STRONGMAN Eddie Hall

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Eddie katto Maddoxin karvan alta 740lbs enkan ja tuumi et kai se 750lbs ois tähtäimessä. Ois hienoa jos tulis kunnon penkki kahinat Kirillin ja Juliuksen kanssa.

Minä en ihan käsitä tota Eddien ajatusta lötkön tangon käytöstä. Hän sanoo noissa videoissa että sillä on vaikeampi nostaa kuin jäykällä tangolla koska sitä pitää kontrolloida paremmin ja jäykällä saa sitten nostettua huomattavasti isompia kuormia. Kuitenkin joka nostolle hän hyödyntää tangon elastisuutta pomputtamalla sitä rinnalla ja oikealla ajoituksella linkoaa tangon irti rinnasta. Toisin sanoen kun hän aikoo nostaa jäykällä tangolla, rinnalla ei tule tapahtumaan tuota pomppimista ja lähtö tulee olemaan todella raskas ilman elastisuuden hyödyntämistä. Analyysini mukaan ongelmia tulee olemaan rinnalta lähdössä jäykällä tangolla.

Ois kyllä todella kova jos Eddie innostuis tosissaan tavoittelemaan penkin MEtä. Jännä nähdä millaisia lukemia paukutellaan jos Kirillkin herää ja noi kaksi+Maddox alkavat kamppailemaan ennätyksestä.

Minä en ihan käsitä tota Eddien ajatusta lötkön tangon käytöstä. Hän sanoo noissa videoissa että sillä on vaikeampi nostaa kuin jäykällä tangolla koska sitä pitää kontrolloida paremmin ja jäykällä saa sitten nostettua huomattavasti isompia kuormia. Kuitenkin joka nostolle hän hyödyntää tangon elastisuutta pomputtamalla sitä rinnalla ja oikealla ajoituksella linkoaa tangon irti rinnasta. Toisin sanoen kun hän aikoo nostaa jäykällä tangolla, rinnalla ei tule tapahtumaan tuota pomppimista ja lähtö tulee olemaan todella raskas ilman elastisuuden hyödyntämistä. Analyysini mukaan ongelmia tulee olemaan rinnalta lähdössä jäykällä tangolla.
Katso video! Hänhän selvästi sanoi että lähtö ei ole ongelma, vaan loppuojennus, jolloin tässä haettu lötkötangon stabilointiin liittyvä treenivaste varmaan toteutuu.

Katso video! Hänhän selvästi sanoi että lähtö ei ole ongelma, vaan loppuojennus, jolloin tässä haettu lötkötangon stabilointiin liittyvä treenivaste varmaan toteutuu.
Juu, katsoin kyllä välittömästi kuin tuo tuli. Ei kai se muuten loppuojennusta treenais jos olettaisi heikkouden olevan rinnalla.
Äskeisessä viestissäni yritin tuoda ilmi että lötkötangolla saadaan huomattava lähtönopeus rinnalta hyödyntämällä sen elastisuutta oikealla ajoituksella -> jolloin voidaan liikutella isompia kuormia ja yläasennossa ojentajien kuormitus kasvaa ylisuurten kuormien takia ja niistä jää "uupumaan" voimaa.

Edit. Lisätään vielä, eli kun hän siirtyy jäykällä tangolla treenaamiseen punnerrussuoritukset tulevat oletettavasti epäonnistumaan rinnalta lähdössä eikä hän pääse ojentajille saakka. Sen takia kun on aikaisemmin eliminoinut rintaa lötkötangon ominaisuuksia hyödyntäen

Lisätään vielä, eli kun hän siirtyy jäykällä tangolla treenaamiseen punnerrussuoritukset tulevat oletettavasti epäonnistumaan rinnalta lähdössä eikä hän pääse ojentajille saakka. Sen takia kun on aikaisemmin eliminoinut rintaa lötkötangon ominaisuuksia hyödyntäen
Joo siis on suorastaan oletettavaa, että Eddie Hall syyllistyy moiseen aloittelijavirheeseen.

Stopilla kun tekee kaikki primaari nostot niin väkisinkin rinnalta lähtö on melko hyvä versus jos tekee tng:lla imho.

Jos taas tuohon tangon elastisuuteen tarttuu, niin sehän on tavallaan erittäin kevyt slingshot mikä taas itse asiassa lisää rinnan aktivointia ja vähentää ojentajien työtä pohjalta lähtevän paremman kiihtyvyyden kautta. Tutkittuna sekä oman kokemuksen perusteella.

Eddie Hall varmasti tietää mikä hänelle toimii, noilla tuloksilla on vaikea väitellä vastaan. Yleisesti ottaen en ehkä kuitenkaan suosittelisi kenellekään lötköä tankoa pääliikkeeksi jos tavoite on maksimaalinen penkkitulos. Eddieä tosin ei taida juurikaan kiinnostaa mun suositukset.

Menee mun viestin sanoma ilmeisesti melko monelta ohi. En vähättele enkä hauku Eddietä, mieshän on uskomaton voimakone. Turha tässä on enempää yrittää tuota mun viestiä selittää kun ei kukaan halua sitä ymmärtää :LOL:

En minäkään usko että ainakaan enempää kehittyisi jäykällä tangolla nostaminen treenatessa löysällä tangolla.

Ois kyllä todella kova jos Eddie innostuis tosissaan tavoittelemaan penkin MEtä. Jännä nähdä millaisia lukemia paukutellaan jos Kirillkin herää ja noi kaksi+Maddox alkavat kamppailemaan ennätyksestä.

Kyllä tollanen kilpailuasetelma ois todella hieno. Mitä itse 20v voimailua aktiivisemmin seurannut niin penkin ME on ollut varsin kilpailematon koko ajan. Muutaman kerran tuona aikana yksittäinen ukko käynyt sitä parantamassa. Vuonna 97 Hendersonin 322,5. Sitten 2005 Mendelson 324 kg. Ja sitten vuosikymmen myöhemmin 2015 Kirill 335kg. Kenellä rekordi oli ennen Hendersonia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom