Dream Evil - The book of heavy metal

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto
http://www.dreamevil.se/

Dream Evil julkaisee toukokuussa kolmannen levynsä, genrehän on kikkeliskokkelisheviä. Itse olen pitänyt kovasti kahdesta aikaisemmasta levystä ja tämäkin löytää levyhyllyyn jos vain on kunnon matskua, mitä en epäile.

"Our third album "The book of Heavy Metal" will be released on may 31:st."

De1.jpg

Hei hevijumala Mike, kerros ny mitä toi kikkelihevi tarkottaa. Uudempaa ja vähän popimpaa heviä? Vähä niq joq Korni vai?!?!?1

tommih sanoi:
Hei hevijumala Mike, kerros ny mitä toi kikkelihevi tarkottaa. Uudempaa ja vähän popimpaa heviä? Vähä niq joq Korni vai?!?!?1

Mun käsitys kikkeli-hevistä on sellaista miekat tanassa ratsastusta rautaisella hevosella vihollisten päiden lennellessä.

Kusimato sanoi:
Mun käsitys kikkeli-hevistä on sellaista miekat tanassa ratsastusta rautaisella hevosella vihollisten päiden lennellessä.

Höh, tuohan on ilmiselvää sankariheviä! ;)

Kusimato sanoi:

Kikkelihevi = sankarihevi = powermetal
Tuotapa hyvinkin, lohikärmeksiä metsästellään ja siunatulla miekalla tapetaan vääräuskoisia. Se on semmoista kliseistä skeidaa, tilutellaan menemään tuplabassojen soidessa, kuorolauluja usein kertsissä.

The day when the sun turns into black
I leave behind my land
For I have a mission sent from god
So I set out alone, not knowing right from wrong
To fight the evil one, my heart is made out of stone

Something soars through the sky
It's the dragonfly!!!
So I run like the wind
This battle I have to win

We were chasing the the dragon
We were searching everywhere
In the chase of the dragon
Let the gods lead us there
In the chase of the dragon
I sacrifice my blood, in the chase of the dragon!!!

Wizard gazes through the crystal ball
You're the chosen one
As dark clouds shade the silver light
Evil demons whisper in the night
You wil surely die!!!
But I have no fear my faith is strong

I saw my king stabbed by the beast
Straight through his heart, poisoned his blood
Living in fear, the only way, the only cure
To save our lord is to take my sword
Cross through the land and kill the beast!

tommih sanoi:
Kikkelihevin lyhyt oppimäärä (1 ov)
Kikkelihevi(muut nimitykset: Power-metal, sankarihevi jne jne): Määritelmä USEIN puhdasta laulua sisältävälle heville, jossa biisirakenteet perustuvat hyvin vahvasti melodioihin, tublabassareihin ja laulajan henkilökohtaisiin taitoihin...

Suomalaisia esimerkkejä tietysti ovat: Stratovarius, Sonata Arctica, Thunderstone, Twilightning, Dreamtale ja vaikka kuinka paljon lisää..

Arviointi: parityöskentely, esitykset, aktiviisuus tunneilla ja keikoilla, tentti(1-5)
:D

Tässä ja nyt on soittamaan syntynyt Teräsbetoni metallin veljeskunta vailla vertaa kukaan tahi mikään ei ylitsemme yllä sillä jumalat sotien ovat puolellamme Me teemme vain mitä parhaaksi näemme emme ano keneltäkään lupaa viholliset lukuisat vielä kutsuvat nimeämme kunnioittaen On murskaavin ääni metallin polvistu eessä musiikin on voimakkain tahto teräksen vahvaa kuin seinä betoninen On murskaavin, on voimakkain antaudu nyt kun vielä voit Kaikki on hyvin, jos olet puolellamme turmiosi kohtaat, jos olet vastaan voitto tahi surma, emme kaihda kuolemaa taistelemme viimeiseen mieheen kohti taivasta nyrkkisi nyt nosta liity joukoista vahvimpaan Kirveemme siunatkaa kilpemme siunatkaa joukkomme siunatkaa voittomme siunatkaa On mahtavin voitto teräksen tahdolla joukon ylivertaisen on toivoton yritys vastustaa kaikki miehet, vihollinen surmatkaa

\,,/ >_< \,,/

Teräksen varjo Kohti pohjoista ratsastaa tuhat miestä tummanpuhuvaa liekit nuolevat haarniskaa painavaa sodan jumalat puolellaan tuuli kuoleman takanaan käyvät soturit uudestaan tappamaan Opastaa tietä ohut valo kuun terässydän jo tahtoo taisteluun miekka valmiina kaivatuun tapppeluun halki maiseman roudan peittämän valmiina menettämään elämän lumi ylittää jääkentän myrskyävän Ja jälleen laskeutuu ylle maan varjo teräksen puolustamaan voimaa ja kunniaa ja jälleen peittää loistollaan varjo teräksen luvatun maan vihollinen verta vuotaa taas saa "Ja hämärtynyt taivaanranta huokaa kuullessan kaukaisuudesta kantautuvan sotahuudon.." Kauneus kuuluu aina kuolemaan sankareina heidät haudataan lippu kunnian mukaan lasketaan yllä laaksojen ukkostaa iskevät tuhat salamaa tuhat hahmoa tummaa ratsastaa

\,,/ >_< \,,/

Olen nyt tutustunut Dream Eviliin kahden levyn verran. Stratovariushan on saman tyylistä, mutta se ei kumma minulla juuri hyvältä kuulosta, toisin kuin Sonata Arctica, erittäin kovaa kikkeliheviä.

Dream Evil :5:

Kiitos MarkusH :D

Mike sanoi:
Kikkelihevi = sankarihevi = powermetal
Tuotapa hyvinkin, lohikärmeksiä metsästellään ja siunatulla miekalla tapetaan vääräuskoisia. Se on semmoista kliseistä skeidaa, tilutellaan menemään tuplabassojen soidessa, kuorolauluja usein kertsissä.

Joo, ja miltei aina ennen kertsiä on pieni pysäytys...sitten mennään kovaa ja korkeelta.

Mike sanoi:
Karmee pettymys tämä uusin tuotos, eka biisi on niin paska, ettei mitään rajaa. Ihan saatanan väsynyt levy, ei voi mitään.
:1:
Käsittääkseni tämä uusin on nimensä mukaan tribuuttilevy historian eri aikakausien metallibändeille. Eli on tehty omia sovituksia eri bändien tyyliä mukaillen, levyltä pitäisi siis löytyä esim. Acceptin, Iron Maidenin, AC/DC:n jne. tyylisiä biisejä. Kyse ei ole varsinaisesti covereista vaan tribuutista kyseisen aikakauden edustajille.

Itse en juuri kyseisen seikan vuoksi levyä hankkinut, koska kyseessä ei ole varsinainen "oikea" Dream Evil -lätty.

Back
Ylös Bottom