Eduskuntavaalit 2015

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jami2003
  • Aloitettu Aloitettu
Duunarin etu on hyväksyä asemansa yhteiskunnassa ja purra huulta. Kuinkahan moni duunari osallistuisi talvivaaran osakeantiin jos sen tarkoituksena on "turvata työpaikat"? Niimpä. Millään SDP:n tai Vasemmistoliiton mallilla ei taloutta pelasteta. Työpaikkoja ei vaan voi luoda tyhjästä, ainakaan pitkäksi aikaa. Se mitä poliittinen johto voi tehdä on luoda edellytykset yrittämiselle, investoinneille ja bisnekselle jonka seurauksena tulee työpaikkoja.

Terveisin duunari joka ei äänestä kokoomusta ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku tuolla ylempänä päivitteli, kun Piraattipuolueen nousuun ei uskota Islannin ja Ruotsin veljespuolueiden suosiosta huolimatta.

Itse aion seuraavan vaalikauden aikana tarkkailla, mihin suuntaan tämä Suomen versio menee. Jos jäsenseula on yhtä harva kuin Muutoksessa, niin ei kuitenkaan hyvältä näytä. Joku Hansi Harjunharja on hauska netti-ilmiö, mutta valtiomiehenä häntä on vaikea nähdä. Jokaista hullua ja internet-koomikkoa ei tarvitse ottaa sisään.
 
Joku tuolla ylempänä päivitteli, kun Piraattipuolueen nousuun ei uskota Islannin ja Ruotsin veljespuolueiden suosiosta huolimatta.

Itse aion seuraavan vaalikauden aikana tarkkailla, mihin suuntaan tämä Suomen versio menee. Jos jäsenseula on yhtä harva kuin Muutoksessa, niin ei kuitenkaan hyvältä näytä. Joku Hansi Harjunharja on hauska netti-ilmiö, mutta valtiomiehenä häntä on vaikea nähdä. Jokaista hullua ja internet-koomikkoa ei tarvitse ottaa sisään.

Hansi harjunharja on vain yksi piraateista en itsekään näkisi häntä eduskunnassa. Onhan piraateilla fiksua porukkaa mm. Harri Kivistö, Mika Isomaa, Jarno Yltävä, Juho Salo. Nämä on tosin pirkanmaan vaalipiiristä katsoin jokaisen vaalivideon ylen sivuilta ja fiksua porukkaa ja eskuntavaaleissa äänestetään nimenomaan puoluetta.
 
Pitkään meinasin piraatteja äänestää mutta tässä viime päivinä on kelkka muuttanut suuntaa ja mennään takaisin Kokoomuksen kannattajaksi.

Itse kun on yrittäjä niin tuntuu että sieltä tulee ne fiksuimmat ratkaisut omasta näkökulmasta.

Ja tietysti yksi syy on se että demarit ei pääsisi hallitukseen.

Onneksi katainen ei ole enää Kokoomuksen edustajana.
 
Hansi harjunharja on vain yksi piraateista en itsekään näkisi häntä eduskunnassa. Onhan piraateilla fiksua porukkaa mm. Harri Kivistö, Mika Isomaa, Jarno Yltävä, Juho Salo. Nämä on tosin pirkanmaan vaalipiiristä katsoin jokaisen vaalivideon ylen sivuilta ja fiksua porukkaa ja eskuntavaaleissa äänestetään nimenomaan puoluetta.

Kyllä. Harmi, että uutiskynnyksen ylittävät nämä pelleperformanssitaiteilijat ja kaverit, jotka oksentavat kesken haastattelun. Näistä substanssia omaavista kavereista joutuu omatoimisemmin etsimään itse tietoa. Noiden nimiesi lisäksi laittaisin ehdottomasti Petrus Pennasen, joka oli ilahduttavasti päässyt esiintymään Ylen aamu-tv:ssä. Jiri Kerosen ulkoista olemusta en henkilökohtaisesti pidä miellyttävänä, mutta hänkin on laukonut täysin järkiperäisiä kommentteja.

Tällä hetkellä uskon, että Piraattipuolueen aika tulee Suomessakin kuitenkin koittamaan.

https://www.facebook.com/Justifer?fref=ts

https://www.facebook.com/profile.php?id=609752089&pnref=eh
 
Carl Haglund on kyllä harmillisessa tilanteessa; talouspuolelta mieheltä löytyy näkemystä ja taitoja, mutta RKP:n yhteisäänimäärällä asioihin vaikuttaminen on hankalaa. Vaikka ko. puolue saakin hallituksesta paikan kerta toisensa jälkeen, niin Carl ja kumppanit saavat ne vähiten kriittisimmät ministerinsalkut tai salkun. Äijä meni loppuneella kaudella suoraan sanottuna "hukkaan" puolustusministerin paikalla, vaikkakin toki hoiti omasta mielestäni homman ihan asiallisesti. Talouspolitiikan suhteen mies on vahvasti oikeistolainen ja ennen kaikkea tietämystä löytyy.
 
Huonoista vaihtoehdoista pitää valita vähiten huono. Vasemmiston lääkkeet ovat turmiollisia tälle maalle mielestäni. Ajaahan kokoomus siinä mielessä 40 k tienaavien asiaa, että olisivat keventämässä tuloveroja 2 miljardilla ja kokonaisveroastetta miljardilla. Toinen juttu on sitten, toteutuuko se, mutta ainakin demarit ja persut ovat korottamassa myös keskiluokan veroja ja lisäämässä täysin merkityksettömiä kateusveroja.

Eikä se pitkässä juoksussa ole duunarinkaan etu, kun työt lähtevät alta.
Kokkarit ovat nyt viimeisellä parilla kaudella osoittaneet niin huonoa asioden hoitamista, että mun mielestä on todella väärin antaa kaikelle tuolle hyväksyntä äänestämällä edelleen samoja tyyppejä. Mainostoimisto on vieläpä näppärästi kääntänyt tuon sähläämisen vaaliteemaksi. Kokoomusta markkinoidaan korjaamaan rikki oleva politiikka, vaikka rikki on ainoastaan Kokoomus itse. Ja nyt tietenkin luvataan, kuinka sitä ja tätä tehtäisiin hallituksessa, vaikka tässä on nyt ollut kahdeksan vuotta aikaa tehdä tuo kaikki ja paljon enemmän. Todellisuudessa Kokoomuksen viimeisintä pääministerikautta saamattomaa hallitusta ei olla nähty. Jos kokkarit eivät saaneet suurimpana puolueena mitään aikaiseksi, niin paljonkohan mahtaisivat saada aikaiseksi sivuosan esittäjinä?
 
Kokkarit on tosiaan osoittanut olevansa oikea kykypuolue. Talouspolitiikka perustetaan fantasian pohjalle, vastuuta kannetaan pakenemalla Brysseliin, eurovaaleihin mennään vaikka aikomuksena ei ole ottaa pestiä vastaan, pakkoruotsia puolustetaan viimeiseen asti vaikka homma maksa vaihtoehtokustannuksena aivan helvetin paljon, työllisyyslukuja siivotaan rakentamalla aivan tolkuton virkamiesylimystö jonka ainoana tehtävänä tuntuu olevan sekavien sääntöviidakoitten muodostaminen ja paljon paljon muuta fantsua jolla hei me tienataan. Talouspoliittisen toiminnan ydinajatuksena on puuhastella/kiistellä joutavuuksia ja toivoa että jostain ulkopuolelta tulee käänne parempaan. Ja jotenkin kuitenkin onnistuvat brändäämään itsensä yrittäjämyönteiseksi oikeistopuolueeksi. Paskanmarjat. Suomen yrittäjille ja taloudelle tuhoisampaa puoluetta saa hakea.

Ääni kokkareille on ääni sääntösuomelle, pöhöttyneelle virkakoneistolle ja sinisilmäiselle EU- uskolle.
 
Haglund on joo esiintynyt hyvin tenteissä mutta RKP:n (Stefan Wallin ja Carl Haglund) puolustusministerikaudesta on syytä muistuttaa miten em. herrat tekivät maanpuolustuksella kielipolitiikkaa. Puolustusvoimauudistuksessa jossa säästösyistö liuta strategisesti tärkeitä varuskuntia ajettiin alas, RKPn junailemana maanpuolustuksellisesti hyödytön Dragsvikin varuskunta säilytettiin ja heikennettiin näin olennaisesti Suomen puolustuskykyä. Ei tällaista tekoa voi antaa koskaan anteeksi eikä varsinkaan nyt kun uhka idästä alkaa olla todellinen.

Toivottavasti RKP:n sikailut saadaan seuraavan hallituksen taholta pikaisesti korjattua ja puolustusministeriksi asetetaan sivariklopin sijaan joku asiansansa osaava ammattisotilas tyyliin Jussi Niinistö. Oikeastaan kaikkein tärkein teko mitä persuilta seuraavan hallituskauden aikana odotan on juuri puolustuskyvyn palauttaminen. Puolustusministerin salkku on pitkään ollut nk. kakkosluokan salkku ja siksi se edellisessä hallituksessa RKPlle annettiinkin. Vaan tilanne on muuttunut. Venäjän oirehtiminen on siksi vakavaa että tässä voi vielä joku päivä rintamalle lähtö kutsua itseäkin ja silloin ei ole ihan yhdentekevää millaisen johdon alaisuudessa se tapahtuu.
 
Kokkarit ovat nyt viimeisellä parilla kaudella osoittaneet niin huonoa asioden hoitamista, että mun mielestä on todella väärin antaa kaikelle tuolle hyväksyntä äänestämällä edelleen samoja tyyppejä.
Mulla ei riitä käsityskyky ymmärtämään sitä miksi ihmiset vaalit toisensa jälkeen äänestää kokoomusta. Luulisi että jotain on jo opittu, mutta ei. Mikä helvetti ihmisiä vaivaa? Vai onko se sitä kun ei tiedetä ketä äänestetään, niin katsotaan vaalikoneesta se sopiva ehdokas (ja näitä äänenkalastajaehdokkaitahan riittää) ja äänestetään sitä puolueesta huolimatta? Tai niin kuin jätkät töissä puhui, että pitää äänestää jotain hyvän näköistä tytsyä. Mitä vittua? Jos se äänestäminen on tuolla pohjalla niin siinä vaiheessa saa mun puolesta olla äänestämättä. Tuollaisten idioottien takia tämä maa on ajettu tähän tilaan.

Vai onko tosiaan niin, että jotkut ovat todellakin tyytyväisiä kokkareiden näihin pariin viimeiseen hallituskauteen? Siinä vaiheessa sopinee ihmetellä lääkityksen sopivuutta. Oli erittäin hyvin sanottu tämä vanha viisaus mikä sopii taas tämänkin avautumisen päättämään:

Mikäs se oli se kuuluisa mielenvikaisuuden määritelmä, tekee saman asian uudelleen ja uudelleen ja odottaa erilaista lopputulosta?
 
Mulla ei riitä käsityskyky ymmärtämään sitä miksi ihmiset vaalit toisensa jälkeen äänestää kokoomusta. Luulisi että jotain on jo opittu, mutta ei. Mikä helvetti ihmisiä vaivaa? Vai onko se sitä kun ei tiedetä ketä äänestetään, niin katsotaan vaalikoneesta se sopiva ehdokas (ja näitä äänenkalastajaehdokkaitahan riittää) ja äänestetään sitä puolueesta huolimatta? Tai niin kuin jätkät töissä puhui, että pitää äänestää jotain hyvän näköistä tytsyä. Mitä vittua? Jos se äänestäminen on tuolla pohjalla niin siinä vaiheessa saa mun puolesta olla äänestämättä. Tuollaisten idioottien takia tämä maa on ajettu tähän tilaan.

Vai onko tosiaan niin, että jotkut ovat todellakin tyytyväisiä kokkareiden näihin pariin viimeiseen hallituskauteen? Siinä vaiheessa sopinee ihmetellä lääkityksen sopivuutta. Oli erittäin hyvin sanottu tämä vanha viisaus mikä sopii taas tämänkin avautumisen päättämään:

Naah, älä vaivaa pääsi noin monimutkaisilla asioilla ( Boldattu päivän värillä)...:D

Sitten vakavammin. Eikös se oikeastaan ole aika järkevää äänestää, puolueesta riippumatta vaalikoneen vastausten perusteella valittua henkilöä: Joka omaa samat arvot: Toivottavasti ajattelee ja toimii, samalla tavalla kuin äänestäjä.( Itse olen tehnyt vaalikoneet useassa paikassa, monien eri vaalien aikana: Kun niitä on ollut tarjolla. Ei se vastaus ole mihinkään muuttunut. Sama ehdokas nytkin tullut joka kerta.) Aiemmin oli haasteellisempaa, kun piti valita "joku tuttu" tai sitten käydä oikeasti kuuntelemassa, mitä ehdokkaat kentällä vaalien alla höpöttivät. Moni menikin aina läpi " vanhoilla meriiteillä". Kun oltiin totuttu jotakin äänestämään, niin sitten se sama ehdokas vaaleista toisiin. Nykyään vaihtuvuus on paljon suurempaa, kun voi oikeasti vertailla porukkaa. Itse en ymmärrä näitä kaikenmaailman julkkis -ja urheilijaehdokkaita ollenkaan. " Suutari pysykööt lestissään". Vaaleista riippumatta, aina poliitikko!

Toki eduskunnassa sitten ryhmäkuri hoitaa sooloilijat, mutta oman ehdokkaan ja puolueen pitää saada aikaa kompromissejä muiden kanssa asioita hoitaessaan: Kun jotakin haluaa saada läpi. Demokratia valitettavasti ja onneksi toimii enemmistön perusteella. Nuo tytsyjen ja ulkonäköjen äänestykset sitten ihan omaan sarjaansa. Jokainen toki tekee valintansa itse.
 
Mulla ei riitä käsityskyky ymmärtämään sitä miksi ihmiset vaalit toisensa jälkeen äänestää kokoomusta.

No tässä on kaksi vaihtoehtoa: keskusta-vasemmistolainen hallitus tai keskusta-oikeistolainen hallitus. Ensimmäinen vaihtoehto kuulostaa vielä paljon pahemmalta, joten mielestäni vaihtoehdot ovat aika vähissä. Toiset haluavat lisää tulonsiirtoja ja holhousta, toiset haluavat niitä vähemmän. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään.

Mielenkiintoista toki olisi kuulla, mikä puolue mielestäsi olisi fiksu vaihtoehto. Persut? Se onkin ainut puolue, joka ei vielä koskaan ole ollut hallituksessa näistä pääpuolueista.
 
.
Mielenkiintoista toki olisi kuulla, mikä puolue mielestäsi olisi fiksu vaihtoehto. Persut? Se onkin ainut puolue, joka ei vielä koskaan ole ollut hallituksessa näistä pääpuolueista.
Persut, muutos 2011 tai piraatit. Nimittäin olisi vähitellen aika kokeilla jotain uutta. Se että odotetaan jotain muutosta äänestämällä aina samoja, on hölmöläisten hommaa.
 
Persut, muutos 2011 tai piraatit. Nimittäin olisi vähitellen aika kokeilla jotain uutta. Se että odotetaan jotain muutosta äänestämällä aina samoja, on hölmöläisten hommaa.

Muutosta tulee varmasti, kun hallituksessa on Keskusta ja Perussuomalaiset. Itse haluan todellakin varmistaa, että siellä ei ole kolmantena mielensäpahoittajan porukka (lue SDP) vääntämässä, joka muotoseikasta. Mieluummiin meitin Happy, Happy Joy, Joy...:D. Pystytään sitten jotakin kompromissejä, myös OIKEASTI tekemään.
 
Persut, muutos 2011 tai piraatit. Nimittäin olisi vähitellen aika kokeilla jotain uutta. Se että odotetaan jotain muutosta äänestämällä aina samoja, on hölmöläisten hommaa.

Muutos on aikamoista tollosakkia, jota ei kyllä kykene äänestämään. Persuja äänestin viime vaaleissa, joten kokoomus oli siinä mielessä itselleni uusi puolue. Äänestyspäätöksessä nimenomaan huomioin kokonaisuuden ja gallupit, joiden perusteella persut menevät hallitukseen, mutta kokkarit välttämättä eivät.

Piraatit olisivat ehdottomasti tervetulleita eduskuntaan, mutta hallitukseen he eivät kuitenkaan pääse, joten ääni menisi hukkaan. Nyt on kuitenkin helvetin vakava tilanne, joten mielestäni tässä vaiheessa ei sovi tuhlata ääniä.
 
Muutos on aikamoista tollosakkia, jota ei kyllä kykene äänestämään. Persuja äänestin viime vaaleissa, joten kokoomus oli siinä mielessä itselleni uusi puolue. Äänestyspäätöksessä nimenomaan huomioin kokonaisuuden ja gallupit, joiden perusteella persut menevät hallitukseen, mutta kokkarit välttämättä eivät.

Piraatit olisivat ehdottomasti tervetulleita eduskuntaan, mutta hallitukseen he eivät kuitenkaan pääse, joten ääni menisi hukkaan. Nyt on kuitenkin helvetin vakava tilanne, joten mielestäni tässä vaiheessa ei sovi tuhlata ääniä.
Vähän samalla tavalla mä itse asiassa ajattelen ja siksi äänestin Persuja. Se on monessa asiassa mulle sopivin puolue ja joissakin asioissa taas ei. Esim. uskontoon liittyvät mielipiteet saisi heittää politiikasta v...uun.
 
Ei kai päättyneen vaalikauden huonosta hallitustyöstä yksin kokoomusta voi syyttää. Homma meni pieleen heti alussa, kun PS jättäytyi suuresta vaalivoitosta huolimatta oppositioon ja hallitukseen piti ottaa mukaan koko vasemmisto. Vielä vaikeammaksi meni siinä vaiheessa, kun Rinne valittiin SDP:n puikkoihin ja alkoi lupaustensa mukaan viemään SDP:tä eri linjoille. Toivottavasti saadaan yhtenäisempi hallitus tällä kertaa. Fakta on kuitenkin se, että yksikään puolue siellä ei pysty toteuttamaan omaa ohjelmaansa vaan kompromisseja tehdään ja siksi hallituspuolueiden yhteinen näkemys onkin se oleellisin asia.
 
Ei kai päättyneen vaalikauden huonosta hallitustyöstä yksin kokoomusta voi syyttää. Homma meni pieleen heti alussa, kun PS jättäytyi suuresta vaalivoitosta huolimatta oppositioon ja hallitukseen piti ottaa mukaan koko vasemmisto. Vielä vaikeammaksi meni siinä vaiheessa, kun Rinne valittiin SDP:n puikkoihin ja alkoi lupaustensa mukaan viemään SDP:tä eri linjoille. Toivottavasti saadaan yhtenäisempi hallitus tällä kertaa. Fakta on kuitenkin se, että yksikään puolue siellä ei pysty toteuttamaan omaa ohjelmaansa vaan kompromisseja tehdään ja siksi hallituspuolueiden yhteinen näkemys onkin se oleellisin asia.

Asiaa haastat. Ei voikkaan mutta:
Pääministeripuolueen on kannettava vastuunsa. Kyllä täytyy omille kritiikkiä antaa, kun alusta saakka Katainen lähti aivan totaalisesti väärään suuntaan. Kun ei Perussuomalaisia saatu mukaan, niin sitten sellainen sekametelisoppa ettei edes JyrkiBOY saanut pidettyä lankoja käsissään. Säälittävää vastuunpakoilua lähteä " Brysseliin ", kesken hallituskauden pääministerin paikalta. ---> ÄLÄ TULE KOSKAAN TAKAISIN. Kyllä kritiikki Kokoomusta(kin) on aivan aiheellista. Sellaista sekoilua on ollut tämä "sateenkaarihallitus".

Nyt vaan pitää saada hallitukseen sellainen porukka, joka rankentaa ei riko! Siksi ISO EI RINTEELLE. On jo näyttänyt, mikä on miehiään. Kerran liittoänkyrä, aina liittoänkyrä.
 
Piraatit olisivat ehdottomasti tervetulleita eduskuntaan, mutta hallitukseen he eivät kuitenkaan pääse, joten ääni menisi hukkaan. Nyt on kuitenkin helvetin vakava tilanne, joten mielestäni tässä vaiheessa ei sovi tuhlata ääniä.

Näin itsekin ajattelin että viittinkö äänestää piraatteja, kun ääneni ei kuitenkaan ratkaise. Onhan se vielä kaukainen määränpää tuo eduskunta piraateille, mutta nimenomaan jokainen joka vähääkään miettisi piraatteja voisi antaa äänensä heille. Yksikin ääni enemmän on askel lähemmäs piraattien pääsyä eduskuntaan, jokaiselle varmaan tullut selväksi mitä itse olen äänestänyt vaikka en sitä ole sanonut.
 
Jep, piraateille menee ääni. Sieltä on löytynyt vajaa viisikymppinen kaupallisen koulutuksen omaava vuosia yksityisyrittäjänä toiminut ehdokas.

Kokoomus on saanut äänen monta kertaa ja tässä ollaan. Ei sitä voi ikuisesti antaa uusia yrityksiä.
 
Back
Ylös Bottom