DVD elokuvien ominaisuudet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja onion
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muistan hyvin DVD:n alkuaikoina, kun mainostettiin DVD elokuvien mullistavia ominaisuuksia. Näistä ominaisuuksista mm. kuvakulmien valinta ja vaihtoehtoiset loput.
Monessako elokuvassa nykyään on kyseisiä ominaisuuksia? Muutamassa olen nähnyt vaihtoehtoisen lopun, mutta tuohon kuvakulmien valintaan en ole todellakaan montaa kertaa törmännyt ja elokuviakin on tuossa hyllyssä jo aika läjä.
Ainakin omasta mielestä vaikka elokuva olisi kuinka hyvä, niin ei sitä silti jaksa katsoa tuhatta kertaa ja uudet kuvakulmat ja vaihtoehtoiset loput pitäisivät elokuvan katsottavana pitempään.

Kuinka monessa elokuvassa olette törmänneet kyseisiin ominaisuuksiin?

Monesti nuo kuvakulmasäädöt, siis silloin harvoin kuin niitä on, on laitettu extrojen yhteyteen. Ainakin Terminator II Ultimate Editionin extralevyllä taisi olla tällaisia kohtauksia.

Eiköhän noi useammat kuvakulmat liity yleensä xxx-leffoihin. Mistäpä tosin minä sen tietäisin...

Rammstein - Live in Berlin 98. Tuossa oli ainakin muutamissa biiseissä mahdollisuus usean kuvakulman valintaan. Toi on silti ainoa, missä ko. mahdollisuuteen oon törmännyt.

Itsellä esim. R.E.M. Imitation of life on jaettu joko karaoke tyyppiseen, tai sitten musavideoon, jotka saa tuolla kuvakulmalla valita. Siihen sitten loppuukin kokemukset kyseisestä ominaisuudesta.
Elokuvista otetaan vaikka Training Day, jossa on tuo vaihtoehtoinen loppu, mikä on extrojen yhteydessä. Kyseinen loppu on niin suhruista videocd tasoa, että ei voi hehkuttaa. Tosiaan kuten Tomi jo mainitsi vaihtoehtoiset loput jne. jne. on yleensä pläjäytetty tuonne extrojen yhteyteen.
Näin jälkeenpäin vaan on naurattanut se DVD alun hypetys ja hehkutus, että näe elokuva sankarin tai antisankarin silmin. Ja vaikuta suunnilleen elokuvan tapahtumiin. Voit seurata elokuvan tapahtumia sankarin äidin näkökulmasta. Tai näet suunnilleen mitä sankarin pikkusisko tekee samaan aikaan kun sankari niittää pahiksia.:D

Suositut

Back
Ylös Bottom