Elämä on Hammettin kovaa.

Gradient sanoi:
Nam, Tornado Of Souls, siinä ehkä hienoin Martyn soolo. Kuuluu niihin harvoihin sooloihin jotka soitan lähes jokapäivä enkä vieläkään ole kyllästynyt. :)
Offtopicia;
Biisi on muuten hyvä, mutta kertosäe: :david: + :urjo: Kuten Lucretia tai Five Magics ym.

Hangar 18 taas on upea biisi.

Megadethin levy "Countdown to extinction" (tai jotain) on pilattu IMO paskalla soundilla. Liian steriili.

Megadeth on mulle just sitä; joskus häikäisevän hyvää musaa(good Mourning black friday, Captive Honour ym.) mutta toisaalta riffien haaskaamista (Wake up dead) ja todella paskat jutut (Lucretia, Mechanix :urjo: ) mitkä pilaavat kokonaisuuden.

Makuasioitahan nämä on mutta tätä mieltä minä olen; joku toinen on toista mieltä.

Baarikello sanoi:
Pistäs nauhoittaen tuo tulkintasi Tornadon soolosta ja laita sitten linkkiä tänne. Olisi vähintäänkin vaikuttavaa kuulla jonkun ei-niin-suuren-nimen vetävän sen.

Sattuneesta syystä oon opetellu sen vaan tuohon 4:00 asti, ja tuossa on näemmä muutama kohta jotka olen muistanu hieman väärin (nyt kun alkuperäseen vertaa) mutta tässä nyt jonkinlainen äänitys: trombi of souls

[seliseli]
Olis varmaan menny ennenvanhaan paremmin kun tiluttelin vielä enempi, nykyään kun soitan kitaraa vaan sen max 5 minuuttia päivässä niin oon päässy ruostumaan :nolo:
[/seliseli]

Gradient sanoi:
Sattuneesta syystä oon opetellu sen vaan tuohon 4:00 asti, ja tuossa on näemmä muutama kohta jotka olen muistanu hieman väärin (nyt kun alkuperäseen vertaa) mutta tässä nyt jonkinlainen äänitys: trombi of souls

OMFG. Olen kyllä käynyt aikaisemminkin kuuntelemassa tuotoksiasi ja todennut sinut loistavaksi soittajaksi, mutta nyt täytyy sanoa, että jos olisin Pakkiksen ylläpidossa töissä, lahjoittaisin sinulle välittömästi VIP-oikeudet ja painosi verran t-paitoja. Erittäin mielettömän hienoa spelaamista, sanoisin jopa ihq. :5: :worship:

Baarikello sanoi:

Kiitosta kiitoksista :haart: Itselläni on senverran "kehittynyt" kitaransoitollinen itsekritiikki että ei voi olla koskaan oikein tyytyväinen soitantaansa, esim. häiritsee nuo pari bendiä tossa äänityksessä, näemmä bendit on juttu mikä menee nopeiten perseelleen (eli jonkinverran ohi kohdenuotista) kun ei soittele säännöllisesti ja ahkerasti. Silti välillä kun kuulee jotain positiivista niin tekee mieli soitellakin enemmän, vaimokin on jo senverran kyllästynyt vinkuvonkutilutteluun (vaimon musiikkimaku on enemmän suuntaan Abba ja BeeGees) ettei oikein jaksa kannustaa :D

Luin tämän koko threadin vasta tänään ja vaikka omat soitannolliset ambitioni/taustani ovat ihan muualla, on metalliakin kuunneltu, etenkin näitä kahta puheissa ollutta yhtyettä.

On ilo kuulla moista soitantaa (Gradient). Harvoin kukaan todistaa itsensä näin reilulla marginaalilla sanojensa mittaiseksi.

:worship:

Here we go again. Ensin

MuscleMemoryn antama linkki sanoi:
According to Guitar World editor-in-chief Brad Tolinski, the criteria for the list were purity and innovation.

Ja sitten K. Hammett kakkosena. Kylmää on kyyti. :lol2:

Ja sitten T.Iommi ykkösenä. Kylmää on kyyti :lol2: mitäköhän niin ihmeellistä on herra Iommi tehnyt metallimusiikin saralla ikinä? no okei, legendahan tuo äijä on mutta black sabbathin musiikista metalli/heavy on yhtä kaukana kuin homon kikkeli neitsyen pimpistä.

ja eikös listalla kakkosena olleet Hammet&Hetfield, jotka ovat tehneet metallihistorian tärkeimpiä kappaleita, joten sijoitus ei ole yllätys. ja onhan niitä Metallican levyjä myytykin aika huimasti.

soulsick sanoi:
black sabbathin musiikista metalli/heavy on yhtä kaukana kuin homon kikkeli neitsyen pimpistä.

TROLLI! :lol2:

KovisSR sanoi:
Näistä paremmuuksistahan voi kiistellä lopun ikää. Eräille se Black Sabbath on edelleen ainoa oikea ja nuorempi polvi palvoo jotain Slipknottia. Itselle kolme kovinta ovat edelleen Maiden, Metallica ja AC/DC, nimenomaan tuossa järjestyksessä.

Jotain Slipknottia?

Kaikilla nyt on oma musiikkimakunsa. Mielestäni Slipknot on ihan "kuunneltavaa" musaa, kun tarvii kunnon tappofiiliksen päälle, on tappofiilis päällä tai muuten vaan haluaa päästää irti järjestään ja riehua ja hyppiä, sekä testata miten nopeasti oma jalka ehtii naputella Joeyn settien tahdissa.

Toiseksi on ihan hyvä fanille kuunnella noita kappaleita niin saa vielä enemmän irti live-esiintymisistä. Eli niissähän Slipknot on juuri parhaimmillaan ja ei mielestäni todellakaan ole turhaan saanut joskus tätä parhaan lavaesiintyjän titteliä. Hyvä myös tietää, että Slipknot on nauhoittanut kaikki biisinsä siten että kaikki on soittaneet samaan aikaan siellä studion kopissa, jotta tämä tunnelma saadaan live tilannetta vastaavaksi. Kun kuuntelee noita kappaleita oikein kunnolla antaumuksella niin ihan hyvää työtä pojat on siellä kopissa tehneet. Eli kun muut bändit soittaa jäsen kerrallaan ja kaikki sitten sovitetaan ja miksataan kuntoon, niin Slipknot jättää nämä kohdat kokonaan pois.

Jos haluaa oikeasti tietää kuinka hyvä bändi Slipknot on niin kannattaa mennä niiden konserttiin. Kesällähän ne on Metallican kanssa soittamassa Stadionilla, eli sinne vaan. Kuitenkaan siitä Stadionin keikasta tuskin mahtavimpia fiiliksiä ei saa joita olisi mahdollista saada. Pistäkäähän DC päälle ja hakuun Slipknot - Disasterpieces.avi (669mb). Siinä on Lontoossa taltioitu live esiintyminen joka on siis tehty DVD:lle. Konsertti on jossain todella suuressa hallissa ja siellä show on juuri parhaimmillaan. Esiintyminen, äänitys, valaistukset ja muutenkin koko keikka on aivan huikea. Tuo on sitten 5.1 äänitys joten sillä repii parhaat fiilikset tuosta irti, mutta kyllä tuo 2-kanavaisenakin ihan hyvältä kuulostaa.

Eli katselkaapa tuo pätkä mielellään ennenkuin arvostelette kovin Slipknottia.

Ja mitä tähän itse aiheen kitaristeihin tulee niin niihin en ota kantaa, koska nuo kaikki "paras kitaristi"-valinnat on juuri kaikkein turhimpia heti "paras biisi"-valintojen jälkeen. Samaan kastiin menee "paras rumpali" -valinta.

Mutta kun valitaan parasta basistia niin se löytyy varmaankin Kornista. Ainakin omasta mielestäni. Onhan noita Marcus Millereitä sun muita huippu basisteja mutteivät ne oikeen saa samanlaisia säväreitä aikaan kuin Korn.

Jaah.. Kauanko tuota muokkaus aikaa oikein olikaan jos halus viestilleen jotain tehdä?

No joka tapauksessa. Unohdin mainita, että nämä Slipknotin kaverit on alunperin ihan jotain Jazz muusikoita. Hakekaapa netistä sen niminen kappale kuin Confessions niin kuulette miten ne on aiemmin soitelleet. Myöskin Gently ja Do nothing/Bitchslap ovat tämmöisiä vähän erilaisia kappaleita jotka ovat ihan kuuntelemisen arvoisia. Eli kyllä noilla kavereilla sitten ihan puhdasta soittotaitoakin löytyy. Taitaa suurin osa olla käynyt jopa musiikkiopistoja läpi. Ovat vain sitten valinneet uuden suuntauksen johon sitten on tätä nykyä lähtenyt niin paljon pohjasakkaa mukaan että se on pudottanut tasoa paljon. Meinaan siis tätä Alternative / Nu Metal tyyliä. Vähän niin kuin BS siirtyi bluesista Heavy Metalliin niin nämä kaverit kehitti kanssa oman mättötyylinsä jota taas kaikki seuraa.

edit. Tämän tyylin muutoksen taisi pitkälti mahdollistaa todella lahjakkaat rumpali ja laulaja.

Ja sitten T.Iommi ykkösenä. Kylmää on kyyti mitäköhän niin ihmeellistä on herra Iommi tehnyt metallimusiikin saralla ikinä? no okei, legendahan tuo äijä on mutta black sabbathin musiikista metalli/heavy on yhtä kaukana kuin homon kikkeli neitsyen pimpistä.

Taisi Black Sabbath olla ensimmäinen heavy yhtye... :rolleyes:

Gradient sanoi:
Mitä ihmeellistä MOP:n soolossa on? Tavallinen hidas melodinen soolo, itseasiassa yksi kymmenestä ensimmäisestä soolosta minkä opettelin soittamaan, joten en voi pitää sitä kovin vaikeana.

Onko soolo heti paska ja huono yhtäaikaa jos se on hidas ja sen opettelee helposti jokaisen kulman takaa löytyvä :arvi: , jolla on kitara ??

Mielestäni se ei todellakaan sitä tarkoita. Soolo voi olla perkuleen hieno JOS se sopii kappaleen muuhun melodiaan ja tunnelmaan.

:offtopic: Yksi esimerkki on Pink Floyd - Comfortably Numb, jonka loppusoolo kestää noin 2 min, (live versioissa jopa 5min). Kappaleen soolo todellakaan ole nopea tai vaikea, mutta se sopii kappaleeseen aivan _helvetin_ hyvin. Kyseisen kappaleen tunnelma loppua kohden on mielestäni yks hienoimmista mitä olen kuullut. :worship:

Taby sanoi:
:offtopic: Yksi esimerkki on Pink Floyd - Comfortably Numb, jonka loppusoolo kestää noin 2 min, (live versioissa jopa 5min). Kappaleen soolo todellakaan ole nopea tai vaikea, mutta se sopii kappaleeseen aivan _helvetin_ hyvin. Kyseisen kappaleen tunnelma loppua kohden on mielestäni yks hienoimmista mitä olen kuullut. :worship:

En noista sooloista mitään tiedä ja kitaran rämpytyksestä muutenkaan. :) Mutta eilen katoin Roger Waters - In The Flesh Live, ja oli ihan sairaan hieno, todella hyvä tunnelma ja hienot sanomat biiseissä. Toi Roger Waters on siis "aivot" Pink Floydin takana ja alkuperäis jäsen, Dvd:llä soittavat paljon materialia Pink Floydin - Dark Side Of The Moonista ja pelkkää floydia muutenkin lukuunottamatta vissiin paria biisiä. Jos tykkää Pf:stä niin kannattaa katsoa toi.

Taby sanoi:
Onko soolo heti paska ja huono yhtäaikaa jos se on hidas ja sen opettelee helposti jokaisen kulman takaa löytyvä :arvi: , jolla on kitara ?? Mielestäni se ei todellakaan sitä tarkoita. Soolo voi olla perkuleen hieno JOS se sopii kappaleen muuhun melodiaan ja tunnelmaan.

Olen aivan samaa mieltä. Mutta kommenttini MOP-soolosta (joka on mielestäni siis hyvä, vaikka ei olekaan teknisesti niin ansiokas) oli vastaus tähän soulsickin kommenttiin: "Hah, minä voin kuvitella esim. Baarikellon yrittämässä soittaa Mop:n sooloa. Silloin nauraisin niin että paskoisin housuihini ja varmasti arvostelisin Pakkotoisto.comin foorumilla hänen soittotaitojaa. No hard feelings." Eli kyse oli nimenomaan teknisestä puolesta.

Gradient sanoi:
kommenttini MOP-soolosta (joka on mielestäni siis hyvä, vaikka ei olekaan teknisesti niin ansiokas)

Pojat, kuunnelkaa bluesia - Stevie Ray Vaughanin soitosta löytyvät kaikki hyvät elementit.

Gradient, tuo "tornadon" soolo oli vedety oikein kivasti. Soitatko muuten tappingilla sen yhden jutun alkaen 0:38?

Mutta Hammett on aivan paska. Ja jos joku on eri mieltä, tulkoon ottamaan miehestä mittaa kitaran varressa tänne, prkl.

protsku sanoi:
Pojat, kuunnelkaa bluesia - Stevie Ray Vaughanin soitosta löytyvät kaikki hyvät elementit.

Sanopppa muuta ! :hyper:

Vähän offtopiccia kyllä :rolleyes:

tuola joku puhui parhaimasta basistista. SE ON EHDOTTOMASTI (OLI) CLIFFORD BURTON. Kaveriahan arvostettiin ihan vitusti ja tituleerattiin maailman parhaaksi (no ehkä jazz puolelta löytyy taitavampia vielä)
Lars Ulrichia kunnioitan kekseliään rummutuksen takia, keksihän mies soittaa sitä tublabazaria koko biisin ajan. olis nykyinen hevi vähän eri kuuloista jos se ei sitä olis keksiny

kyllähän tuo metallican four horsemen - megadeth mechanix
ja sitte se tais olla fade to black - en muista ny nimeä
mustainehan oli saatanan huumediileri jo teinistä lähtien ja tais käydä vieroituksessa 10 kertaa ennenkö pääsi huumeista yli

Back
Ylös Bottom