Ehdota läppäriä, max 700€

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu
Eli pitäs veljelle löytää läppäri tuossa hintahaarukassa. Pelaaminen on toissijaista, kone tulee opiskeluun ja musiikin tekoon. Eli prossu pitäis olla kohtuu tehokas (ehkä tuplaydin) ja muistiakin varmaan se pari gigaa olis hyvä olla. Löytyneekö sitten noita enää mistään xp-käyttöjärjestelmällä, kun eikös vista ole melkoinen tehosyöppö?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmaan Markantalosta kannattee käydä hakemassa seuraava:
(tarjous, en tiedä onko enää koneita hyllyssä)
Tuolla kyllä vistakin pyörii nätisti, siitä pitää huolen core duo -prossu ja 2gt muistia.

Packard Bell ENMX36UO61 699€

- Intel Core Duo T2080
- 2048 mb muistia
- 160 gb kiintolevy
- Windows Vista Home Premium
- 15,4"
- Integrated ATI Radeon Xpress 1100
- Takuu 2 vuotta

Hyvältä paketilta kyllä näyttää, ei vaan enää Markantalon nettisivutkaan löydä tuota tarjousta, joten taitaa olla mennyt...

Ei tuota tarjousta ole koskaan nettisivuilla ollutkaan, ainakin hiljattain mainostivat vielä tv:ssä tuota. Vastaavan Fujitsu-Siemens:in saa gigantista 729€

Markantalosta myös tuli ko. konetarjous ihan analogimainoksenakin kotia.

Kannattee käydä pööpöilemässä markantalot läpi.

Jahas Oulusta löytyy tuota vielä niin pitää käydä veljen puolesta ostamassa. Seuraava arpominen on miten tuommonen kestää postituksen, toivottavasti hyvin.

No siis näyttihän toi ihan kohtalaisesti pakatulta jo siinä myyntipaketissa ollessaan, mutta toisena esimerkkinä samana päivänä haettu avokin anttilan paketti, näytti siltä kuin se ois väkisellä hakattu johonkin väliin.

tänään markantalon mainoksessa

HP 530

Celeron 410 prosessori
15,4" widescreen näyttö
1GB keskusmuisti
80GB kovalevy
Tallentava DVD+/-RW
Wlan
Windows Vista Basic

499euroa

miltä kuulostaisi??

tänään markantalon mainoksessa

HP 530

Celeron 410 prosessori
15,4" widescreen näyttö
1GB keskusmuisti
80GB kovalevy
Tallentava DVD+/-RW
Wlan
Windows Vista Basic

499euroa

miltä kuulostaisi??

Just tilattii emännälle vastaavanlainen HP. Tosin siinä on M520 prossa ja 120GB levy (hinta 599e). Varmaan ihan jees kevyeeseen peruskäyttöön.

Jahas, se on vuosi kulunut ja nyt itse tarvisin läppäriä. Hukassa uusien komponenttien yns. kanssa, joten neuvot olisi tarpeen. Olisi ihan kiva joskus pelailla vähän vanhempia pelejä, surffailla netissä, tehdä Office-juttuja jne. Integroitu näytönohajin olis njet njet.

Ehdotuksia?

Itse hommaan varmaan seuraavanlaisen kokoonpanon, pääsääntöisesti musan ja grafiikan tekoon ja joidenkin pelien pelaamiseen: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=32755

Mielenkiintoisen tuosta tekee tuo amdn uusi "Puma" platform, joka siis koostuu uudesta M780G-piirisarjasta, Turion Ultra prossusta ja integroidusta radeon näytönohjaimesta. http://www.hexus.net/content/item.php?item=13529&page=4

Tuo radeon hd 3200 on selvästi tämän hetken nopein integroitunäyttis. Lisäksi sen saa toimimaan hybrid crossfiressä toisen erillisen radeon näyttiksen kanssa, jolloin pelitehoja irtoaa tarvittaessa huomattavasti enemmän, kuin yhdellä näyttiksellä. Pelitestituloksia löytyy huonosti vielä, mutta 60-80% parannus fps:iin näyttäisi tulevan. Uusimpia pelejä ei kuitenkaan tuolla acerin kombolla (hd 3200 + 3470) pystyy sulavasti pelaamaan.

Tuosta pitäisi myös löytyä amdn uusi xgp-liitäntä, jolla pitäisi pystyä liittämään ULKOINEN näyttis koneeseen. Fujitsulta ainakin tulossa jonkun näköinen viritys, mutta tietoa löytyy heikosti.

Ja jos katsot hd-leffoja:

The chip also contains ATI's bandwidth-optimised UVD technology - a single-purpose portion of silicon which is designed to hardware-accelerate standard- and high-definition content that's encoded with H.264, VC-1, and MPEG2 codecs. In practical terms, that means Blu-ray and HD DVD content.

Pyörii 1080p materiaalikin sulavasti, vaikka koneella tekisi jotain muutakin. ;)

Edittiä: Joo, tuo menee kyllä yli 700eur budjetistas.

Tuo radeon hd 3200 on selvästi tämän hetken nopein integroitunäyttis.

Ei ole integroitu. Integroitu näyttis tarkoittaa sitä että se käyttää tietokoneen keskusmuistia, ja tuolla on oma muistinsa. Esim. Intelin GMA X3100 jota läppäreissä näkee on integroitu näytönohjain.

:offtopic:

Itse olen ymmärtänyt niin, että integroidulla näytönohjaimella tarkoitetaan ohjainta joka on emolevyllä yhtenä piirinä, jolloin sitä ei tietenkään voi vaihtaa kuten läppäreissä pitkälti on. Ei erillisessä korttipaikassa (ISA, PCI-e jne). Taitaa se tosin tuota keskusmuistia joka tapauksessa hyödyntää.

Itse olen ymmärtänyt niin, että integroidulla näytönohjaimella tarkoitetaan ohjainta joka on emolevyllä yhtenä piirinä, jolloin sitä ei tietenkään voi vaihtaa kuten läppäreissä pitkälti on. Ei erillisessä korttipaikassa (ISA, PCI-e jne).
Olet ymmärtänyt ihan oikein.

:offtopic:

Itse olen ymmärtänyt niin, että integroidulla näytönohjaimella tarkoitetaan ohjainta joka on emolevyllä yhtenä piirinä, jolloin sitä ei tietenkään voi vaihtaa kuten läppäreissä pitkälti on. Ei erillisessä korttipaikassa (ISA, PCI-e jne). Taitaa se tosin tuota keskusmuistia joka tapauksessa hyödyntää.

No joo, muotoilin hieman väärin. Pointti oli joka tapauksessa että tuo ei ole varsinaisesti integroitu näyttis vaikka läppäriin sisäänrakennettu onkin.

Ehdotelkaapas mullekki tommosta kannettavaa tietokonesta. En oo oikein koskaa seuraillu näitä ja oonki ny ihan pihalla et mikä on edullinen ja hyvä ym :D
Hintaluokka olis jotain 700-800e.
Tulee musiikin kuunteluun, opiskeluhommiin, internetin käyttöön ym perusjuttuihin, mut olis ihan jees jos vois myös jotain sillon tällöin pelaillakkin :P Ei kuitenkaa tartte ihan viimeisintä huutoa olla, eipä tolla hinnalla onneks saakkaa.
HDMI-liitäntä olis kova sana. 3,5mm stereojakkiliitäntä taitaa olla aika peruskauraa nois? Ikinä en oo läppäreitä kovin läheltä tarkastellu niin en tiedä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom