Duunin vaihto

En viittinyt laittaa työnhaku ketjuun koska en varsinaisesti hae täältä töitä. Onko kellään omakohtaista kokemusta tai neuvoja seuraavaan ongelmaan: Oon ollut autoasentajana ja nyt olen rakennusalalla apparina mutta teen hommia laidasta laitaan, eli ajelen koneita ja rakennan ja purkaan, korjailen koneita ym. eli niin sanotusti joka paikan höylä, enkä vain omasta mielestäni. Mutta, olen töissä iha hyvän kokoisessa firmassa 11e tuntipalkalla, firman johto on aivan naurettavaa työvälineissä, palkka asioissa ja lähes kaikessa. En omaa mitään muuta koulutusta kuin peruskoulun ja tässä vaiheessa varmaan tulee että et saa parempaa palkkaa ilman koulutusta ym mikä ei ole totta. Tykkään työstäni eli fyysinen, monipuolinen ja saa rakentaa ja touhuilla koneiden kanssa, mutta osaamiseeni nähden palkka ei ole kohillaan kenenkään muun kuin johdon mielestä, sama ongelma on parilla muulla työkaverillani. Kysymys kuuluukin että onko jollain ehdotuksia päästä samantyyliseen työhön edes vähän paremmalla palkalla, enkä hae nyt 20e tunti vaan vain vähän kohtuullisempaa. Pienestä humalasta kärsivä tilani voi aiheuttaa jonkin asteista sekaannusta tekstiä lukiessa, mutta toivottavasti joku tajuaa pointin! kiitos:rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joops, hyviin duuneihin pääsee yleensä suhteilla. Jos et tunne ketään ja osaat duunis ni tuskin kannattaa irtisanoutua. Toki jos olet pomosi mielestä hyvä työntekijä ni irtisanoutumisella uhkaaminen yleensä voi positiivisesti vaikuttaa tohon palkkapuoleen.

Toki jos olet pomosi mielestä hyvä työntekijä ni irtisanoutumisella uhkaaminen yleensä voi positiivisesti vaikuttaa tohon palkkapuoleen.

Väärin. Itse olen jakanut palkankorotuksia perustelluista syistä, kuten kyvykkyydestä, alipalkkaus tai yleinen ahkeruus ja saavutukset (tulokset). Jokainen, oli sitten kuinka hyvä hommassaan tahansa, joka olisi kertonut palkankorotustoiveistaan niin, että on uhannut lähteä jos ei tipu lisää liksaa, olisin päästänyt välittömästi menemään. Sellainen tyyppi lähtee joka tapauksessa pian. Siihen uuteenkiin palkkaan tottuu niin nopeasti, että se häipyy kumminkin.

Ei kai tossa "kiristämisessä" mitään, jos on oikeasti potkua takana, esim. joku asiantuntija-asema, jota ei ihan kukaan vaan hoida.

Kunhan vaan pitää selustastaan huolen.

Edit:

Itse näen, että jossain on menty jo pahasti vikaan, jos tollaiseen tilanteeseen joudutaan.

Puolin ja toisin.

Väärin. Itse olen jakanut palkankorotuksia perustelluista syistä, kuten kyvykkyydestä, alipalkkaus tai yleinen ahkeruus ja saavutukset (tulokset). Jokainen, oli sitten kuinka hyvä hommassaan tahansa, joka olisi kertonut palkankorotustoiveistaan niin, että on uhannut lähteä jos ei tipu lisää liksaa, olisin päästänyt välittömästi menemään. Sellainen tyyppi lähtee joka tapauksessa pian. Siihen uuteenkiin palkkaan tottuu niin nopeasti, että se häipyy kumminkin.
Ei toki voi yleistää, mutta itse olin ennen isossa firmassa töissä jossa palkankorotuksista päätti sellanen henkilö, joka ei vaan yksinkertasesti tajunnut mistään mitään. Kypsyin alhaisemmalla palkalla töiden tekemiseen ja sanoin että lähden sen takia (eli siis osaamistaso oli jopa korkeampi kun suurimmalla osalla ja palkka reilusti alempi) kun ei makseta niin sain itse 3e per tunti palkankorotuksen. Olin firmassa sen jälkeen vielä 3 vuotta.

Toinen tapaus kun työkaveri päätti lopettaa töissään ja oli "luottomiehenä" firmassa. Pomo sai sitten kaverin jäämään kun tarjosi 500e lisää kuussa.

Itse en enää vaihda firmaa, koska joutuu aina olemaan sen 1,5 vuotta töissä ennenkun lomat alkaa pyörimään. En vain kestä sitä sitä enää uudestaan. Kyllä yks 40v menee heittämällä kuhan on oikeanlainen asenne.

Itse en enää vaihda firmaa, koska joutuu aina olemaan sen 1,5 vuotta töissä ennenkun lomat alkaa pyörimään.

Vakioehdoilla kyllä, mutta lomat (kuten muutkin etuudet) voi myös sopia työnantajan kesken toisin. Jos on osoittaa työnantajalle että tehtävään sopiva, niin palkkaus tuskin kaatuu siihen että vaatii täydet lomat heti alusta alkaen.

ja tässä vaiheessa varmaan tulee että et saa parempaa palkkaa ilman koulutusta ym mikä ei ole totta.

Taitaa olla totta, toi vieraskielisten aalto edesauttanut asiaa. Et kyllä maininnut ikääsikään, jos oot parikymppinen "moniosaaja" niin tiukassa on työpaikat josta vaikka 13:- saat tunti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom