Dream Theater & Symphony X Helsinkiin

Yeah, turvallisesti kotona.

Tälläinen settilista, mikäli muisti ei pettänyt.

1. Also sprach Zarathustra
2. In the presence of enemies
3. Strange Deja Vu
4. Blind faith
5. Surrounded '07
6. Constant Motion
7. Dark Eternal night
8. Jordan's solo
9. Lines in the sand
10. I walk beside you
11. Take the time
12. Ministry of lost souls

13. Medley:
I Trial of Tears
II Finally Free
III Learning to Live
IV In the Name of God
V Octavarium

Hieno keikka! Osaisiko joku tietävä sanoa, että millä biisillä Symphony X aloitti oman settinsä

Chrisse my man, olisit ilmoittanut että tulet keikalle. Oltais voitu miitata. :)

"viä ei o kattovalot päällä"
"lisää lisää, ei o kattovalot päällä, vielä tulee"

*kazamm*

PRKL

:dance::hyvä::hyper::dance::hyvä: PAaaaaaljon parempi kuin Octavariumin keikka. Ja miksaus tuntui olevan parempi, ei ottanut ylä-äänet niin pahasti korviin.

Hieno keikka! Osaisiko joku tietävä sanoa, että millä biisillä Symphony X aloitti oman settinsä

Olisko ollu toi set the world on fire.
Perkele mikä ilta, DT aivan käsittämätön ja Symphony X varmaan paras mahdollinen lämppäri. Välillä oli ihan uskomaton meininki keikalla, lähinnä jossain instrumentaaliosioissa.
Jordan Rudess, Portnoy ja Petrucci pistivät kyllä sellaista meininkiä välillä että huh! :dance::dance::dance:

Aika hissukka oli tuo settilista, mutta muuten aivan muy bien. Pikkasen jäi kaivelemaan kun ei tullut mitään pallinrutistus biisejä, esim ToTilta tai Octalta. Muutoin oli kyllä hurmio päällä ja näytti olevan aika loppuunmyyty keikkakin.
En tosiaan ois kyllä odottanut, että soittavat I walk beside youn... no, kova silti.

SyX oli aika puuroa, mutta jumalauta että kundit veti muuten eri tiukan setin!

Aika hissukka oli tuo settilista, mutta muuten aivan muy bien. Pikkasen jäi kaivelemaan kun ei tullut mitään pallinrutistus biisejä, esim ToTilta tai Octalta. Muutoin oli kyllä hurmio päällä ja näytti olevan aika loppuunmyyty keikkakin.
En tosiaan ois kyllä odottanut, että soittavat I walk beside youn... no, kova silti.

SyX oli aika puuroa, mutta jumalauta että kundit veti muuten eri tiukan setin!

Totuushan on että vaikka DT:llä on raskaita biisejä, jotenkin progemetalli ei ole mun mielestä oikea luokitus poppoolle. Kai se virallisesti on progerockia, mutta illan valinnat toi enemmän mieleen mahtipontisen elokuvamusiikin. Huipputaitavia ammattimuusikoita, joita oli todella miellyttävä kuunnella, mutta silti tietyllä tavalla munaa on ja paljon. Me like :dance::hyvä:

Yeah, turvallisesti kotona.

Tälläinen settilista, mikäli muisti ei pettänyt.

1. Also sprach Zarathustra
2. In the presence of enemies
3. Strange Deja Vu
4. Blind faith
5. Surrounded '07
6. Constant Motion
7. Dark Eternal night
8. Jordan's solo
9. Lines in the sand
10. I walk beside you
11. Take the time
12. Ministry of lost souls

13. Medley:
I Trial of Tears
II Finally Free
III Learning to Live
IV In the Name of God
V Octavarium

Intro (Oculus ex Inferni)
Set The World On Fire (The Lie of Lies)
Domination
Serpent's Kiss
Paradise Lost
Sea of Lies
Inferno (Unleash The Fire)

Tuossapa tuo SyX:n setti eli suoraan uuden levyn alusta alkoivat soittelemaan. Mua harmittaa aika kovasti se, että SyX veti vaan sen puoli tuntia ja aika paskoilla saundeilla vieläpä. Onneksi pojilla oli asenne kumminkin enemmän kuin hyvin kohdallaan. Pitäisi päästä joskus omalle keikalle katsomaan.

DT:lla olikin sitten saundit varmaankin niin hyvät kuin tuossa hallissa voi vaan olla. Soittivat joitakin mulle vähän tuntemattomampia biisejä mutta ei se nyt lopulta niin paljoa haitannut. Ei voi muuta sanoa kuin että jätkät osaa soittaa. Jos tuosta olis pudotettu muutamat mun mielestä turhat tilutukset olisi keikka ollut vieläkin parempi mutta näinkin se oli hieno kokemus. Kannatti käydä, mutta voi olla että mulle riittää yksi kerta Dt:a livenä.

Itse olin vähän kiikun kaakun että ostanko lippua keikalle vai en. Tuon setlistin perusteella oli ehkä ihan fiksu veto jättää välistä, Take The Time, Surrounded ja Medley ainoat itseä kunnolla kiinnostavat vedot. Ei vaan itselle kolahda nuo uudemmat levyt, Six Degrees oli vielä ihan hieno veto mutta sen jälkeen ollut vähän heikohkoa. Train of Thoughtilla lähti sooloilut täysin käsistä, ja Octavarium ja Systematic Chaos eivät muuten vain ole liikaa vakuuttaneet.

Petruccia olisi tosin ollut mukava tosin kuulla taas livenä.

Jahas, vanhaa threadia herättelen sen verran henkiin että totean meneväni ensi viikon lauantaina enemmän tai vähemmän saman kiertueen keikalle. An Evening With Dream Theater, eli ei lämppäriä, ilmeisesti intermission ja kaikki kuten Octavarium-kiertueen konsertissakin ainakin täällä päin maailmaa.

Odotukset on taas korkeella vaikken Systematic Chaosia paljoa ole kuunnellutkaan, tai no soi se nytkin koko ajan ja varmaan seuraavat 8 päivää aika tiiviisti, mutta kummiskin... rock!

Back
Ylös Bottom