On kohta toi 40v kriisi ovella ja ajattelin lievittää sitä pitkäaikaisen haaveen, eli moottoripyörän, hankinnalla... ;)
Koskaan en oo moista ostanut enkä oo koskaan autoakaan ostanut yksityiseltä, joten en tiedä tota byrokratiaa moisessa kaupassa.
Briiffatkaas vähän että miten pitää byrokratian suhteen valmistautua kauppaan? Lähinnä kiinnostaa että miten vakuutuksen kanssa menetellään. Eli kun menen sunnuntaipäivänä about 150km päähän kotoa ostamaan pyörää niin miten saan laillisesti ajaa sen kotiin? Ilmeisesti ainakin seuraavalla viikolla pitää sitten mennä katsastuskonttorille siirtämään pyörä omiin nimiin? Omistusoikeuden siirtyminen varmaan voidaan hoitaa vapaamuotoisella kauppakirjalla ja myyjältä varmaan saan sitten rekisteriotteen teknisen osan itselleni, eikös vaan?
Entäs toi liikennvakuutuksen bonuspuoli, autossa täyden bonukset, mutta ilmeisesti motarissa lähdetään nollilta? Onko tommosessa halvassa motarissa jollain kaskolla mitään iloa vai mennäänkö pakollisella liikennevakuutuksella, pyörän arvo runsaat 2000e...?
Tommosta Kawasaki LTD 450:stä tässä ajattelen lähinnä rauhalliseen paikallisajeluun, käsittääkseni tuon pitäisi olla ihan ok ekaksi motoksi aloittelijalle... A-kortti on vm. -88 mutta koskaan en oo motaria ajanut paitti kaverin pyörällä joskus tyypännyt... ;)
Koskaan en oo moista ostanut enkä oo koskaan autoakaan ostanut yksityiseltä, joten en tiedä tota byrokratiaa moisessa kaupassa.
Briiffatkaas vähän että miten pitää byrokratian suhteen valmistautua kauppaan? Lähinnä kiinnostaa että miten vakuutuksen kanssa menetellään. Eli kun menen sunnuntaipäivänä about 150km päähän kotoa ostamaan pyörää niin miten saan laillisesti ajaa sen kotiin? Ilmeisesti ainakin seuraavalla viikolla pitää sitten mennä katsastuskonttorille siirtämään pyörä omiin nimiin? Omistusoikeuden siirtyminen varmaan voidaan hoitaa vapaamuotoisella kauppakirjalla ja myyjältä varmaan saan sitten rekisteriotteen teknisen osan itselleni, eikös vaan?
Entäs toi liikennvakuutuksen bonuspuoli, autossa täyden bonukset, mutta ilmeisesti motarissa lähdetään nollilta? Onko tommosessa halvassa motarissa jollain kaskolla mitään iloa vai mennäänkö pakollisella liikennevakuutuksella, pyörän arvo runsaat 2000e...?
Tommosta Kawasaki LTD 450:stä tässä ajattelen lähinnä rauhalliseen paikallisajeluun, käsittääkseni tuon pitäisi olla ihan ok ekaksi motoksi aloittelijalle... A-kortti on vm. -88 mutta koskaan en oo motaria ajanut paitti kaverin pyörällä joskus tyypännyt... ;)