ehdota noin 10 000 euron autoa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shotguni
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Alle 300tkm ajettu bemari ei ole edes sisäänajettu ;) Ainakaan nämä isot koneet. Itsellä 250tkm ajettu, 8500km sitten vaihdettiin öljyt eikä tippaakaan ole mennyt tähän asti.

Kulutus matka-ajossa 6-8,5l riippuen vauhdista, kaupungissa kympin päälle menee. Mutta onko sillä parilla litralla väliä, kun tehoa ja näköä on tuplasti johonkin kuppaiseen corollaan verrattuna?

Suurin osa näistä on tuontiautoja, kyllä uskaltaa ostaa. Huoltokirjasta näkee helposti pitääkö kilometrit paikkansa, ja on kai siihen laitteetkin olemassa että koneelta katsotaan oikeat kilometrit. Yleiskunnosta näkee aika hyvin kuinka kilsat pitää kutinsa.

Ja kun autoa alat valkkaamaan, pidä huoli että metalliväri ja automaatti-ilmastointi löytyy. Harva enää ostaa esim. ilmastoimatonta autoa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ennemmin tuo 850, kuin V/S40... ne on aika 'rimpuloita' verrattuna isoveljeensä.
En tiedä miten erilainen T4 sitten on, mutta ainakin perusturboversio V40:stä on tosiaan melko rimpula... Ainakin koeajamani yksilö tuntui kumman nuhaiselta ja tehottomaltakin, vaikka paperilla on kuitenkin 160 heppaa... Ajoin myös paria vapaastihengittävää 2-litraista mallia, ja oli kyllä todella paskoja hintaansa nähden, pyyntiä oli kuitenkin n. 11 000 euroa -98 malleista...
 
Zone-sarja -42%
En tiedä miten erilainen T4 sitten on, mutta ainakin perusturboversio V40:stä on tosiaan melko rimpula... Ainakin koeajamani yksilö tuntui kumman nuhaiselta ja tehottomaltakin, vaikka paperilla on kuitenkin 160 heppaa... Ajoin myös paria vapaastihengittävää 2-litraista mallia, ja oli kyllä todella paskoja hintaansa nähden, pyyntiä oli kuitenkin n. 11 000 euroa -98 malleista...

Tuo 10k€ antaa mahdollisuuden T5-malleihin :D

T5R:ää ei taida saada, tai sitten se on aika pirusti ajettu :eek:

Farmari ehdottomasti... vaikkei sitä tilantarvetta joka päivä olisi, on se:
a) paremman näköinen (makukysymys)
b) aina silloin tällöin pitää jotain oikeasti kuljettaakkin.
 
Miten olisi Saab?
 
Miten olisi Saab?

Ei o kyl mun mielee...en osaa sitä sen paremmin perustella, mut jotenki vaa ei saabbi kiinnosta.


Näyttää silt, et nyt oon tehny valintani tän tulevan auton suhtee: eli se tulee olemaa joko audi a4 1.8t, volvo s/v40 t4 tai bmw 523 e39. Nyt vaa etsiskelen sopivaa yksilöä, että vois alkaa kauppoi tekee! ;)

Kiitos kaikille rakentavista ehdotuksista!:kippis1:
 
Ihan oikeasti, sinuna jättäisin tuon volvon laskuista, ja muutenkin etuvetoiset. Turhaan sitä tehoa on jos sitä ei voi käyttää ;) Tuon ikäisistä volvoista olen kuullut niin paljon tarinaa vioista että en kyllä itse laittaisi vaikka halvalla saisin. Ne sähköviat vituttaa ihan oikeasti kun niitä ei edes merkkihuollossa osata korjata.

Ja tuo audin pieni turbokone ei ole mikään luotettavin keksintö sekään! Ja sitten nuo V6 koneetkaan eivät ole kovin luotettavia. Selaile audi-foorumeita niin ymmärrät mistä puhun.

