Ehdottakaa vanteita uuteen Mondeoon

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihan jees vanteita tohon Mondeoon. Ei vaan mitään liian yliampuvaa ja silmille hyökkäävää kannata asentaa vaikka koko iso olisikin :)

Ihan tyylikkäitä minun mielestä. Täällä nyt on aina monella jäykistyy se pikkupippeli vain sille omalle merkille ja kaikki muu on paskaa.

Kokonsa puolesta nuo kuvien vanteet ei kyllä tuohon Mondeoon liian suurilta minusta näyttäneet, vaan melko normaaleilta. Mutta esim. nuo mustat nyt oli tyyliltään ihan dillen näköiset.
Kokonsa puolesta on siinä ja siinä, mutta kun tuon kokoisiin ei mahdu enää kumea päälle. Noin mataprofiiliset renkaat näyttävät perusperhefarkussa naurettavalta. Mitenhän tämän selittäisi... Et kai sä puvunkaan kanssa laita lenkkareita.

Mulla pointti tuossa vanteiden koossa ei ole se, että ne automaattisesti näyttäisi rumalta. Kyse on siitä, että suomessa on keskimäärin tiet niin paskassa kunnossa, että auton ajomukavuus kärsii kohtuuttomasti ulkonäön kustannuksella.

Vanteet tekee auton, joten vaihtoon vaan.

Näyttääkö nämä nyt sitten niiiiin kamalilta teidän mielestänne, oikeasti???!

http://jussihietaniemi.pictures.fi/kuvat/iPhone+art/9x20ET40.jpg

Nämä sopii mun mielestä ihan hyvin tähän autoon:) Astetta perinteisemmän muotoinen vanne voisi sopia vielä paremmin.
Itse valitsisin kooksi 19x8" ja tyylisuunnaksi
-Väri: Gunmetal tai eri harmaan sävyt
-Lippa: kiillotettu hillitty lippa
-Huomaamattomat keskikupit

Eli jotain DOTZ Roadster, BBS LM replikat tai Petrol Seville kaltaista. Tämäntyylisiähän riittää.

Kannattaa muistaa että linkittämiesi kuvien autot on madallettuja. Suuri vanne matalalla kumilla voi näyttää todella tökeröltä jos kumin ja kaaren välissä on liikaa tilaa!!

Kokonsa puolesta on siinä ja siinä, mutta kun tuon kokoisiin ei mahdu enää kumea päälle. Noin mataprofiiliset renkaat näyttävät perusperhefarkussa naurettavalta. Mitenhän tämän selittäisi... Et kai sä puvunkaan kanssa laita lenkkareita.

No joo, totta tuo rengaskoko. Ja jotkuthan muuten tosiaan laittaa lenkkarit puvunkin kanssa... Se on kyllä isoja vanteitakin pahempaa.

Kannattaa muistaa että linkittämiesi kuvien autot on madallettuja. Suuri vanne matalalla kumilla voi näyttää todella tökeröltä jos kumin ja kaaren välissä on liikaa tilaa!!

Kysyjän autossahan on alustasarja. Tosin jos se on joku tehtaan -15 mm, niin hassulta voi näyttää.

Mutta, pistä ne vanteet mitkä itseä miellyttää. Ne on helppo myöhemmin vaihtaa pienempiin tai isompiin, tyylitajun kehittymisen tai kehittymättömyyden mukaan. Ajo-ominaisuuksien huononemista ei kyllä kukaan voi normaalikäytössä kiistää.

Kyllä juttu on niin, että liian suuria vanteita ei ole olemassakaan, kunhan pyörän ulkohalkaisija ei kasva. Maailmassa on tasan kaksi tyylisuuntaa, jotka näyttää autossa hyvältä ja jotka joka autoon pitäisi saada lakisääteiseksi. Joko helvetin isot vanteet ja matalat kumit, tai sitten pienet, mutta helvetin leveät vanteet isolla lipalla ja liian kapeat kumit. German look :haart:

Ei vain pysty ymmärtämään, miten joku jaksaa körötellä sillä vakio-romulla, jollaisia tulee joka kauppareissulla 20 samanlaista vastaan. Autossa pitää olla särmää ja sen pitää näyttää joltain. Ainoa poikkeus noihin vannesääntöihin on jotkut erikoisemmat, kuten BMW M3, MB AMG jostain Ferrarista puhumattakaan. Niihin ei saa vanteita vaihtaa. Mutta jos sulla on joku vitun väsynyt vakio passatti, niin ei se todellakaan huonommaksi mene, jos vanteet päivittää isommiksi. Vakio perheautojen vanteet on niin vitun ankean näköisiä.

Ja Frank Drebinillekin terveisiä, että tää trollailu on aika kivaa. Sain varmaan joidenkin verenpaineen nousemaan, kuten itse sait mun. Liian voimakas mielipiteiden esille tuominen on aina perseestä, koska se osuu kuitenkin aina johonkin toiseen. Mun mielipide on kyllä oikeasti yllämainitun kaltainen, mutta ei noin ehdoton.

Mulla oli Audi A6:ssa ostettaessa 16 tuumaiset vanteet. Ostin tilalle 19 tuumaiset BBS:t. Helvetin huono ajaa, mutta helvetin komea, ainakin mun mielestä... Auto onkin emännän autona.

