Ebay ? minkälainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sketsi
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälainen tuo Ebay huutokauppa on ? onko se luotettava ja uskaltasiko sieltä huutaakkin itselle jotakin ?.
Kertokaas ihmeessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan rohkeasti vaan. Kaikki tavarat mitä on tullut tilattua sitä kautta on ollut sitä mitä luvattu. Saksata kestää postitukset vaan kauemmin kuin jenkeistä :wtf:

Luotettava on.. Oon ostanut yli parikyt kertaa. Ainoa kerta kun menetin rahat enkä saanut mitään tavaraakaan oli kun lähetin maksun kirjeitse ja osoite oli puutteellinen, kirje ei mennyt ikinä perille.
(Toki olin tähän mennessä tehnyt jotain 10krt maksun myös kirjeitse onnistuneesti).

Ton jälkeen sit hankin visaelectronin millä maksut sujuu hyvin Paypal:illa. Kannattaa kattoo myyjän palaute yli 90% positiivinen palaute on ainakin raja itsellä raja, mitä korkeammilta myyjiltä ostan. Toki huomioiden jos on kolme tai useampi negatiivinen palaute kyseisellä myyjällä, sitten jätän varmaan ostamatta. Myöskin ihan uusilta myyjiltä en osta. Myyjiltä jolla on yli 50 kauppaa vaikka niin vaikuttaa jo luotettavalta.

Pari kertaa oon myös yrittänyt myydä jotain mutta huonolla menestyksellä. Esim. näin että joku oli myynyt tuotteen n. 50 $, niin yritin pari päivää myöhemmin myydä saman mikä multa myös löyty n. 30$, mutta ei löytynyt ostajia.

Mä olen ihan koukussa Ebayhin :) Olen kaikenlaista ostellut, lähinnä vaatteita.

Yksi huono kokemus sieltä on, mutta siinäkään en kerennyt rahojani menettää, kun en koskaan päässyt maksamaan tuotetta, kun se myyjä ei pyynnöistä huolimatta suostunut lisäämään postikulua summaan ja Ebay ei anna maksaa ilman postikululisää. (Niin ja ettei kukaan tähän nipota niin kysyin etukäteen myykö Suomeen ja vastaus oli kyllä.)

Paypalin kautta kannattaa hoitaa maksut. Ja edellisessä postissa on hyvät yleisohjeet.

Yks eBay-riippuvainen kans ilmoittautuu. Paypalilla maksan ja ostan vaan "luotettavilta" myyjiltä. Palautteen ollessa tuon yli 90%.
Kerran jäänyt saamatta tuote ja myyjä väittää, että on sen lähettänyt. Tiedä sitten, postikin on voinut sen hukata, mutta tyypillä oli lähiaikaiset palautteet aika negatiivista luokkaa...

Ostan tuolta kaikkea. Vaatteita, kenkiä, meikkejä, elektroniikkalaitteita, pelejä, krääsää, koruja, leluja jnejne... Kaikkea sellaista mitä ei saa Suomesta tai jos saa, niin paljon halvemmalla!

Suosittelut :thumbs:

Suosittelut
Kyllä :thumbs:

Taas lähtee muutama satanen TopUp accountille niin pääsee tilaamaan sälää (ja pahentamaan lamaa). Kameraan tillbehööriä. Esim. Kiinasta toimitukset parissa viikossa ilman postikuluja vaikka olisi halpakin paketti. Helppo tilata useammassa erässä niin ei mene tullejakaan jos pientä kilkettä ostaa.

Edit. Itse en jaksa huutaa tavaroita, vaan käytän suoraostoa suuremmilta myyjiltä. Toimii postituskin nopeasti ja rutiinilla.
Tuolla eBay & PayPal -pikaopas: http://www.retropelihuolto.com/ulkomailta.htm#eBay

mitenkäs tuolla noi koot menee ? esim sormuksissa ? kun on sz 8,9,10 ja sellaista. Kun vähän kiinnostuin tuosta paikasta ni antakaas vähän ohjeita ja apuja :) jos vain viitsitte.