Bemussakin joitain pieniä tyyppivikoja on, mutta helposti ja halvalla yleensä korjattavissa. Ainoastaan minä välttäisin automaatti lootaisia vehkeitä, vaikka ei niissäkään kauheasti ongelmia ole ollut.

Itse olin syksyllä hiukan saman valinnan edessä kuin sinä, mutta lopulta oli helppo päätyä BMW:hen :thumbs: enkä sekuntiakaan ole katunut. Ainoa huono puoli tuossa on kateelliset naapurit ja muutenkin bemaristien "huono" maine :lol2:

ps. Älä sitten ota 2,5l pienempää, se 520 on aika mopo. 6-sylinterisen koneelle 2l iskutilavuus on liian vähän ja alavääntö jää ohueksi. Eli 523i:stä ylöspäin, 528 ei ole juuri eroa tehossa tai kulutuksessa. 530:set on sitten jo kalliimpia ja uudempia.
 
Ihan oikeasti, sinuna jättäisin tuon volvon laskuista, ja muutenkin etuvetoiset. Turhaan sitä tehoa on jos sitä ei voi käyttää ;) Tuon ikäisistä volvoista olen kuullut niin paljon tarinaa vioista että en kyllä itse laittaisi vaikka halvalla saisin. Ne sähköviat vituttaa ihan oikeasti kun niitä ei edes merkkihuollossa osata korjata.

Ja tuo audin pieni turbokone ei ole mikään luotettavin keksintö sekään! Ja sitten nuo V6 koneetkaan eivät ole kovin luotettavia. Selaile audi-foorumeita niin ymmärrät mistä puhun.

Bemussakin joitain pieniä tyyppivikoja on, mutta helposti ja halvalla yleensä korjattavissa. Ainoastaan minä välttäisin automaatti lootaisia vehkeitä, vaikka ei niissäkään kauheasti ongelmia ole ollut.

Itse olin syksyllä hiukan saman valinnan edessä kuin sinä, mutta lopulta oli helppo päätyä BMW:hen :thumbs: enkä sekuntiakaan ole katunut. Ainoa huono puoli tuossa on kateelliset naapurit ja muutenkin bemaristien "huono" maine :lol2:

ps. Älä sitten ota 2,5l pienempää, se 520 on aika mopo. 6-sylinterisen koneelle 2l iskutilavuus on liian vähän ja alavääntö jää ohueksi. Eli 523i:stä ylöspäin, 528 ei ole juuri eroa tehossa tai kulutuksessa. 530:set on sitten jo kalliimpia ja uudempia.



Kävin viikonloppuna kattelemas autoliikkeis kyseenlaisia/vastaavia volvoja, bemareita ja audeja... Ja tulin siihe tuloksee, et ton volvon unohdan - ei oikee vakuuttanu.

Ja mitä tulee noihin audin koneisii, ni oon kyllä kuullu niistä puhuttavan lähinnä vaan hyvää. Ja kestää kuulemma hyvin. Selailin myös noit audifoorumeit. Ja kuulemma audi TT:ssä on sama 1.8t kone 225hevosvoimasena, ku a4:ssa....eli siis lastutettunakin pitäs toi a4 1.8t olla luotettava. Kokemuksia?

Vastaavasti bemareissa kuulemma kannattais välttää alle 99vuosimallisia E39:sejä...kuulemma huomattavasti bugisempia/tehottomampia kuin nuo uudistetut >99 vuosimalliset. Eli miten on? kokemuksia? budjetti ei kyl anna myöden 99vuosimalliseen ja sitä uudempiin.

Viel Kiinnostais tietää myös noista kulutuksista...Noi auditki kuulemma syö aika paljon koneen kokoon nähden tota gasoa(puhun nyt siis 1.8t koneesta). Oisko jollain pakkislaisella tästä käytännön faktaa?

Myös noista bemarin E39 (523 ja 528) kulutuksista kuulisin myös mielelläni lisää...forumeita selailemalla vähän ristiriitaisia käsityksiä noista kulutuksista.
 
