Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
//Kiitti,näin arvelinkin että jossain täällä on varmasti aiheesta keskusteltu. Minipillereiden käyttäjien kokemukset kiinnostavat....Kyki, täällä mimmipuolella on jo erinomainen threadi aiheesta.
Mahtava määrä kokemuksia eri ehkäisyvaihtoehdoista
Oleppa hyvä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=8234
// Huomasitko mitään eroa kehossasi, kun estrogeenit jäi e-pillereiden kautta pois. Minipillerit kiinnostaa siksi, että niiden ehkäisyteho perustuu vain sille keltarauhashormonille. Minipillereiden ei pitäisi siis kerryttää nestettä, aiheuttaa alavatsaan turvotusta eikä myöskään olla este kehittymiselle tätä lajia ajatellen.Mulla on minipillerit. Riippuu vähän pilleristä minkälaiset on sivuvaikutukset, monilla on niin että kun vaihtaa minipillerit niin menkat joko loppuu lähes kokonaan tai sitten ne ei lopu koskaan. Itsellä kävi toisessa pillerimerkissä juuri noin, että menkat kesti tyyliin 1-2 kuukautta putkeen (en muista tarkkaan) ja loppui vasta kun vaihdoin pillerit. Itse vaihdoin e-pillereistä minipillereihin migreenin takia.
Muuten ovat ihan ok, mutta menkkoja ei voi siirtää, ja vaikka suht koht ajallaan tuleekin, niin tarkkaa päivää ei ikinä voi tietää, ja lähes aina tulee välivuotoa kierron puolessa välissä, mikä on kyllä selkeä miinuspuoli. Muuten ovat hyvät olleet.
Jos sulle herää enemmän kysymyksiä, niin kerron mielelläni omista kokemuksistani.
// Huomasitko mitään eroa kehossasi, kun estrogeenit jäi e-pillereiden kautta pois. Minipillerit kiinnostaa siksi, että niiden ehkäisyteho perustuu vain sille keltarauhashormonille. Minipillereiden ei pitäisi siis kerryttää nestettä, aiheuttaa alavatsaan turvotusta eikä myöskään olla este kehittymiselle tätä lajia ajatellen.
Mulla on käytössä Nuvaring, siis se ehkäisyrengas. Oikein mainio mun tolkuttomia kuukautisia ajatellen - kierto oli 20-30 päivää, ikinä ei tiennyt kuinka paljon, menkat alkoi parin päivän tihkuttelulla, n. 5-6 päivän reilulla vuodolla ja loppui parin päivän tihkutteluun. Lisäksi menkkakivut ja ovulaatiokivut, ei kiva.
En nyt kumminkaan tiedä onko tämäkään niin hyvä. Voi tietysti olla muutenkin elämäntilanteesta, raskas työ ja kolme alle kouluikäistä lasta, mutta osuisi samoihin ehkäisyn aloituksen kanssa mun "ei vois vähempää kiinnostaa" -fiilis. Eli hyvin ehkäisee, kun ei tee mieli koskaan. :wall:
Mut katellaan nyt vielä, vaikka mies mun mielialoja seuraillessaan vihjailee "pahamaineisesta hormoniehkäisystä" yms. Pillerithän mulle ei ole koskaan sopineet, musta tulee itkuinen, aloitekyvytön (niin seksin kuin muun elämän suhteen), raivotautinen sekopää, merkki kuin merkki. Haluaisin vaan niin kovin, että tää Nuvaring toimis, säännölliset, suht lyhyet, niukahkot kuukautiset on kyllä elämänlaadulle parempaa kuin entinen sekavuus.
Mulla on käytössä Nuvaring, siis se ehkäisyrengas.
Kuten myös. Jos unohdetaan nestepöhö ja hillitön alavatsaturvotus, toimii täydellisesti.
Niinpä. Meneeköhän tämä alavatsaturvotus ja pöhöttyneisyys ohi jossain vaiheessa?
Itse olen joskus miettinyt, että miten usein hormonit todella vaikuttavat mielialaan, ja milloin niitä vain syytetään siitä. Miettikää nyt, jos on itkuinen ja kiukkuinen, ja mielessään ajatellut, että tämä johtuu varmaan hormoneista. sitten kun lopettaa hormonit, alkaa "lumelääke" vaikuttaa; kun uskoo olevansa paremmalla tuulella ilman hormoneja, on.