkotoisto.com/treeni/9224-happo-emaes-tasapaino/#post734707
John Berardin artikkeli aiheesta.
http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/bases.htm
Tää vois olla hyvä tredi tälle kysymykselle. Eli röyhtäiltyä tulee ihan vitusti kun tuntuu että kurkussa tai jossain on joku kupla joka ei millää tuu ulos. Tätä on jatkunut kuukausia ja varmaan minuutin välein alkaa ikään ku kuplimaan. Kahvia en juuri juo, tupakkaa poltin (vaihtu vapoon eilen). Iltaa kohden alkaa älytön närästys usein ja röyhtääminen on sillo tuskasta. Kohtalo tovereita?
Tuo lista näyttäisi olevan sama joka on muuallakin näkynyt pariin otteeseen. Sinänsä vähän ihmetyttää jos nyt ottaa esimerkiksi mun yhden keto päivän ruokavalion laskut noilla "säännöillä".John Berardin artikkeli aiheesta.
http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/bases.htm
Ruokasoodaa saattas auttaa jos et oo jo kokeillu.
Älkää nyt stna mtn ruokasoodaa vetäkö. Jos ei osaa titrata sopivaa annosta niin kehon voi helposti saada alkaloottiseksi, ja sitä myötä esim. hypokalemiaa. Ennemmin perus proteiinipumpunsalpaajia, paljon tehokkaampia ja turvallisempia. Syykin närästykselle on ihan hyvä selvittää pelkän oireenmukaisen hoidon lisäksi.
Käy lekurissa. Varmaan selviät pelkällä 40mg somacilla tai jollain muulla, mut onpahan helkkaristi halvempia kun ostaa niitä reseptivapaita 20mg somacceja. Jos refluksioireet on pahoja ni ei ne odottamalla parane, päinvastoin.
Mulla oli samoja oireita alkuun, ja sit vähän ajan päästä tuli ihan kunnon rintakipuja ja hengenahdistusta. Olin jo saletti et nyt on vuosien röökaaminen tehny mulle syövän tai vähintään keuhkoahtauman ja tippa linssissä istuin sit lääkärin tuoliin kuulemaan tuomiota. Lekuri katsoi kuvat ja labrat ja sano et sä oot ok, sua vaan närästää.
Stressi aiheuttaa mulle noita refluksioireita, ja alkoholi ja rööki pahentaa niitä sikana. Nyt on ollu taas pitkän aikaa ok, mut jos viikonloppuna juhlii enemmän ni voi olla varma et saa taas pari päivää vetää lääkkeitä.
Netissä on paljon keskusteluryhmiä refluksipotilaille, kandee tsiigata sieltä et mitkä ruoat on sellasia mitä kannattaa vähentää. Joillekin refluksitaudista muodostuu aivan helvetillinen riesa joka vaatii jatkuvia gastroskopioita, lääkehoitoa, helkkarin tiukan ruokavalion ja ehkä jopa leikkauksen. Leegot menee paskaks ja kaikki pitää suunnitella taudin ehdoilla. Ei kannata lykätä sitä hoidon aloittamista.