DVD-asema ja ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RapidAid
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
Eli kaveri asensi koneeseen polttavan DVD-aseman, mutta vehje ei toimi. Kaveri koitti aiemmin tässä toista asemaa, joka ei toiminut mulla, mutta hänellä itsellään kylläkin. Sama homma nyt, hänellä toimi ja mulla ei. Oma tietokone näyttää pelkää CD-asemaa, vaikka kyseessä on DVD-asema, vai näyttääkö se aina CD-asemaa? No tosiaan ei laite reagoi mitenkään cd -tai dvd-levyihin...Ja polttava asema itsessään siis on kunnossa, mikä neuvoksi? Vai ei mikään :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli kaveri asensi koneeseen polttavan DVD-aseman, mutta vehje ei toimi. Kaveri koitti aiemmin tässä toista asemaa, joka ei toiminut mulla, mutta hänellä itsellään kylläkin. Sama homma nyt, hänellä toimi ja mulla ei. Oma tietokone näyttää pelkää CD-asemaa, vaikka kyseessä on DVD-asema, vai näyttääkö se aina CD-asemaa? No tosiaan ei laite reagoi mitenkään cd -tai dvd-levyihin...Ja polttava asema itsessään siis on kunnossa, mikä neuvoksi? Vai ei mikään :(
onko kaapelit ehjät? onko mahdollista kokeilla toiseen ide/sata väylään , biossissa jotain häikkää. onko kyseessä sata vai ide asema?

Vika on aika varmasti väärässä kaapelissa. Jos laite on IDE väylään menevä, niin niitä IDE kaapeleita on eri pinnisiä, vaikka ne näyttävätkin iha samanlaisilta. Jos laite on sata väylään niin sitten ei pitäisi olla väärän tyyppinen kaapeli, koska satassa ei ole samanlaista kaapelikikkailua.

Kokeilkaa erilaisilla IDE kaapeleilla mitä on tullu emolevyn mukana ku se on hankittu. Vaikka kaapelissa lukee HDD eli hard-drive sitä voi käyttää myös DVD-soittimeen.

Jos DVD-asemaa ei löydy ollenkaan biosista, niin sitten kannattaa päivittää DVD-aseman bios.

Kokeileppa muokata rekisterimerkintöjä. Elikkäs Vistassa se toimii näin:

1. Klikkaa käynnistävalikkoa. Kirjoita hakukenttään regedt32.exe ja paina enteriä. Sitten:

2. Etsi UpperFilters-arvo rekisterin seuraavasta avaimesta:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
3. Valitse Muokkaa-valikosta Poista ja valitse sitten OK.
4. Etsi LowerFilters-arvo samasta rekisteriavaimesta:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
5. Valitse Muokkaa-valikosta Poista ja valitse sitten OK.
6. Sulje Rekisterieditori.HUOMAUTUS: Jos huomaat UpperFilters-arvon ja LowerFilters-arvon poistamisen jälkeen jonkin ohjelman, kuten CD-levyjen kirjoitusohjelmiston, toimivan aiempaa huonommin, saatat joutua asentamaan kyseisen ohjelman uudelleen. Jos ongelma toistuu, kysy lisätietoja ohjelman myyjältä.

7. Käynnistä tietokone uudelleen.

Nyt pitäisi toimia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom