Ei nalan tunnetta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marlee
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Aloitin laihdutuksen/kuntoilun noin 6 vkoa sitten. Painosta en tieda kun ei ole vaakaa mutta vaatteet pyorii paalla. Eli luulisin olevani oikeilla raiteilla 'menestykseen' tassa projektissa ja olo on mainio. Olen tarkkaillut syomisiani - en kuitenkaan haukan lailla :rolleyes: . Ja ottanut vitamiinit ja pitanyt huolen proteiinin saannista. Lisana 1h:n aamulenkki vahintaan 3 kertaa vkossa ennen aamiaista ja pari jooga tuntia. Nyt pystyn jo juoksemaan ihan reippaasti sen tunnin aamulla eli edistysta siinakin.

Eli nyt ongelmana on nalan tunne...tai sen tunteen puute. Mulla ei vaan oo enaa nalka. Ei ees tee mieli syoda. Ma vaan kellosta katon koska pitas syoda taas (3h:n valein vahasen) ja nautin kylla ruuasta mut enaa ei elama pyori sen ymparilla ja ei tule nalan tunnetta lainkaan. Toisaalta voisin kylla helposti unohtaa syoda tai olla vaikka koko paivan ilman ruokaa mita ei koskaan ennen tapahtunut. Mistahan taa johtuu? Kauppaankin kun meen niin haahuilen vaan ympariinsa ja yritan ostaa 'jotain' kun ei oikeen tee mitaan mieli enaa. eilenkin menin muka nalkasena kotiin kun oli yks valipala jaanyt valiin kokousten takia ja kun sain ruuan lautaselle ja eteeni nin narkin vaan ja melkein puolivakisin tungin kananrinnat ja salaatit sisuksiini.

Nytkin vaan yritan ahtaa lounasta suuhun vaikka ei oo nalka. Koska pakkohan sita on jotain syoda. Onko kokeneemmilla mimmeilla aiheesta tietoo???

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Mullakin joskus "puuttuu" nälkä, mutta siihen on aina kaksi syytä:
1. liikunta (palkkarilla TAI ilman) tuhoaa mun nälkäni moneksi tunniksi.
2. on tullut syötyä enemmän kuin riittävästi esim. muutaman päivän eli olen päätynyt plussalle, jolloin elimistöni lakkaa vastaanottamasta ruokaa. Just se tunne, että vaikka ei ole tunteihin syönyt, vaikka yleensä en kestä pitkiä taukoja syömättä, niin nälästä ei ole tietoakaan. Tällöin tylysti jätän syömättä tai juon iltapalaksi lasin maitoa, nälkä tulee takaisin aikanaan.

Säästöliekillä ei myöskään kai nälätä? Ja masennus kai vie nälkää.

Joo ei vielakaan helpota. Eiliset ruokailut meni siihen et yokotti vaan kaikki ja soin koko valveillaolo aikana omenan, 2 proteiinipirteloa ja 3 porkkanaa hummuksen kanssa. Ei menny alas kalkkunat tai salaatit saatikka leipa. Ei sitte millaa. Tanaan tuntuu jatkuvan samaa rataa. Menin oikeen lounas aikaan tonne tyopaikan kahvilaan ja ostin ruokaa mut mitaan ei menny alas.

Pitasko olla huolissaan...viides paiva nain. Tai no ne ekat 3 paivaa meni kun tyrkin vaan ruokaa alas.

Kylla ma silti jaksan lenkkeilla ja joogata. Unet kylla on kans lyhentyneet samaa rataa kun ruuan mieliteko on vahentyny.

Ei pitas ainakaan olla masennusta tai stressii...vai voiko olla tietamattaan. :(

Marlee sanoi:
Unet kylla on kans lyhentyneet samaa rataa kun ruuan mieliteko on vahentyny.

Voisiko tässä olla syy ruokahaluttomuuteen? Itselläni ainakin ruokahalun ja näläntappaja no.1 on univajaus.

Toi univaje ei ollu ennen ku ruokahalut meni vaan toisin pain. Eli univaje on seurausta siita etten syo kunnolla. Sen ajan minka nukun niin nukun hyvin ja nukahdan hyvin mut en nuku pitkaan tai niin pitkaan kun ennen. Eli ruokahalun menetys ei ole univajeesta seurannut ongelma. Ja vaje se on mulle koska oon tottunu koisimaan sen 22-7 valisen ajan ja nyt menee 24-6. En kylla sinallaan ole missaan vajeessa kun ei vasyta.

Kokeilin tossa ruokiksella et miten se roskaruoka uppoo...mut ei uppoo sekaan. Ei ees suklaa. Eli nyt pitas olla huolissaan.

Eihän tollasesta nyt huolestua kannata. :D Dietin kannaltahan toi on vaan hyvä asia, eipähän tule syötyä ainakaan liikaa. Vedät vaikka jtn protskujuomaa jos mikään muu ei tosiaan uppoo. Kyllä se ruokahalukin sieltä varmaan palailee. Mullakin oli joskus parin viikon kausi kun ei yksinkertaisesti safka uponnu ollenkaan. Se oli kyl jtn ihan käsittämätöntä.. :hyper: Mut meni kyl sit ihan kiitettävän hyvin ohi. :jahas:

Jos olet yhtäkkiä alkanut kovasti lenkkeilemään tms. on vaarana ylikunto ja elimistö voi reagoida yllättävälläkin tavalla. Oletko vähentänyt hiilarien määrää rajusti tai lisännyt proteiinia turhan runsaasti? Kovin protskupitosella ja kuitenkin vähä rasvaisella aterioinnilla alkaa helposti kaikki safka tökkimään. Yleensä ei kannata hiilaria syödä ennen nukkumaanmenoa, mutta sinun tapauksessa suosittelisin kokeilemaan..uni tulee yleensä aika sutjakasti. Myös jotkut rasvanpolttajat vievät ruokahalua ja itse käytin joitakin vuosia sitten monivitamiinivalmistetta, joka sai aikaan niin huonon olon, ettei tehnyt mieli syödä mitään moneen tuntiin. Ja sekin on totta, että kun ruokailu ei maita ja ateriavälit venyvät, niin huomaa ettei tee mieli syödä alkuunkaan ja tästä seuraa luonnollisesti aineenvaihdunnan hidastuminen.

Yöunien lyhentyminen vaikuttaa minusta ihan normaalilta, koska kerroit laihtuneesi ainakin vähän nyt projektin myötä. Usein, kun paino laskee, niin yleinen vireys ja aktiivisuus lisääntyvät (näin ainakin jos paino ei laske huolestuttavan alas). Tämä heijastuu myös yöuniin, eli vähemmällä unella jaksaa yhtä hyvin kuin aiemmin, jolloin kuitenkin nukkui enemmän. Ole vaan tyytyväinen hyvästä kehityksestä ja nauti pitkistä päivistä! Sullahan on nyt kokonaista kolme tuntia enemmän kuin aiemmin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom