Eduskuntavaalit - Ketä äänestäisin? Mainosta ehdokastasi.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Lasse Nortunen Keski-Suomesta vastasi meiliini käytännössä heti. Vähän vielä haastelen kaverin kanssa. Vaikuttaa lupaavalta kyllä. Ois Perussuomalainen. Tämä maa vaatisi varmasti pientä poliittista "tukistusta" ja sen saattaisi PS pystyä oikeasti järjestämään. Jos vallasa on kaksi näistä, eli Demarit, Kokoomus ja Kepu, niin mikään ei liene muuttuvan...ainakaan tavallisen tallaajan kannalta parempaan suuntaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ mitäs se vastaili noihin talouden tasapainotuksiin?

Ei ottanut suoraan kantaa verotukseen. Sanoi ettei ole hänen vahvinta osaamistaan ja tuo on hyvä kun sen myöntää. Tuossa aiheessa löytyy sitä maailmanparantajaa ihan riittävästi muutenkin.

Muuten otti talouspuolelta esiin harmaan talouden kitkemisen ja yllättäin maahanmuuttopolitiikan järkevöittämisen. Mistä olen kyllä samaa mieltä, mutta ei siitä enempää tässä ketjussa. Palaan asiaan vielä kun ollaan jatkettu keskustelua.
 
Luottamusmiehen irtisanomisturva pitäisi sitten ulottua ohi toimikauden ja palkkio olla myös paljon nykyistä suurempi.
Käsittääkseni lähes jokaisen TES:n luottamusmiessopimuksessa on sovittu luottareille ns. jälkisuojasta eli irtisanomissuoja jatkuu vielä 6 kk toimikauden jälkeen. Palkkio voi mielestäni olla vaikka kuinka suuri, kunhan sen maksavat työntekijät eikä työnantaja. Työnantaja kun joutuu maksamaan luottamusmiehille muutenkin luottamusmiehen luottamustehtävien hoitamiseen käyttämästään ajasta, joka ei siis varsinaisesti palvele yrityksen "tuotanto"toimintaa. [/OFFTOPIC]
 
Käsittääkseni lähes jokaisen TES:n luottamusmiessopimuksessa on sovittu luottareille ns. jälkisuojasta eli irtisanomissuoja jatkuu vielä 6 kk toimikauden jälkeen. Palkkio voi mielestäni olla vaikka kuinka suuri, kunhan sen maksavat työntekijät eikä työnantaja. Työnantaja kun joutuu maksamaan luottamusmiehille muutenkin luottamusmiehen luottamustehtävien hoitamiseen käyttämästään ajasta, joka ei siis varsinaisesti palvele yrityksen "tuotanto"toimintaa. [/OFFTOPIC]

Jepjoo. Tässä vaan nyt on se pointti, että luottamusmiehen vastuu nousee aika rajusti jos mennään oikeasti paikalliseen sopimiseen. No tästä voidaan kyllä aloittaa oma juttunsa jos tästä aihetta riittää enemmänkin.
 
On tapauksia joissa ay-säännöt ja niistä jääräpäisesti kiinnipitävä luottamusmies on estänyt paikallisen työaikajouston, jota työntekijät ovat vaatineet. Omakohtainenkin okemus asiasta on perheemme piirissä.

Ei ole työsuhteen ehtoihin vaikuttavia AY-sääntöjä olemassakaan, on Työehtospimus.
Luottamusmiehen tehtävä on valvoa, että yrityksessä noudatetaan työehtospoimusta.
 
Ei tässä nyt varmaan kaikki talousasiat mene täydellisesti. Mutta jos mies ajattelee hyvin pitkälti samoin kuin minä ja on saman ikäinen ja samanlaiset taustat ja perhearvot, niin hitto, minä kannatan täysillä.


http://lassenortunen.blogit.fi/katoavan-rodun-viimeinen-edustaja/

Siinä, pistäkäähän lukien!

Fiksun oloinen kaveri, Jos itse asuisin keskisuomessa niin antaisin äänen hänelle. Omasta mielestäni tavallisia ihmisiä tarvitaan eduskuntaan, vähemmän niitä maistereita. Joista suurin osa, luulee olevansa jotenkin parempi, kun on saanut maisterin paperit ja opiskellut ties mitä diipadaapaa. Kuten humanistisiä aloja.

Kuten Jaana Pelkonen valmistui pari vuotta sitten maisteriks (opiskeli ties mitä), ja hakee nyt kokoomuksen listoilta eduskuntaan? Itse olin vähän wtf?
Jaana on nätti kaunis nainen, mutta ei todellakaan sovi eduskuntaan. Missit ja muut turhat julkkikset on nähty.

Tässä videossa on hyvää juttua tosta massamuutosta toiseen maanosaan.
alkaa 6 minuutin jälkeen. http://www.youtube.com/watch?v=8U6hI942sGk
 
Tässä hyvää juttu Suorasta demokratiasta.

http://www.youtube.com/user/Muutos2O11#p/a/u/2/cyhle6U7oNI

Itse Suosittelen NYT, kaikkia äänestämään persuja, tulevaisuudessa muutos on se juttu. Tämän hetken muutos on persut. Että, saadaan nämä mamu,kreikka,irlanti,paskalaki,ruuhkamaksut, mediamaksut pois ja hylättyä kokonaan.

Itse voisin äänestää niin muutosta ja persuja, mutta nyt tarvitaan rikkoa kokoomuksen,keskustan ja sdp:n hyväveli järjestelmä ja siihen pystyy vain persut tällä hetkellä.
 
Itsenikin tekisi mieli äänestää muutosta, mutta he eivät ainakaan tällä hetkellä pysty tekemään juuri mitään konkreettista - ääni menee perussuomalaisille.
 
Omasta mielestäni tavallisia ihmisiä tarvitaan eduskuntaan, vähemmän niitä maistereita. Joista suurin osa, luulee olevansa jotenkin parempi, kun on saanut maisterin paperit ja opiskellut ties mitä diipadaapaa. Kuten humanistisiä aloja.

Kuten Jaana Pelkonen valmistui pari vuotta sitten maisteriks (opiskeli ties mitä), ja hakee nyt kokoomuksen listoilta eduskuntaan? Itse olin vähän wtf?
Jaana on nätti kaunis nainen, mutta ei todellakaan sovi eduskuntaan.
No, Jaana Pelkonen luki viestintää stadin valtsikassa. Kyseessä ei ainakaan omasta mielestäni ole mikään diipadaapakoulutus, jos esimerkiksi miettii sitä, kuinka monta prosenttia hakijoista pääsee ko pääainetta lukemaan (eli periaatteessa opiskelijamateriaali suht kovaa) ja mitä kyseinen tutkinto pitää sisällään (verrattuna esim. muihin valtsikan pääaineisiin lukuunottamatta kansantaloustiedettä). Jaana sattuu olemaan myös Helsingin kaupunginvaltuutettu eli alueellisesta politiikasta löytyy kokemusta. Aika moni nykyisistä kansanedustajistakin on aloittanut poliittisen uransa nimenomaan kuntatasolta. En näe mitään estettä sille, etteikö Jaana tule olemaan hyvä poliitikko. Nähdäkseni edellytykset ovat ainakin olemassa kielitaito mukaan lukien.

Oletko varma, ettet dissaa Jaanaa vain hänen ulkoisen olemuksensa tai kenties työhistoriansa vuoksi? Mielestäni kyseessä on kuitenkin aika paljon parempi vaihtoehto kuin moni muu.
 
No, Jaana Pelkonen luki viestintää stadin valtsikassa. Kyseessä ei ainakaan omasta mielestäni ole mikään diipadaapakoulutus, jos esimerkiksi miettii sitä, kuinka monta prosenttia hakijoista pääsee ko pääainetta lukemaan (eli periaatteessa opiskelijamateriaali suht kovaa) ja mitä kyseinen tutkinto pitää sisällään (verrattuna esim. muihin valtsikan pääaineisiin lukuunottamatta kansantaloustiedettä). Jaana sattuu olemaan myös Helsingin kaupunginvaltuutettu eli alueellisesta politiikasta löytyy kokemusta. Aika moni nykyisistä kansanedustajistakin on aloittanut poliittisen uransa nimenomaan kuntatasolta. En näe mitään estettä sille, etteikö Jaana tule olemaan hyvä poliitikko. Nähdäkseni edellytykset ovat ainakin olemassa kielitaito mukaan lukien.

Oletko varma, ettet dissaa Jaanaa vain hänen ulkoisen olemuksensa tai kenties työhistoriansa vuoksi? Mielestäni kyseessä on kuitenkin aika paljon parempi vaihtoehto kuin moni muu.
Dissaan lähinnä hänen puoluettaan, joka kuvaa hänen omaa ideologiaansa. Eli kokoomusta. Ja itse olen edelleen sitä mieltä, ettei julkisuudenhenkilöt kuulu politiikkaan, kuten missit ja muut mervit.

Ja olen tullut siihen tulokseen, ettei naisille pitäisi olla äänioikeutta. Kaikista typerimmät jutut tulee juuri thorsseilta, braxilta ja muilta mönkijöiltä, puhumattakaan halosesta. Naisen paikka on kotona.
 
Mielummin se, kuin vihreät. ;)

Juu tunteella vaan, mikä tahansa on parempi kuin netissä peljätty vihervasemmisto(tm) :)

Kataisen yrittäjäkokouksessa esittämä "yhteisövero alas (5 pros-yks!) ja kulutusvero ylös" on jo aika laimeaa jopa heiltä. Kokoomus todella yrittää olla Suomen Rebublikaanit. Ikävä kyllä täkäläinen yrite olla tai tehdä asiat jenkkityyliin johtaa aina naurettavuuksiin :)
 
http://www-2.cms.ts.fi/teemat/liikenne/175857.html

Tätä minä ihmettelen että miten prkl teiden kunnossapitoon ja uudistamiseen ei liikene rahaa vaikka sitä verotetaan vitusti!!!!??? 1993 vuonna päällystettiin 7000km ja viime vuonna noin 1500km (lehti jutussa kilsoja enemmän vaikka todellisuus ilmeisesti tuo minun lukemani) ja jokainen voi miettiä onko liikenne lisääntynyt vai vähentynyt tuona aikana. Tuohon asiaan pitäisi maahanmuuton lisäksi puuttua niin olisi minun ehdokas :)
 
Persut nousee! Kohta on demaritkin lyöty!

1080589.jpg

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....llup-perussuomalaiset-jo-tasoissa-sdpn-kanssa
 
Back
Ylös Bottom