Vastaavasti bemareissa kuulemma kannattais välttää alle 99vuosimallisia E39:sejä...kuulemma huomattavasti bugisempia/tehottomampia kuin nuo uudistetut >99 vuosimalliset. Eli miten on? kokemuksia? budjetti ei kyl anna myöden 99vuosimalliseen ja sitä uudempiin.

Viel Kiinnostais tietää myös noista kulutuksista...Noi auditki kuulemma syö aika paljon koneen kokoon nähden tota gasoa(puhun nyt siis 1.8t koneesta). Oisko jollain pakkislaisella tästä käytännön faktaa?

Myös noista bemarin E39 (523 ja 528) kulutuksista kuulisin myös mielelläni lisää...forumeita selailemalla vähän ristiriitaisia käsityksiä noista kulutuksista.


E39:t uudistui hieman koneen osalta, 6/98 muistaakseni. No suoraan sanottuna ei tehossa huomaa kyllä juuri eroa, onko myyjien mainospuhetta millä noista uudemmista versioista kiskotaan enempi hintaa?? Ei kannata uskoa kaikkea mitä sanotaan. Ei nuo vanhemmat ole mitenkään paljon "bugisempia", samat tyyppiviat koskevat E39:a aina 96->02. Ainoa vika minkä tiedän jonka vaihdoin omaankin autoon on kampuran asentotunnistin (94€) joka uudemmissa tupla-vanos koneissa ei enää hajoa. Jos tuon pienen osan joutuu vaihtamaan 200tkm välein jos sittenkään, aikaa menee 15min, onko sillä merkitystä?

Oma 523i -97 menee 80km/h vauhdilla 6 litraan, 100-130km/h 7,5-9l/100km matkaajossa. Eli ihan normikulutus vrt joku 1.6 nipponi. Kaupunkiajossa mene 10-13l/100km. Eli ainoa missä tulee eroa pikkuvehkeisiin, mutta onko sillä parilla litralla oikeasti väliä, jos tehoa kuitenkin haluat?

Kaverien audit kuulemma kyllä syö ihan kiitettävästi. Oletkos tutustunut http://www.ultimatevw.com sivustoon? Itse en sitä 1.8turboa ostaisi, vielä vähemmän alkaisi lastuttamaan. Tuo vanhan A4:n ulkonäkö on vanhahtava, ja vaihtoehdoiksi jää A6 joka on sitten jo huomattavasti kalliimpi. Ja lisäksi A4 on aika pieni auto vrt. saman ajan 500-bemarit.

PS. ja kyllä parhaiten tietoa autoista saa noilta foorumeilta, ei kauppiailta / kaverien kummien kaimoilta. Eli älä usko kaikkea mitä väitetään. Jos minä olisin uskonut en koskaan olisi ostanut bemaria. Jostain syystä bemareita suorastaan vihataan ja keksitään kaikenlaista paskaa.

PS2. Jos verrataan huoltokuluja, BMW:ssä on huoltovapaa nokkaketju, kun esim. audeissa on tiheään vaihdettava hihna joka tulee kalliiksi vaihtaa. Ja jos luet esim. btcf:ää ja mietit että ovatpa bmw:t vikaisia kun niistä paljon keskutellaan, johtuu se siitä että bemaristit ovat suurin osa autoharrastajia, ja vikoja korjaillaan paljon itse, eikä viedä merkkihuollon hoidettavaksi kun jäähdytysneste on vähissä tai pyyhkijänsulat on vaihdettava.
 
E39:t uudistui hieman koneen osalta, 6/98 muistaakseni. No suoraan sanottuna ei tehossa huomaa kyllä juuri eroa, onko myyjien mainospuhetta millä noista uudemmista versioista kiskotaan enempi hintaa?? Ei kannata uskoa kaikkea mitä sanotaan. Ei nuo vanhemmat ole mitenkään paljon "bugisempia", samat tyyppiviat koskevat E39:a aina 96->02. Ainoa vika minkä tiedän jonka vaihdoin omaankin autoon on kampuran asentotunnistin (94€) joka uudemmissa tupla-vanos koneissa ei enää hajoa. Jos tuon pienen osan joutuu vaihtamaan 200tkm välein jos sittenkään, aikaa menee 15min, onko sillä merkitystä?

Oma 523i -97 menee 80km/h vauhdilla 6 litraan, 100-130km/h 7,5-9l/100km matkaajossa. Eli ihan normikulutus vrt joku 1.6 nipponi. Kaupunkiajossa mene 10-13l/100km. Eli ainoa missä tulee eroa pikkuvehkeisiin, mutta onko sillä parilla litralla oikeasti väliä, jos tehoa kuitenkin haluat?

Kaverien audit kuulemma kyllä syö ihan kiitettävästi. Oletkos tutustunut http://www.ultimatevw.com sivustoon? Itse en sitä 1.8turboa ostaisi, vielä vähemmän alkaisi lastuttamaan. Tuo vanhan A4:n ulkonäkö on vanhahtava, ja vaihtoehdoiksi jää A6 joka on sitten jo huomattavasti kalliimpi. Ja lisäksi A4 on aika pieni auto vrt. saman ajan 500-bemarit.

PS. ja kyllä parhaiten tietoa autoista saa noilta foorumeilta, ei kauppiailta / kaverien kummien kaimoilta. Eli älä usko kaikkea mitä väitetään. Jos minä olisin uskonut en koskaan olisi ostanut bemaria. Jostain syystä bemareita suorastaan vihataan ja keksitään kaikenlaista paskaa.

PS2. Jos verrataan huoltokuluja, BMW:ssä on huoltovapaa nokkaketju, kun esim. audeissa on tiheään vaihdettava hihna joka tulee kalliiksi vaihtaa. Ja jos luet esim. btcf:ää ja mietit että ovatpa bmw:t vikaisia kun niistä paljon keskutellaan, johtuu se siitä että bemaristit ovat suurin osa autoharrastajia, ja vikoja korjaillaan paljon itse, eikä viedä merkkihuollon hoidettavaksi kun jäähdytysneste on vähissä tai pyyhkijänsulat on vaihdettava.

No tosiaa ei kuullosta kyllä yhtään pahoilta noi autosi kulutukset jos noin on...Onks sulla minkälaiset renkaat ja vanteet?..Ku kuiteki jotku isot 18" vanteet voi nostaa tota kulutusta jonku verran(ellei sitä halua maksaa jostai ultrakevyistä).

Ja mitäs toi 528 kuluttaa?(semmonen ois yks tos "kiikaris". Lähinnä hinnan, kilometrien ja varusteitten takia se houkuttais enempi, ku nuo tällä hetkellä tarjolla olevat 523:set).

Audi kuskeilta ois myös kiva kuulla noista kulutuksista.

Ja jos audin ostan, ni kyl siihen lastu tulis(jos ei sitä vielä ostohetkellä ole)...Ja tosiaa onhan toi audi hieman pienehkö auto verrattuna toho E39:siin, mutta ei mulla sinänsä mitää tarvetta olekaan noin suurelle autolle kuin tuo bemari(tosin ei siitä isosta koosta haittaakaan juuri ole...)

eikä toi alhainen kulutus nyt mitenkää ylitärkeätä mulle ole(vaikka saattaa siltä kuullostaa). Mutta kiinnostais vaa saada vähän tarkennusta noihin, ku näyttää noit forumeita selailemalla olevan aika ristiriitaisia tietoja. Mutta mielummin kyllä päätyisin vähän kuluttavaan turbokoneeseen kuin suunnilleen samantehoiseen isoon vapariin. ;)

Ja mites noi bemareiden pellit...kuuleman mukaa ei pitäs viel ton ikäset pahemmin kukkia, pitääkö paikkasa?

Ja mitä tulee noihin ulkonäköihin, ni ne nyt on aika pitkälle mielipide kysymyksiä. Ja mun silmää miellyttää kyllä audi sekä bemu..;)

Ja kiitoksia kovasti WireHandille + muille vastanneille
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No tosiaa ei kuullosta kyllä yhtään pahoilta noi autosi kulutukset jos noin on...Onks sulla minkälaiset renkaat ja vanteet?..Ku kuiteki jotku isot 18" vanteet voi nostaa tota kulutusta jonku verran(ellei sitä halua maksaa jostai ultrakevyistä).

Ja mitäs toi 528 kuluttaa?(semmonen ois yks tos "kiikaris". Lähinnä hinnan, kilometrien ja varusteitten takia se houkuttais enempi, ku nuo tällä hetkellä tarjolla olevat 523:set).

Audi kuskeilta ois myös kiva kuulla noista kulutuksista.

Ja jos audin ostan, ni kyl siihen lastu tulis(jos ei sitä vielä ostohetkellä ole)...Ja tosiaa onhan toi audi hieman pienehkö auto verrattuna toho E39:siin, mutta ei mulla sinänsä mitää tarvetta olekaan noin suurelle autolle kuin tuo bemari(tosin ei siitä isosta koosta haittaakaan juuri ole...)

eikä toi alhainen kulutus nyt mitenkää ylitärkeätä mulle ole(vaikka saattaa siltä kuullostaa). Mutta kiinnostais vaa saada vähän tarkennusta noihin, ku näyttää noit forumeita selailemalla olevan aika ristiriitaisia tietoja. Mutta mielummin kyllä päätyisin vähän kuluttavaan turbokoneeseen kuin suunnilleen samantehoiseen isoon vapariin. ;)

Ja mites noi bemareiden pellit...kuuleman mukaa ei pitäs viel ton ikäset pahemmin kukkia, pitääkö paikkasa?

Ja mitä tulee noihin ulkonäköihin, ni ne nyt on aika pitkälle mielipide kysymyksiä. Ja mun silmää miellyttää kyllä audi sekä bemu..;)

Ja kiitoksia kovasti WireHandille + muille vastanneille


No nuo kulutukset on 225/45/17 nastarenkailla, kesänakeilla ja keleillä en ole vielä päässyt ajamaan. 528 syö käsittääkseni vain hiukan enemmän kuin 523 (konehan on vain 0,3l isompi) eikä toisaalta tehoissakaan ole kauheasti eroja. No mulla on ainakin virheetön kukkimisen osalta. Enkä ole kyllä ruosteongelmista kuullut. En bemaria pakota ostamaan mutta sopii vain hakukriteereihisi hyvin ;) Mutta jos pidempi aikaista hankintaa mietit, niin kumpi on järkevämpi, vääntävä ja matalaviritteinen mutta silti tarpeeksi tehokas vs. pieni ja korkeaviritteisempi? En muista mitä siitä 1.8t:stä irtoaa mutta 2,5l koneesta lähtee päälle 180 kaakkia. 180 kaakkia takarenkailta on aika paljon enemmän kuin 180 eturenkailta :D

Matkustus mukavuudessa, hiljaisuudessa ja ajo-ominaisuuksissa 5-bemu hakaa a4 audin 100-0.

Toivottavasti oli apua tiedoista ;)
 
N . 180 kaakkia takarenkailta on aika paljon enemmän kuin 180 eturenkailta :D

)

Jos tuon nyt heitit tosissasi niin kerroppas vähän perusteluja. Kun puhutaan kuitenkin alle 200 heppaisista autoista niin ei se tehojen välittäminen tiehen juuri vaikuta. Yli 200 heppaisessa etuvedossa voi jo olla niin että osaa tehoista ei pysty välittämään tiehen sutimisen takia.

