Eilen niksahti - mitä avuksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lolwtf
  • Aloitettu Aloitettu
eilen niksautin jonkun osan yläkropastani kun tein eteenpäin punnerrusta. Naks kuului ja pian alkoi sattua kun kääntää päätä sivuille tai ylä- ja alasuunnassa... kipu tuntuu hartioiden välissä siinä keskellä kai selkärangassa? mikä avuksi? pitäisikö soittaa jollekkin fysioterapeutille vai arvauskeskukseen(terveyskeskukseen)?

Mulla tais käydä joskus samalla tavalla, kun nousin sängystä punnerrustyyliin. Niks ja sattui ja paljon, kipu ja kankeus lähti itsellään 4-6 pv sisällä...

Toisaalta, jos sieltä jotain on todella vialla, parempi käydä lääkärissä ennen kuin on liian myöhäistä.

Itellä naksahti kanssa niskassa talvella kun käänsin päätä. Kävin seuraavana päivänä kiropraktiikolla/hierojalla, joka sanoi että kyseessä oli fasettilukko(?) Se naksautettiin auki ja koska se oli vetänyt lihakset pahasti jumiin niin kipu häipyi vasta noin viikon kuluttua täysin.

Mulle on käyny niskan/yläselän kanssa sama muutamaan otteeseen. Yleensä viikon kuluessä kipu on häipyny ja parin viikon kuluessa liikeradatkin on entisellään. Viimeisin naksahdus vetäs kyllä niskan ja yläselän niin jumiin, että oli pakko käydä fysioterapeutilla ja fasettilukkojahan se sieltä löysi niin niska- kuin rintarangastakin. Niidenkin avaamisen jälkeen meni yli viikko ennen niskan/yläselän tilaa pystyi normaaliksi kutsumaan. En tiedä miten vakavia nää niksahdukset on, mutta mun niska on kyllä muutenkin hieman sökö peräänajon seurauksena.

Noi niska ongelmat on ärsyttäviä. Itellä on jatkuvasti niskat jumissa, johtuen siitä että nukun jotenkin ihmeellisesti(luultavasti). Käyn hierojalla parin viikon välein ja aina selästä avataan joku kymmenkunta fasettilukkoo. Onko kellään tietoo mikä aiheuttaa noita fasettilukkoja? Johtuuko vaan jumissa olevista lihaksista?

Joku kypärä kehitellä mihin voi lataa painoja, sillä sitten eteen-taakse nyökyttelyä ja sivulta sivulle. :D Vois porukka kattoo puntilla vähän kummasti...

Oh, kerran hyppäsin traktorin kopista ulos ja alaas tullessa kuului naps, ja sitten menikin 4-6 päivää että oli yhtään normaaliksi kutsuttava olo. Seuraavalla viikolla oli jo ihan fine onneksi :P

Back
Ylös Bottom