EA SPORTS UFC (Playstation 4 & XBOX ONE)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ujo
  • Aloitettu Aloitettu
Pelikuva ei näytä yhtään hullummalta. Yksi asia, josta en pidä yhtään, on pelin kello. Sekunnit kuluvat tuplanopeudella, kuten UFC Undisputed -peleissä. Täytyy toivoa, että peliin saa oikean mittaiset erät. Nuo 2,5 minuuttiset ovat raivostuttavia.

Videon perusteella fysiikkamallinnus ei oikein vakuuta. Ottelijat näyttävät siltä kuin olisivat vain muutaman gramman painoisia ja leijuvat kanveesin yllä. Samaten osumista (etenkin potkuista) ei oikein välity hahmoon sen iskun voima. Julkaisu alle kuukauden päästä, joten tuohon tuskin on edes luvassa kovinkaan suuria parannuksia, jos mitään. Tämäkin on ties kuinka mones realistisuuteen tähtäävä tappelupeli ja siltikään fysiikkamoottoriin ei olla panostettu riittävästi, jotta lopputulos näyttäisi oikeasti aidolta.

Näytti vähän turhan nopealta tuo gameplay. Yhdessä erässä tehtiin varmaan maailmanennätys iskujen jaossa. Tuli hieman mieleen, että nappeja rämpyttämällä voitetaan ottelut, kun taas EA MMA:ssa piti olla todella taktinen ja tarkka mitä duunaili. (Olin siinä EA MMA:ssa aivan helvetin kova taistelija...heh) :D

Tuossa nyt olivat pelin todennäköisesti kaksi räjähtävintä/nopeinta ottelijaa ensimmäisessä erässä...

Jos eivät ole tuohon peliin laittanut ollenkaan feather-,bantam- tai flyweightia niin silloin nuo kaksi voisikin olla sieltä nopeimmasta päästä, mutta veikkaan, että kyllä ne siellä ovat. Olisi mielenkiintoista nähdä, että minkä näköistä tuo olisi ollut Mighty Mousen kanssa. Kyllä niillä viuhuu jo kädet siihen malliin, että ei mitään järkeä jos tuokin oli paikoitellen tuon näköistä. Se Pettisin showpotku oli ihan naurettavan nopea.

No.. ei pidä vielä kuitenkaan tuomita, kun ei ole pelannutkaan. Kai se ihan ok peli on. :)

Zubittelun esittely. En oikein tuon perusteella vielä tiedäm mitä mieltä tuosta olisi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No siitä lähdetään että kun ei tarvi sormi verillä veivata jotain tattia niin se on ihan ok. Periaate aika sama tuossa kuitenkin kuin edellisessä Undisputedissa ja itte diggasin paljon.

Demoa olen nyt vääntänyt muutaman pelin verran. Ainakin toistaiseksi kontrollit tuntuvat vierailta. Useissa tilanteissa ei yksinkertaisesti löydä tarpeeksi nopeasti sitä, mitä on ollut tekemässä. EA Sports MMA:ta ja UFC Undisputedia paljon vääntänyt on kyllä aluksi vähän hukassa, mutta nopeastihan sitä uusia temppuja oppii.

Pelin tempo vaatii myös opettelua. Isoja liikkeitä tulee ehkä vähän turhan heppoisesti. Välillä ottelijat myös reagoivat väärällä tavalla saatuihin iskuihin, joka tuntuu heti kummalliselta pelatessa.

Demon vaikeusaste on äärimmäisen alhainen, joka rokottaa nautintoa ikävästi. Ei pelimekaniikan syvyyttä pääse kunnolla testaamaan. Vastustaja ei käytä minkäänlaista strategiaa, vaan hyökkää päälle iskusarjojen kera melkein kaikissa tilanteissa.

Ensifiilikset eivät ihan vielä vakuuta, mutta toisaalta MMA-pelit ovat aina vaatineet melko paljon totuttelua minulta.

Tuntuu välillä, että ottelijoilla ei ole ollenkaan luita, jalat vääntyy potkun aikana mitä kummallisempiin asentoihin. Jonesin ihme kärrynpyöräpotkut lähtee yhtä nopeasti kuin 35 kiloiselta telinevoimistelijalta. Ja nuo tyrmäykset on taas niitä animoituja kuin aina ennenkin. Olisi hienoa, jos ea olisi panostanut tuohon fysiikkamoottoriin vähän enemmän. Esim. jos vastustaja lyö vaikka vasemman yläkoukun ja itse ehdin hieman nopeammin iskemään tyrmäävän oikean yläkoukun vastustajan leukaan, niin vastustaja jatkaa liikettään ja tipahtaa kanveesiin kuin räsynukke, eikä niin että siihen kohtaan tulee taas joku animoitu kaatuminen, niinkuin esim ea:n nyrkkeilypelissä aina se sama, että köysien kautta turvalleen maahan.

Mää oon ainakin ihan tyytyväinen ollut. Enemmän tuossa on Undisputedia mun mielestä pelityylissä ja se ei mitään haittaa. Kenttä ja clinch menee uudestaan opetteluun. Kyynerpäille en ole nappia kentässä löytänyt?

Mää oon ainakin ihan tyytyväinen ollut. Enemmän tuossa on Undisputedia mun mielestä pelityylissä ja se ei mitään haittaa. Kenttä ja clinch menee uudestaan opetteluun. Kyynerpäille en ole nappia kentässä löytänyt?

Lyönti l1 ja r1 pohjassa ainakin pleikkarilla

Löytyykö koko pelin omistajia? Challenget tehtynä,ura yhdellä ukolla paketissa ja nytten onlinee. Bruce Lee tullu vastaan pari kertaa ja tuntuu ettei sitä saa tyrmättyä millään :D

Joo. Muuten ihan ok peli, mutta stamina loppuu kyllä niin nopeeta jätkillä että ei oo tosikaan. Kunnon komboja on turha heittää......

Back
Ylös Bottom