Ekalle cutille lähdössä

Joo eli nyt olisi tarkoitus n. vuoden salihommien jälkeen aloitella cuttia kesäksi, ikinä ennen en ole dieettiä vetänyt että neuvot olisivat tarpeen. Olen 18v ja nykyiset mitat 180/90, tarkoitus olisi vajaa 10kg kiristellä. Reenejä viikossa 4-5, keväällä kylkeen aerobista. Ajattelin lähteä VHH linjalle, onko syytä laskea/punnita ruokia ja kaloreita? Kiitos jo etukäteen.

Voinko olettaa kuluttavani 2000 kaloria? entäs makrot?

No kokeile eka syödä muutama viikko vaikka se 2000kcal ja katso putoaako paino ja sen mukaan säädät kaloreita. Jos ajattelit vetää kunnolla vhh, niin silloin joudut tottakai punnitsemaan safkat. Itse olen huomannut, että hiilareiden vähentäminen 100g pintaan normista 300+ tekee jo ihmeitä eli ei oo pakko vetää millään alle 30g / pv.

Makroista sen verran, että rasvaa ja prodea sulla tulee pakostakin tarpeeksi, jos vhh:lla vedät, mutta kokeile kumminkin pitää se 2-3g prodea ja 1,5g rasvaa / rasvaton arvioitu painokilo.

Jos tekee 60min puntin, niin miten se pitää syöttää laskuriin? Varsin kuormittavaa liikuntaa montako minuuttia?

Eikai sillä nyt niin väliä ole. Useasti porukka sanoo, että kalorilaskurin kalorikulutus on heikosti suuntaa-antava. Eli sama sulle, että kokeilemalla ja ruokailuja tarkkailemalla opit kyllä aika pian määrittämään paljon sulla on päivän kulutus reeni ja lepopäivinä. Toki tota voi käyttää sinnepäin arvioitaessa kulutusta niin laita siihen vaikka se 60min ellet istu salilla lukemassa lehtiä.

Back
Ylös Bottom