Edinburgh - The Black Mausoleum

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ren
  • Aloitettu Aloitettu

Ren

Eli koskee otsikon mukaista hautausmaan mausoleumia Edinburghissa Greyfriar's nimisellä hautausmaalla. En löytänyt haulla aiheesta mitään, eli ajattelin avata uuden aiheen.

Vaimokkeen kaveri oli käynyt hautausmaalla turistikierroksella aikaisemmin tänä vuonna ja kertoili, että turistikierros oli ollut pelottavin kokemus mitä on ikinä hänen kohdalle osunut. Tuolla mausoleumissa on siis enemmän tai vähemmän todistetusti poltergeist jota kutsutaan McKenzien poltergeistiksi ja tämä poltergeist ahdistelee paikalle tulevia ihmisiä. Esimerkiksi tämä nainen kuka siellä oli käynyt sanoi, että hän oli ensin haistanut ällöttävän makean tuoksun jota seurasi todella kylmä tunne. Hetken päästä kaksi ryhmän jäsentä oli rynnännyt mausoleumista ulos ja jokin mitä ei nähnyt oli tönäissyt tätä naista sen verran kovaa, että hän oli kompuroinut seinää vasten. Naisen miehelle oli ilmestynyt mustelma/raapimajäljet kylkeen siellä mausoleumissa ja myös häntä oli töytäisty.

OK. Koko hommahan kuulostaa täysin huuhaalta, mutta jotenkin kiinnostaisi käydä itse paikalla kokeilemassa mitä käy. Netistä löytyy aika monta sivua tästä mausoleumista ja muusta aiheeseen liittyvästä. Kierroksen järjestäjän sivuilla on jonkin verran juttua ja Muutamilla muillakin sivuilla on juttua. Googlettamalla hakusanoilla McKenzie's Poltergeist, city of the dead edinbourgh, covenanters prison ja greyfriars churchyard löytyy lisää aiheesta.

Onko kukaan pakkotoistolainen käynyt tuolla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sinnehän pitäisi viedä pitkän opin käynyt joogi, joka taidoillaan ownaa poltergeistin energiat. Tosin sen jälkeen ketään ei taida enää Greyfiarsin mausouleumi kiinnostaa, joten mikä palvelus se sellainen loppujen lopuksi olis...

Kiitos että kerroit tästä asiasta. Mulle uusi ja kiinnostava juttu.

Huomasin sitten, että olisihan tossa ollut jo valmiskin threadi tälle.

Mutta mutta...Tässä kattelen lentojen hintoja ja majoitusta jos lähtisi viikonlopuksi lomailemaan Edinburghiin. Kun jossain vaiheessa pääsen käymään itse tuolla mustassa mausoleumissa, niin pistän tänne raporttia.

Tosiaan jos joku on jo tuolla käynyt tai tuntee jonkun kuka olisi käynyt, niin kertokaa ihmeessä.

Ren sanoi:
Huomasin sitten, että olisihan tossa ollut jo valmiskin threadi tälle.

Mutta mutta...Tässä kattelen lentojen hintoja ja majoitusta jos lähtisi viikonlopuksi lomailemaan Edinburghiin. Kun jossain vaiheessa pääsen käymään itse tuolla mustassa mausoleumissa, niin pistän tänne raporttia.

Tosiaan jos joku on jo tuolla käynyt tai tuntee jonkun kuka olisi käynyt, niin kertokaa ihmeessä.

Siis meinasit laittaa fyrkkaa tommoseen? :D Eiköhän tässä ole nyt kyseessä ihan aito ja dokumentoitu feikki. :lol2:

:david: <--- IIK, POLTERGEIST!

Johnny sanoi:
Siis meinasit laittaa fyrkkaa tommoseen? :D Eiköhän tässä ole nyt kyseessä ihan aito ja dokumentoitu feikki. :lol2:

:david: <--- IIK, POLTERGEIST!
Nooh lomalle tästä pitää kuulemma joka tapauksessa lähteä ja toi emäntä yrittää houkutella mua tonne Brittein saarille ja mä en oikeastaan ole mikään UK fani. Tuli sitten mieleen, että vois mennä Skotlantiin kun se on kuulemma aika hienoa seutua sekä ilmeisesti vähän erilaista kun esimerkiksi Lontoo ja siinä sivussa vois sitten käydä myös tuolla kattelemassa poltergeistiä. Tai oikeastaan nää jutut mitä kuulin tästä poltergeististä pisti miettimään Edinburghia viikonloppureissun kohteena.

Voi olla, että tää poltergeist ei tykkää rahanahneista ihmisistä ja kun sinne on mennyt näitä tutkijoita, niin se on ollut ihan hissuksiin, että kukaan ei saisi tota miljoonan pottia.

Jotenkin alkaa vaan kiinnostamaan toi paikka kun ihan terveet, täysissä sielun ja ruumiin voimissa olevat tutut väittää, että siellä on jotain todella kummaa. Uskon kun itse näen/koen...ehkä.

Ren sanoi:
Nooh lomalle tästä pitää kuulemma joka tapauksessa lähteä ja toi emäntä yrittää houkutella mua tonne Brittein saarille ja mä en oikeastaan ole mikään UK fani. Tuli sitten mieleen, että vois mennä Skotlantiin kun se on kuulemma aika hienoa seutua sekä ilmeisesti vähän erilaista kun esimerkiksi Lontoo ja siinä sivussa vois sitten käydä myös tuolla kattelemassa poltergeistiä. Tai oikeastaan nää jutut mitä kuulin tästä poltergeististä pisti miettimään Edinburghia viikonloppureissun kohteena.

Voi olla, että tää poltergeist ei tykkää rahanahneista ihmisistä ja kun sinne on mennyt näitä tutkijoita, niin se on ollut ihan hissuksiin, että kukaan ei saisi tota miljoonan pottia.

Jotenkin alkaa vaan kiinnostamaan toi paikka kun ihan terveet, täysissä sielun ja ruumiin voimissa olevat tutut väittää, että siellä on jotain todella kummaa. Uskon kun itse näen/koen...ehkä.

Skotlanti on kyllä usean sukulaisen/ystävän mukaan todella hienoa seutua, ihmiset ovat ihan mukavia ja nähtävyyksiä on kyllä monen sorttista. Niin ja skottia ei sitten kannata sanoa britiksi, kuulemma sama reaktio kun joku tulisi sanomaan vaikka pohjanmaalla suomalaista ryssäksi, tai jotain :D

tiny_tinman sanoi:
Skotlanti on kyllä usean sukulaisen/ystävän mukaan todella hienoa seutua, ihmiset ovat ihan mukavia ja nähtävyyksiä on kyllä monen sorttista. Niin ja skottia ei sitten kannata sanoa britiksi, kuulemma sama reaktio kun joku tulisi sanomaan vaikka pohjanmaalla suomalaista ryssäksi, tai jotain :D

Minulla on monta skotlantilaista kaveria, eikä heistä kukaan ole pahastunut jos sanon heitä briteiksi. Sen sijaan englantilaiseksi nimittely johtaa toisen hermostumiseen. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom