Tästä on ollut puhetta jo melkeen kaikilla pelifoorumeilla. Porukka jotka odottivat Dukesta BF3 grafiikoita BF3:sen pelimoottorilla ovat pettyneet että eihän tämä olekkaan kaikkein hienoin ja ampumisessa paras peli. Sitten on porukka ketkä odotti DukeNukem peliä ja tämä osa tuntuu olevan tyytyväisiä
Duke Nukem Forever toimitti faneilleen juuri sen mitä lupasi.
"It is going to be like an updated Duke 3D"
Jos te grafiikoista jaksatte valittaa niin olisi ehkä kannattanut katsoa traileri ennen pelin ostamista. Peli on juuri sellainen mitä Gearbox lupaili sen olevan. Pelaaminen on lähes täysin sama niinkuin edeltäjässään ja niinkuin edeltäjänsäkkin niin ei ollut väliä ammutko päähän vai varpaaseen.
Duke Nukem Forever on fanipeli mikä on tehty ihmisille jotka pitävät DukeNukem 3D:n viihteestä ja yleensäkkin Dukesta pelihahmona.
Itse ainakin olin tyytyväinen ostooni sillä tiesin mitä ostan. Pääsin taas pelaamaan dukena huutelemaan härskeyksiä ja painamaa alieneja turpaa
----------------------------------------------------------------
Duke Begins (uus duke peli)
Shacknews reports that the developer of Duke Begins -- the Duke Nukem prequel project being developed not by 3D Realms, but rather by publisher Take-Two and a "well-known videogame developer" -- was, in fact, Gearbox Software. If that name sounds familiar that's because – like coffee shops and mysterious rashes – the Texas-based developer pops up all over the place, whether in reference to the long-overdue Aliens: Colonial Marines; the recently re-skinned Borderlands; or the oft-rumored Halo 4.
As revealed by recent court documents, Gearbox was brought on to develop Duke Begins following a 2007 agreement between 3D Realms and Take-Two. In exchange for the rights to make another Duke game, 3D Realms received a cool $2.5 million advance to help fund the ongoing development of Duke Nukem Forever (and, in turn, extend the practice of wondering aloud, "How on Earth can 3D Realms afford to keep making this game?").
3D Realms claims that the "halted" development of Duke Begins in April 2009 "materially harmed Apogee and/or will necessarily delay the commercial release of the Duke Begins game." They claimed that any such delay in release would "delay any royalty payments ... from sales of the Duke Begins game and prevent Apogee from being able to repay the [$2.5 million] advance when it becomes due in 2012." And now you begin to see where all this talk of lawsuits came from. We've put word into Gearbox and Take-Two and will let you know what we hear.