Ja nuo moottoritehot ilmoitetaan yleensä aina nimenomaan moottoritehoina ei pyörätehoina. Ja takavetoisessa tehohäviö ennen kuin tehot ovat renkailla on suurempi kui etuvetoisessa mm. kardaaniakselin takia.

Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Jos tuon nyt heitit tosissasi niin kerroppas vähän perusteluja. Kun puhutaan kuitenkin alle 200 heppaisista autoista niin ei se tehojen välittäminen tiehen juuri vaikuta. Yli 200 heppaisessa etuvedossa voi jo olla niin että osaa tehoista ei pysty välittämään tiehen sutimisen takia.

Ja nuo moottoritehot ilmoitetaan yleensä aina nimenomaan moottoritehoina ei pyörätehoina. Ja takavetoisessa tehohäviö ennen kuin tehot ovat renkailla on suurempi kui etuvetoisessa mm. kardaaniakselin takia.

Korjatkaa jos olen väärässä.


Olen nähnyt että jo uudessa 140 heppaisessa etuvedossa loppuu pito kesken (mutta tottakai tämä on auto kohtaísta ja renkaista riippuu paljon). Meneekö siinä kahdensadan hepan kohdalla se maaginen raja kun kumi alkaa savuamaan? Yksinkertaisesti homma oin vain niin että kiihdytettäessä paino siirtyy taakse. Ja kun etuvetoinen alkaa sutimaan, ohjaus lakkaa toimimasta :rolleyes:
 
Olen nähnyt että jo uudessa 140 heppaisessa etuvedossa loppuu pito kesken (mutta tottakai tämä on auto kohtaísta ja renkaista riippuu paljon). Meneekö siinä kahdensadan hepan kohdalla se maaginen raja kun kumi alkaa savuamaan? Yksinkertaisesti homma oin vain niin että kiihdytettäessä paino siirtyy taakse. Ja kun etuvetoinen alkaa sutimaan, ohjaus lakkaa toimimasta :rolleyes:

No onhan se nyt selvää että ei 200 heppaa etuveto ja 155 renkaat ole hyvä yhdistelmä. Alusta vaikuttaa myös paljon tuohon että pitääkö vai ei.

Pitä vain korjata koska asenteesi etuvetoja kohtaan oli noin vääristynyt. "eihän niillä tee mitään!" Noin kärjistettynä. :)

No mutta takaisin asiaan. Itsekin varmasti näistä vaihtoehdoista sen bemun ottaisin. Yllättävän rivakasti tuo 523:kin kiihtyy 0-100km/h 8,5s jos olen oikein katsonut. 528 kiihtyy sitten sekunnin paremmin.

Edit. Ja tuo 200hv on pelkkä häilyvä raja. Onhan eräskin civicci ajanut varttimailin reippaasti alle kasin. Ja sekin oli etuvetoinen.

Niin ja kerrotko mikä tämä uusi 140hv auto oli jolla ei pystynyt tiehen välittämään tehoja? Olisiko mahdollisesti ollut ehkä kiihdyttäjässä vika?
 
Olen nähnyt että jo uudessa 140 heppaisessa etuvedossa loppuu pito kesken (mutta tottakai tämä on auto kohtaísta ja renkaista riippuu paljon). Meneekö siinä kahdensadan hepan kohdalla se maaginen raja kun kumi alkaa savuamaan? Yksinkertaisesti homma oin vain niin että kiihdytettäessä paino siirtyy taakse. Ja kun etuvetoinen alkaa sutimaan, ohjaus lakkaa toimimasta :rolleyes:

Kyllä!!! Tuo on nyt niin uber scheissea kun olla ja voi:urjo: . Kyllä se syy löytyy ihan sieltä ratin takaa jos noissa teholukemissa ei saa "voimia" välitettyä tiehen.
 
Ei ei ei! 265hv 400nm ja neliveto! Tosin ihan 10 000 ei riitä mutta 20 000 riittää.... ;) no joo.... jatkakaa
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom