Elämä on Hammettin kovaa.

serubaabel sanoi:
Mutta Hammett on aivan paska. Ja jos joku on eri mieltä, tulkoon ottamaan miehestä mittaa kitaran varressa tänne, prkl.

eieiei. Hammet on ihminen, ei paska. paska on ulostetta, joka tulee pyllystä. pyllyn naapuri on pimppi. Hammet on tullut pimpistä. Ja miten omat kitaransoittotaidot liityvät Hammetin soittotaitoihin? Kyllä minä annan Kirkille rispektiä ihan siitä syystä että bändi on ollut koossa yli 20 vuotta, ja on pystynyt muuttumaan sinä aikana (eikä ollenkaan huonoon suuntaan, toisin kuin esim. Black Sabbath ja Slayer). Näillä bändeillä musiikkityyli ei ole muuttunut oikeastaan tippakaan. Kyllä heiltä jaksaa pari ensimmäistä levyä kuunnella, siihen se sitten jääkin.

soulsick sanoi:
Kirkille rispektiä ihan siitä syystä että bändi on ollut koossa yli 20 vuotta, ja on pystynyt muuttumaan sinä aikana (eikä ollenkaan huonoon suuntaan, toisin kuin esim. Black Sabbath ja Slayer)

Tää on kyllä totta ja näistä kolmesta Metallica on ainoo bändi jota kuuntelen aika aktiivisesti. Minä pidän jopa Load-kauden biiseistä, ei ne oo mitään huonoja biisejä!

:worship:

Lueskelin tätä threadia varsin huvittuneena. Imho se että Lars "keksi" tuplabasari-kompin on melkein nolostuttavaa jos se pitää paikkansa että Dyer's Even tuplat soitettiin KÄSILLÄ, ei mikään kovin erikoinen rumpali jos minulta kysytään.

Mitä Hammettiin tulee niin ihan ok kepittäjä mutta ei vitussa mikään maailman paras. Chuck Schuldiner <-- now that's what i call a guitar player, HELVETIN keksiliäs mies. Jon Schaffer on kanssa helvetin kova soittamaan rytmikitaraa, tuossa siis pari mitä nyt on ollut pinnalla. Hyvä että ne kriteerit tuli selville, tuo listahan olisi täyttä paskaa jos taidot olisivat kriteeri.

serubaabel sanoi:
Gradient, tuo "tornadon" soolo oli vedety oikein kivasti. Soitatko muuten tappingilla sen yhden jutun alkaen 0:38?

Soitan joo, tuon pätkän 0:40-0:47, vaikka alunperin opettelin sen ihan "oikeaoppisesti" vasurilla (Marty "en juurikaan käytä pikkusormea" Friedman tuon pikkusormivenyttelyharjoittelun vissiin soitti ilman tappingia?) Tässä senverran sormet kangistuneet kun en enää paljoa soita niin ei enää onnistu ilman tappingia tuo venytyspätkä.

Porkkanaraastin sanoi:
Lars Ulrichia kunnioitan kekseliään rummutuksen takia, keksihän mies soittaa sitä tublabazaria koko biisin ajan. olis nykyinen hevi vähän eri kuuloista jos se ei sitä olis keksiny
Juuei... ensimmäinen tuplabasari biisi oli ehkä Deep Purplen Fireball 1972... tietääkseni... Voin olla väärässä. Motörheadilla taas on biisi Overkill, missä on 5 minuuttia tuplabasaria, mikä tuli ehkä 1977. Paljon ennen kuin metallica aloitti.

deveraux sanoi:
jos se pitää paikkansa että Dyer's Even tuplat soitettiin KÄSILLÄ, ei mikään kovin erikoinen rumpali jos minulta kysytään.

LOL! ja levyn bassot ja kitarat soitettiin jaloilla ja laulu tuli sieraimesta.

Ämmbee sanoi:
Juuei... ensimmäinen tuplabasari biisi oli ehkä Deep Purplen Fireball 1972... tietääkseni... Voin olla väärässä. Motörheadilla taas on biisi Overkill, missä on 5 minuuttia tuplabasaria, mikä tuli ehkä 1977. Paljon ennen kuin metallica aloitti.

Joo ei kyllä Metallica mitään mullistavaa tuplien suhteen ole tehnyt.

Minä kyllä muistaisin että Black Sabbath olisi ollut ensimmäinen bändi joka käyttää tuplia.. Siis kyseessähän ei ole mitkään jatkuvaa takatakatakataka.. rynkytystä vaan kunnon kuvioita ja hienoja variaatioita. Ainakin ekalta levyltä lähtien ovat tietääkseni tuplia käyttäneet ja se levy on vuodelta 1970.

deveraux sanoi:
Imho se että Lars "keksi" tuplabasari-kompin on melkein nolostuttavaa jos se pitää paikkansa että Dyer's Even tuplat soitettiin KÄSILLÄ, ei mikään kovin erikoinen rumpali jos minulta kysytään.
Kovin erikoinen rumpali Lars ei ole, mutta eiköhän ne Dyersin tuplat jaloilla ole tehty. Huvittava sattuma, että pari päivää sitten Metallica soitti Dyers Even ensimmäistä kertaa livenä. http://www.allmetallica.com/news.php?id=96. Toivottavasti vetävät Suomessakin!

Olin muuten eilen katsomassa Some Kind of Monster dokumenttia. Se on aika rohkea veto kaikkine avautumisineen ja erittäin hauska ja mielenkiintoinen kaikkinen spinal tap-maisuuksinen. Muutti hieman ainakin mun käsitystä bändistä... Paras bändidokumentti mitä olen koskaan nähnyt!
:thumbs:

plag sanoi:
Olin muuten eilen katsomassa Some Kind of Monster dokumenttia. Se on aika rohkea veto kaikkine avautumisineen ja erittäin hauska ja mielenkiintoinen kaikkinen spinal tap-maisuuksinen. Muutti hieman ainakin mun käsitystä bändistä... Paras bändidokumentti mitä olen koskaan nähnyt!
:thumbs:

Mitä mullistavaa siinä sitten tuli ilmi :eek: ? Missäs sen pystyy katsastamaan?

Ville sanoi:
Mitä mullistavaa siinä sitten tuli ilmi :eek: ? Missäs sen pystyy katsastamaan?
Siitä oli yks näytös Tampereen Filkkareilla. Kohtahan se tulee DVD:lle ja sen saa siten netistä :rolleyes:. Mullistavuus riippuu siitä paljon on lukenut Metallicasta. Dokkari oli 125min pitkä, joten ihan täyttä transskriptiä en viitsi tehdä, mutta esim. Mustaine-Ulrich avautumishetki on aika mielenkiintoinen ja siinä tosiaan tulee selville nykyiset henkilökemiat, roolit ja työskentelytavat. Monessa kohtaa porukka repeili myös ihan täysiä, on sekä tahallista että tahatonta huumoria. Myöskin se hetki, kun Ulrich sanoo Hetfieldille "You're just siting there being a big dick" ja Het lähtee ovet paukkuen palaten vasta yli puolen vuoden jälkeen vieroituksesta, on ikuistettu. Newsted myöskin avautuu aika katkerana, mikä on ton dokkarin perusteella ymmärrettävää... No siinä vähän alkua.

serubaabel sanoi:
Gradient, tuo "tornadon" soolo oli vedety oikein kivasti. Soitatko muuten tappingilla sen yhden jutun alkaen 0:38?

Mutta Hammett on aivan paska. Ja jos joku on eri mieltä, tulkoon ottamaan miehestä mittaa kitaran varressa tänne, prkl.

Heh heh, eiköhän kaikki, jotka kitaran soittoa harrastavat yhdy tuohon mielipiteeseen. Itselleni Hammet on vain yksi lavaposeeraaja, jolla ei ole läheskään samoja rytmillisiä taitoja, kuin Hetfieldillä.

Amerikan Jeesus sanoi:
Joo ei kyllä Metallica mitään mullistavaa tuplien suhteen ole tehnyt.

Minä kyllä muistaisin että Black Sabbath olisi ollut ensimmäinen bändi joka käyttää tuplia.. Siis kyseessähän ei ole mitkään jatkuvaa takatakatakataka.. rynkytystä vaan kunnon kuvioita ja hienoja variaatioita. Ainakin ekalta levyltä lähtien ovat tietääkseni tuplia käyttäneet ja se levy on vuodelta 1970.
Eikös paranoidilla vedetä yhdellä basarilla tyyliin: (yksi tahti)
b-b-s-b-b-b-s-b- ...vaikka biisi menee 200 bpm... melkein. Samalla tavallahan se Zeppelinin Communication breakdown on vedetty. ?

Mutta olet varmaan oikeassa. Jos aikoo kuvioita ja variaatioita vetää niin tarvitaan kyllä kahdet basarit.

Gradient: Loistavaa ! Kauankohan mahtaa löytyä soittokokemusta ja oletko soitellut enemmän vai vähemmän tosissaan ?

Gradient: Loistavaa ! Kauankohan mahtaa löytyä soittokokemusta ja oletko soitellut enemmän vai vähemmän tosissaan ?

Huomasit varmaan että edellinenkin viesti tässä ketjussa on kolme vuotta vanha?

Nyt kun tämä on nostettu esille, niin huomauttaisin että Elviksenkin rumpalilla oli tuplabassarit, eikä sekään tainnut olla ensimmäinen. Ne on noi jatsijätkät jotka on kaiken keksinyt. Ne veteli kitaralla tappingiakin ennen kuin Eddie Van Halen syntyi.

Ei paljon kiinosta miten kirk soittaa ja kaikki noi kitaristi listat on perseestä,mutta kirkillä on kyllä metallin parhaimmat soolot.

Back
Ylös Bottom