Dream Theaterin TOP-5-biisit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
dream Theater on mulle erikoinen tapaus. Vaikka Images and Words kolahtaa oikein kunnolla, niin muut levyt ei toimi läheskään samoissa määrin. Ne muut levyt kuulostavat jotenkin mitäänsanomattomilta, tylsiltä toistensa kopiolta. A Change of Seasons tosin on myös ihan hyvä.

NHB sanoi:
dream Theater on mulle erikoinen tapaus. Vaikka Images and Words kolahtaa oikein kunnolla, niin muut levyt ei toimi läheskään samoissa määrin. Ne muut levyt kuulostavat jotenkin mitäänsanomattomilta, tylsiltä toistensa kopiolta. A Change of Seasons tosin on myös ihan hyvä.

*kiitti muistakin suosituxista*
Ostin eilen Images and wordsin kun huomasin että olen hukannut sen joku aika sitten... 3 biisi on nii-in sairaan menevä.
Ostin kans ton Change of Seasonsin... Ihan jees.

Sinällään hauskinta että eka kerta kun kuulin DT:tä oli juurikin tuolta levyltä Perfect Stranger-cover ja ajattelin silloin että "ohho, on jätkillä hyviä biisejä" :D Eli kyllä, käytännössä en tiedä mitään musiikista ennen -90... :whip:

Onkos Live at Budokan jo lad..OSTEttu? :)

Artist: Dream Theater
Album: Live At Budokan (Retail)
Label: Atlantic Records
Genre: Rock

.:TRACKLIST:.

CD1

01. As I Am 07:26
02. This Dying Soul 11:44
03. Beyond this Life 19:37
04. Hollow Years 09:18
05. War Inside My Head 02:23
06. The Test that Stumped Them All 05:01

CD2

01. Endless Sacrifice 11:19
02. Instrumedley 12:15
03. Trial of Tears 13:50
04. New Millennium 08:02
05. Keyboard Solo 03:58
06. Only A Matter of Time 07:21

CD3

01. Goodnight Kiss 06:16
02. Solitary Shell 05:59
03. Stream of Consciousness 10:54
04. Disappear 05:57
05. Pull Me Under 08:38
06. In the Name of God 15:49

Liitteet

• 000-dream_theater-live_at_budokan_(retail)-3cd-2004-musiq.webp
    000-dream_theater-live_at_budokan_(retail)-3cd-2004-musiq.webp
    14,2 KB · Katsottu: 273
Saako tuon live ät budokanin Suomesta tiskiltä ?

Tomi sanoi:
Jahas, just kattelen tätä Live at Budokan -dvd:tä. DD 5.1 ja täydellinen kuva. :kuola:

Kerro jos saa tai mistä hankit itte ?

Avilla sanoi:
20.10. saa. Sain itse tämän ennakkona serkultani Juarez el Torrentilta, joka asuu Meksikossa. Aion ostaa kuitenkin myös alkuperäisen dvd:n ihan kannatuksen vuoksi.

Wondadog sanoi:
Symphony X iski ja kovaa.

Kyllä, mitään muuta en enää paljon kuuntelekkaan, helvetin hyvää tavaraa!

cdon.com sanoi:
Due to soundproblems, the release of this DVD i postponed until 2004-12-01.

Tämä 2 disc dvd sisältää livekonsertin vuodelta 2004 (Budokan,Tokyo), sekä paljon muuta kiinnostavaa materiaalia! Ääni: Dolby Digital 5.1

Damn, Euroopan julkaisu on myöhästynyt :curs:

Parhaat biisit mun mielestä on levyllä Images and Words. :offtopic: Mitä tarkoittaa "Ora che ho perso la vista, ci vedo di piu." Biisistä Take The Time..

En osaa sanoa absoluuttisesti parasta DT:n biisiä, joten tässä
5 mielestäni parasta. Ihmeellisen paljon löytyy progemetelin
kuuntelijoita täältäkin :rock: itseasiassa olin just kuuntelemassa
DT:a, kun hokasin tään threadin. Ai niin.. se lista:

Take The Time
Another Day
Endless Sacrifice
Learning To Live
Overture 1928 (soitettu useampaan kertaan livenä, itse kitaristi)

toi andorin lainaama pätkä italiaa Take the Timessa on:
"now that I have lost my sight, I can see clearer" ... olin tuon käännöksen joskus lukenutkin mutta täytyy myöntää että kävin dtfaq.com'issa virkistämässä muistia.

Oma DT Top 5...
1. Space-Dye Vest, vaikka onkin enemmän Kevin Mooren kuin DT:n biisi.
2. Learning to Live
3. Metropolis Pt 1
4. Scarred
5. A Change of Seasons alkuperäinen versio (se, joka on vanhemmilla bootlegeillä, tunnistaa esim. siitä että lopussa sen "I sit down with my son set to see the crimson sunset" sijaan on sellanen "don't go, don't go, don't go, oh pleeeeeaase doon't gooo-ooo-oo" kohta :rock:

Dream Theater oli monta vuotta se ehdoton ykkössuosikki bändeistä.. Ei vaan ole oikein enää, jotenkin jättää nykyään kylmäksi.

DreamTheater:in musan ystävät suosittelee:

Wondadog sanoi:
Pidän juurikin melodisesta, Images and Words on oma suosikki myös, mutta se Train on THoughtsin raskas riffikin iskee... Osaatteko suositella vastaavanlaista musaa muilta,
Symphony X:n löysin minäkin just pari viikkoa sitten. Jutut lapsellisia ( jotain Atlantis-höpöä) mutta parhaimmillaan ihan DT-tasoa, parempi laulaja tosin kuin DT:n, sori vaan .

Muita vastaavia joista ehkä pidät: ( kaikista löytyy virallisilta sivuilta sampleja.)

Ruotsalainen "Evergrey", ihan kipeetä vääntöä.
Andromeda
Seven Months
Sun Caged
Liquid extension Experiment taisi ollakin tiedossa. Hyvää.

Äläkä unohda bändejä joista DT:n ukot on diganneet:
YES
Marillion ( 80-luvun tuotanto Fish:in kanssa potkii.)
Pink Floyd

DT-diggareille Octaforum

Tähän ketjuun ei olekaan aikoihin kukaan kirjoitellut.

Katsoin kuitenkin asiakseni ilmoittaa, että DT:n kappaleista on menossa äänestys DT-aiheisella Octaforumilla :thumbs:

Tarvii sanoa, että tämäkin bändi kun ensimmäisen kerran tutustuin, kuulosti hieman liian monimutkaiselta. Kuuntelin kyllä aikani, mutta sitten se vain jäi. Nykyään taas tuntuu kuulostavan paremmalta kuin koskaan ja olen kuunnellut viime viikot melko aktiivisesti.

Omistan octavarium, train of thought ja scenes from a memory. Itseeni ainakin nuo kaksi uutukaista on iskenyt parhaiten. Mites nuo vanhemmat levyt? Onko niistä mihinkään?

Back
Ylös Bottom