Duunipaikkaa pukkaa - taas

Verrataan sitten vaikka näihin. Tossa ehkä kannattaa kuitenkin huomioida lähde...

Mua taas ei häiritse kaupunginjohtajien tai edes kansanedustajien tulot. Ei mua ainakaan huvittais vastata Helsinkin kokoisesta lafkasta [tai vaikka Nokian (pilkunnu*****t huomio, ei siis kaupungin) tapauksessa Suomen talouden jamasta] millään pikkupalkalla, enkä toisaalta halua em. virkoihin mitään pieneen palkkaansa ja stressiin hajoilevaa töhöä hoitamaan mun asioita. Sitä paitsi se säästö, mikä saataisiin kaupunginjohtajan palkkoja leikkaamalla kostautuisi luultavasti myöhemmin huonompina päätöksinä ja sitä kautta kasvaneilla menoilla.

Ja jos miettii kaupunginjohtajan palkkaa verrattuna kaupungin muihin menoihin, niin se on yksi hyttysen paska.

Kyllä se kunnanvaltuusto päättä kunnan budjetista yms. eli tuo kaupunginjohtajan virka on lähinnä sellainen turha edustusposti ja ns. kultainen laskuvarjo eläköityvälle poliitikolle.

----
Valtuusto vastaa kunnan toiminnasta ja taloudesta.

Valtuuston tulee:

1. päättää toiminnan ja talouden keskeisistä tavoitteista;
2. päättää hallinnon järjestämisen perusteista;
3. päättää talouden ja rahoituksen perusteista sekä hyväksyä talousarvio;
4. päättää kunnan palveluista ja muista suoritteista perittävien maksujen yleisistä perusteista;
5. päättää kunnan liikelaitokselle asetettavista toiminnallisista ja taloudellisista tavoitteista;
6. päättää takaussitoumuksen tai muun vakuuden antamisesta toisen velasta;
7. valita jäsenet kunnan toimielimiin, jollei jäljempänä toisin säädetä;
8. päättää luottamushenkilöiden taloudellisten etuuksien perusteista;
9. valita tilintarkastajat;
10. hyväksyä tilinpäätös ja päättää vastuuvapaudesta; sekä
11. päättää muista valtuuston päätettäviksi säädetyistä ja määrätyistä asioista.

Back
Ylös Bottom