Paljon on osteltu tavaraa joka puolelta maailmaa ja hyvin toimii. Kerran oli ongelmia, eli en saanut tuotetta ja myyjä vetkutteli ja vetkutteli (tuotteen arvo yli 300e). Kirjailin asiasta PayPaliin valituksen ja homma hoitui siten, että rahat palautettiin mulle. Tulee osteltua tuolta jo semmosta tavaraa mitä sais lähikaupastakin, mut tuolta saa halvemmalla kotiovelle :lol2:

:D kauan yleensä menee toimituksessa kun tilaa tuolta ? ja mikäs muuten oli se dollarin arvo :D olen vähän tietämätön...

:D kauan yleensä menee toimituksessa kun tilaa tuolta ? ja mikäs muuten oli se dollarin arvo :D olen vähän tietämätön...

Riippuu paljon myyjästä, ja mistä tämä on kotoisin. Monet kyllä ilmoittavat kohteessaan suurpiirteisen arvion. Viikossa on mulla suurin osa tavarasta tullut, joskus on mennyt pahimmillaan kaksi viikkoa. Osoitteessa http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.fi.html on valuuttamuunnin, josta voit helposti tsekata juurikin esim. dollarin tai englannin punnan kurssin.

kiitos tiedosta, olen nytten katsellut Nindendo wii:tä ja se olisi tämä

http://cgi.ebay.com/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180328993140

mutta miten tuo on noin halpa ? auttakaa vähäsen uutta oppivaa heppua :D jos tuo sisältää consolen ainoastaan.

Myyjä ilmoittaa postittavansa vain Yhdysvaltoihin. Oletko tiedustellut postittaako Suomeen?
Toisekseen tuo hinta 102,50 dollaria ei ole mikään myyntihinta, vaan hinta minkä joku on ko. tuotteessa tuossa huutokaupassa tarjonnut.

Ebayssahan on tuotteita myynnissä myös "buy it now" -periaatteella, jossa voit ostaa tuotteen suoraan myyjän määrittelemään hintaan. Tämä kohde ei ole sellainen.

Cd-levyjä ja bändipaitoja oon tuolta tilannu (buy now) ja huutanu. Levyjä ainakin parikymmentä, paitojakin joku viis vähintään. Kaikki on tullut perille. Ja halpaa on ollu, ainakin näihin härmän hintoihin verrattuna.

Tuntuu vaan että jenkkilän L-koko on isompi kun euroopassa, melko säkkejä L-kokosii on muutama tullu. Kai ne immeiset on siellä isompia, ainakin leveyssuunnassa. Mediumia ei kuiteskaan uskalla, ei sitä mitään napapaitoja pidetä.

Pystyykö saksan ebaysta vaihtamaan kieleksi englannin? Omistan saksalaisen auton ja tuolta saisi tilattua paljon osia ja halvalla, mutta kieli on hiukan ongelmana.

kiitos tiedosta, olen nytten katsellut Nindendo wii:tä ja se olisi tämä

http://cgi.ebay.com/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180328993140

mutta miten tuo on noin halpa ? auttakaa vähäsen uutta oppivaa heppua :D jos tuo sisältää consolen ainoastaan.

Sen lisäksi kannattaa muistaa, että jos myyjä on jenkeissä, kone on todennäköisesti NTSC-masiina (euroopassa PAL), joten ongelmia voi tulla esimerkiksi virransyötön ja joidenkin lisälaitteiden osalta. Jos takuuasiat ovat tärkeitä, saattaa konsolin hajotessa pallottelu Suomen ja Jenkkien välillä omakustanteisesti olla vähemmän edullista.

Ja kuten LJLJ sanoikin jo, Ebay on lähtökohtaisesti huutokauppa, joten vain jos kohteessa on "buy now" -lätkä, voit tarjoutua se ostamaan juuri sillä kiinteällä hinnalla ilman omaa huutoa. Itse surffailen Ebayn brittisivujen kautta, löytyy vähän kätevämmin kohteita lähempääkin http://www.ebay.co.uk/

Pystyykö saksan ebaysta vaihtamaan kieleksi englannin? Omistan saksalaisen auton ja tuolta saisi tilattua paljon osia ja halvalla, mutta kieli on hiukan ongelmana.

En tiedä pystyykö vaihtamaan, mutta hommaa joku sanakirja niin pärjää mainiosti. Ja pian alkaa tulemaan sitten saksankieliset autosanat tutuiksi... tiedän kokemuksesta. Opeliin ja Bemariin tilannu tuolta paljon osia, kyllä siinä säästää suomen hintoihin verrattuna ihan hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom