ehdotuksia ensimmäiseksi autoksi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JomBa
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
9.2.2005
Viestejä
53
Juu eli oon ajatellu ostaa itselleni auton.

Tässä vaatimukset:

HB/Pystyperä
väh 1.5 kone
vuosimalli 1990>
hinta max 3000e

Oon Honda civicejä kattellu kun miellyttää niin silmää, mut on kuulemma aika nykiviä pelejä. Elikkä mitäpä ehdottaisitte autoksi joka soveltuu hyvin kaupunkiajoon, mutta jolla ei jää jalkoihin motarilla?
 
Jollei merkillä ole väliä, niin ehdottaisin kolmoskoppaista golffia, jos siis nimenomaan haet "pienempää" ajoneuvoa. Itselläni on golffin porrasperäinen sisarmalli Vento joka on toiminut ilman mitään ongelmia sen 50000 kilometriä, minkä olen sillä ajanut(mittarissa nyt 157000). Golf ja Vento ovat tekniikaltaan samoja, joten mitään eroja ei pitäisi olla sillä rintamalla olla.
 
Eiköhän noihin spekseihin käy mikä tahansa 90-luvun alkupuolen golf-kokoluokan kinneri? Vielä kun ottaa "isolohkon" (1.6) :)

Mutta jos on pakko joku sanoa, niin Opel Astra. Syy: melko yleinen, (syystäkin?) pelätty ja siten halpa verrattuna esim golfiin.
 
D.Yates sanoi:
Eiköhän noihin spekseihin käy mikä tahansa 90-luvun alkupuolen golf-kokoluokan kinneri? Vielä kun ottaa "isolohkon" (1.6) :)

Mutta jos on pakko joku sanoa, niin Opel Astra. Syy: melko yleinen, (syystäkin?) pelätty ja siten halpa verrattuna esim golfiin.

Jos löytyy hyväpeltinen, niin no worries.
16 tappisissa koneissa hieman kalliimmat huollot, mutta niistäkin selviää.
2.0 8V GSi/GT/CD versio olisi varmaankin optimaalinen. Suht ripiä ja pirun kestävä tekniikka. Halvat varaosat ja osia löytyy kaikkialta. Lisää infoa http://www.opelclubfinland.fi/forum/
Ovat hyviä ajaa jos alusta kunnossa ja koppa sentään hieman tukevampi, kuin perus wokkipannuissa ;)
 
Ihte ostin -95 Astran, tosin porrasperäisen. Puhuvat että ruoste söisi mutta ei ainakaan mitään ihmeitä omasta löydy. Helvetin mukava ajaa. Jos pelkää että hihna katkeaa niin koneeksi 8venttiilinen nelipisteruisku C16SE tai C20NE, ykspisteruutat on yhtä nuhasia kuin volkkarin peruskoneet =)
 
Jos jätetään tuo pystyperä pois, niin oiva vaihtoehto on E30 BMW:t 2.0i tai 2.5i koneella (4- pyttysellä Bemarilla ei tee mitään).
Hinnat ei nyt niinkään päätähuimaavia ole.. Siisti ja hyvä auto kokonaisuudessaan.
 
Itse ostin -93 Mitsubishi Coltin 1.6 16V 83 kW koneella. Ihan mukavanoloinen pikkukottero, ja liikkuu sopivan rivakasti noilla tehoilla.
 
Dorian_89 sanoi:
Jos jätetään tuo pystyperä pois, niin oiva vaihtoehto on E30 BMW:t 2.0i tai 2.5i koneella (4- pyttysellä Bemarilla ei tee mitään).
Hinnat ei nyt niinkään päätähuimaavia ole.. Siisti ja hyvä auto kokonaisuudessaan.

Itse en jaksa nähdä vaivaa ja etsiä, joten etsippä nyt jotain järkeviä max 3000 euron hintaluokassa olevia bemareita noilla sun spekseillä. Varmasti löytyy ja vielä 90 luvultakin, mutta kilsoja on mittarissa varmasti jo vähintään kiitettävästi.

Linjaa japsit, volkkari, opel kun kattelee, niin aika hyvin saa rahoilleen vastinetta.
 
Dorian_89 sanoi:
Jos jätetään tuo pystyperä pois, niin oiva vaihtoehto on E30 BMW:t 2.0i tai 2.5i koneella (4- pyttysellä Bemarilla ei tee mitään).
Hinnat ei nyt niinkään päätähuimaavia ole.. Siisti ja hyvä auto kokonaisuudessaan.

En nyt kehuis älyttömästi noita vanhoja 6 cyl e30:siäkään. Oon omistanut yhden 320i:n ~90 mallia, ja kyllä tommonen uudempikoppanen civic (92,93->) on huomattavasti parempaa vastinetta rahalle.
 
Onhan noi bemarit ihan kivoja,jos vaan löytyy semmonen,joka ei oo ollu millään revittelijällä...ei kuitenkaan kaikkein edullisin ylläpitää...Itellä ollu pari noita.
 
Uncle Sam sanoi:
En nyt kehuis älyttömästi noita vanhoja 6 cyl e30:siäkään. Oon omistanut yhden 320i:n ~90 mallia, ja kyllä tommonen uudempikoppanen civic (92,93->) on huomattavasti parempaa vastinetta rahalle.
Niin, jokaisella omat näkemykset ja kokemukset.
Voi pitää kyllä hyvinkin paikkaansa että Civic antaa parempaa vastinetta rahalle.
 
Niin, ja jos diesel autot käy niin hyvä vaihtoehto olisi MB 190, koneita 2.0 ja 2.5 .
Siisti ja luotettava auto, 3000e saa jo hyvän 190.
 
Dorian_89 sanoi:
Niin, ja jos diesel autot käy niin hyvä vaihtoehto olisi MB 190, koneita 2.0 ja 2.5 .
Siisti ja luotettava auto, 3000e saa jo hyvän 190.


Ja onhan niitä bensakoneellakin ;) . Ja jos ostaa bensakoneella olevan 190E:n niin kannattaa katsoa, että on ruiskukoneella(ei se kaasarikaan ole huono, mutta ruiskussa on omat plussansa). Itsellä nyt 83 190E, 450tkm ajettu ... kilometrejä tulee n.600-900 viikossa. On varma peli, helppo huoltaa ja varaosatkaan ei kalliita(ja käytettynä löytyy ja paljon). Ja ennenkaikkea hyvä ajaa. Tätä autoa ennen ollut: Civic gti , nissan sunny ja renault 21 ... ja seuraava auto luultavasti 190D tai w124 diisselinä. Miinusta tietysti on mersun ominaisulkonäkö joidenkin mielestä...
 
Dorian_89 sanoi:
Jos jätetään tuo pystyperä pois, niin oiva vaihtoehto on E30 BMW:t 2.0i tai 2.5i koneella (4- pyttysellä Bemarilla ei tee mitään).
Hinnat ei nyt niinkään päätähuimaavia ole.. Siisti ja hyvä auto kokonaisuudessaan.

suuret vakuutusmaksut, iso kulutus (erityisesti kaupunkiajossa.)

ja samalla rahalla saa selvästi luotettavamman japsin.

tosin jos kaupunkiajo on sitä, että illalla ajetana kahden liikenneympyrän väliä ja yritetään saada teinitytötjä kyytiin, hoitaa homman paljon paremmin kuin joku japsi.
 
Turmelo sanoi:
Ja onhan niitä bensakoneellakin ;) . Ja jos ostaa bensakoneella olevan 190E:n niin kannattaa katsoa, että on ruiskukoneella(ei se kaasarikaan ole huono, mutta ruiskussa on omat plussansa). Itsellä nyt 83 190E, 450tkm ajettu ... kilometrejä tulee n.600-900 viikossa. On varma peli, helppo huoltaa ja varaosatkaan ei kalliita(ja käytettynä löytyy ja paljon). Ja ennenkaikkea hyvä ajaa. Tätä autoa ennen ollut: Civic gti , nissan sunny ja renault 21 ... ja seuraava auto luultavasti 190D tai w124 diisselinä. Miinusta tietysti on mersun ominaisulkonäkö joidenkin mielestä...
Näinhän se on, mutta dieselissä silti parempi hyötysuhde.
Ja se bensa on niin perkeleen kallista ;)
 
hkultala sanoi:
suuret vakuutusmaksut, iso kulutus (erityisesti kaupunkiajossa.)

ja samalla rahalla saa selvästi luotettavamman japsin.

tosin jos kaupunkiajo on sitä, että illalla ajetana kahden liikenneympyrän väliä ja yritetään saada teinitytötjä kyytiin, hoitaa homman paljon paremmin kuin joku japsi.
Veikkaanpa että samankokoisilla koneilla olevissa (2.0i, 2.5i) japseissa on se kulutus aika lailla samaa luokkaa :rolleyes: .
Mutta joo, jokaisella edelleenkin omat kokemukset ja näkemykset näistä tarinoista.
 
Dorian_89 sanoi:
Veikkaanpa että samankokoisilla koneilla olevissa (2.0i, 2.5i) japseissa on se kulutus aika lailla samaa luokkaa :rolleyes: .
Mutta joo, jokaisella edelleenkin omat kokemukset ja näkemykset näistä tarinoista.

en olisi suosittelemassa saman kokoluokan japsia, vaan pienempää,
1.3- tai 1.6-litraista.
 
Back
Ylös Bottom