Mulla oli Audi A6:ssa ostettaessa 16 tuumaiset vanteet. Ostin tilalle 19 tuumaiset BBS:t. Helvetin huono ajaa, mutta helvetin komea, ainakin mun mielestä... Auto onkin emännän autona.
Eiks noi oo just tollaset mitä sai tehdaslisävarusteina? Ainakin ton näkösiä on saanut ja on kyllä hienoimmat "orkkis" -vanteet.

Ylemmän kuvan vanteet on vähän tollaset talvirenkaita ostaessa kaupan päälle saadut halpiskiekot, on kyllä tylsän näköiset. Uuden vitosbemarinkin saa näyttämään tylsältä jollain perus alessio tarvikevanteilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nämä samat henkilöt, jotka haluaa väkisin automerkin omat vanteet alle varmaan ajattelee ostaessaan vakio sporttipaketin autoon, että nyt sain erikoisen auton. Ja seuraavassa kadun kulmassa tulee sata samanlaista vastaan. No, jokainen taplaa tyylillään. Onko kukaan automerkin omien vanteiden kannattaja huomannut, että valmistajien omat vanteet seuraavat aftermarket-vanteiden trendejä?

Itse hankkisin valkoiseen mondeoon grafiitin harmaat kiiltävällä huulella olevat vanteet. Näin kontrasti ero ei olisi niin suuri valkoiseen nähden. Mustatkin vanteet menis, mutta väriero on liian suuri valkoiseen nähden.

Toi ekan sivun Mersu on muuten ihan komea mutta taitaa olla ET pielessä, leveyden lisäks. Älkää nyt sitten herranjumala ostako mitään 8 tuumasia sirkkelinteriä autoihin (pl. Micrakuskit) vaan panostakaa siihen leveyteen, stanceen sekä oikeaan ET:hen.

Zone-sarja -42%
Offset ja madallus tietty kohdilleen jotta stance on siististi kaaren tasalla. Ei mielestäni esim 19x8" tai 8,5" liian kapealta näytä jos siihen laittaa sopivan kumin päälle. 225/35R19 olis noihin just sopiva. German look on sit asia erikseen

Kyllä juttu on niin, että liian suuria vanteita ei ole olemassakaan, kunhan pyörän ulkohalkaisija ei kasva. Maailmassa on tasan kaksi tyylisuuntaa, jotka näyttää autossa hyvältä ja jotka joka autoon pitäisi saada lakisääteiseksi. Joko helvetin isot vanteet ja matalat kumit, tai sitten pienet, mutta helvetin leveät vanteet isolla lipalla ja liian kapeat kumit. German look :haart:

Ei vain pysty ymmärtämään, miten joku jaksaa körötellä sillä vakio-romulla, jollaisia tulee joka kauppareissulla 20 samanlaista vastaan. Autossa pitää olla särmää ja sen pitää näyttää joltain. Ainoa poikkeus noihin vannesääntöihin on jotkut erikoisemmat, kuten BMW M3, MB AMG jostain Ferrarista puhumattakaan. Niihin ei saa vanteita vaihtaa. Mutta jos sulla on joku vitun väsynyt vakio passatti, niin ei se todellakaan huonommaksi mene, jos vanteet päivittää isommiksi. Vakio perheautojen vanteet on niin vitun ankean näköisiä.

+1 :rock:

@hansen: Joo, alustasarja tulee. Ei se tehtaan sporttialusta (-10) vaan Eibachin -30mm mitä myivät lisävarusteena / tehdasasennuksena.

Ja Frank Drebinillekin terveisiä, että tää trollailu on aika kivaa. Sain varmaan joidenkin verenpaineen nousemaan, kuten itse sait mun. Liian voimakas mielipiteiden esille tuominen on aina perseestä, koska se osuu kuitenkin aina johonkin toiseen. Mun mielipide on kyllä oikeasti yllämainitun kaltainen, mutta ei noin ehdoton.

No aika herkkänahkainen pitää olla, jos näistä nettikommenteista loukkaantuu. Jokainen laittakoon autoonsa juuri sellaiset kumit kun haluaa, ei kai siihen pakkiksen yleistä hyväksyntää tarvita.

Rehellinen mielipiteeni kuitenkin on, että ketjussa esitetyt vanteet ovat kautta linjan olleet niitä Mondeon originaaleja kauheampia. Mä ottaisin omaani mielummin vaikka peltivanteet, kuin näitä ketjussa eiteltyjä 20" tuningvanteita. Kyllä, ihan oikeasti.

Ehkä mä vaan sitten olen niin vanha, mutta mä kyllä myöskin arvostan sitä ajomukavuutta autossani, ja Mondeo 20" kumeilla ei todellakaan ole mukava ajaa..

oz_ultraleggera_small.webp

Ultraleggerat ei voi mennä koskaan pieleen. Ja on varmasti laadukkaammat ja painaa varmaan 10kg vähemmän kuin vakio paskavanteet.

Tai sitten ihan eri tyyliset ja 4x halvemmat vannetukusta :D

350x350_MAMMT2_BFP.webp

Aloittajan mondeo tulee jo tehtaalta 18" tassuilla. 19" ei varmaan edes huomaa eroa, 20" voi tarkkaa häiritä töyssyissä. Vaikka se onkin vain mondeo, se ei kuitenkaan ole micra. Joku 19" nyt varmasti on ainakin ihan passeli.

Suositut

Back
Ylös Bottom