BB PRO Dorian Yates

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kaikki oli aika pieniä kavereita tuolla salilla.. :D Aika kovissa lihoissa on äijä vielä.

edit. Ainiin, kuka muu kiinnitti huomiota siihen tyttöön joka vilahti pätkässä.. :thumbs:

Jummijammi, Dozin silmissä sama polte kuin vanhaan hyvään aikaan. Pahaa lihaa löytyy ihan mukavasti vielä...kunnon diesel-poweria.

Kipi I sanoi:
Eihän noista linkeistä toimi mikään? Vai onko täs mun duunipaikan netis jotain rajoituksia?

Toimi ainakin mulla äsken.

Liitteet

• Yates02.webp
    Yates02.webp
    31,6 KB · Katsottu: 2 207
Loistavaa!! Dorian on legenda!

Hienoa, mies on ainakin yksi minun suurimmista esikuvistani. Puhtaasti kehonrakennusmielessä hän on omissa silmissä kaikista paras... :worship:
Sen lisäksi mies on vieläkin kohtuullisen iso!

Doz on kehonrakennuksen kaikkien aikojen kuningas! :worship:

Hän on ollut koko "urani" ajan ainoa esikuvani ja idolini. Muita esikuvia en tarvitse.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Dorian on kyllä yksi parhaimmista kehonrakentajista! :worship:

Kyllä, Dorian on ykkönen. Mr. Olympia-putki alkoi Helsingistä 1992. Olisiko Jouni Virtamolla jotain stooria Dorianista Helsingissä?

Liitteet

• 988056835.webp
    988056835.webp
    85,3 KB · Katsottu: 2 044
dorian on mahtava kehonrakentajana sekä reenaajana, ei mitään turhia kikkailuja/ hienosteluja:worship:

karpaasi85: olitko yllättynyt tuosta kommentista ;)

neutraali sanoi:
dorian on mahtava kehonrakentajana sekä reenaajana, ei mitään turhia kikkailuja/ hienosteluja:worship:

karpaasi85: olitko yllättynyt tuosta kommentista ;)

Ai olinko vai. Tollasta kommenttia ja vielä sulta. :D

Kyllä Dorian kaiken tunnustuksen ansaitsee. Mies loi uudet standartit kehonrakennusmaailmaan, jotka vallitsevat tänäkin päivänä. Oikeastaan hän oli voittamaton koko uransa ajan ja muistaakseni vain kaksi tyyppiä on voittanut Yatesin(Haney, Benaziza).

Tauski sanoi:
Kyllä, Dorian on ykkönen. Mr. Olympia-putki alkoi Helsingistä 1992. Olisiko Jouni Virtamolla jotain stooria Dorianista Helsingissä?

Dorian Yates oli selvä ennakkosuosikki Helsingin Mr. Olympiassa, koska aiempi mestari Lee Haney oli lopettanut kilpailu-uransa. Dorian myös oli ennakko-odotusten mukainen, graniitinkova ja suurilihaksinen.

Dorian tuli Helsinkiin kisaviikon maanantai-iltana (kisat olivat lauantaina). Hän oli kohtelias ja hillitty, ihan tyypillinen britti. Juttelimme autossa jonkin verran, hän kertoi treeneistään Temple Gymillä mutta myös USA:ssa, jossa hän oli ollut jonkin aikaa treenaamassa ja Weiderin PR-hommissa. Parhaat treenit hän sanoi kuitenkin tehneensä aina kotisalillaan.

Kun kerroin, että kilpailijat voivat harjoitella ennen kisaa Helsingin parhaalla salilla (edesmennyt Alexium), hän kiitti, mutta sanoi, ettei hän treenaa enää ennen lauantaita. Hän kertoi kävelevänsä ja venyttelevänsä ennen kilpailua, mutta muuten treenit oli siltä erää treenattu.

Dorian oli mukava kaveri ja täydellinen vastakohta amerikkalaisille lesottajille (tapaamani jenkit olivat niin epävarmoja itsestään Euroopassa, että puheet olivat yleensä ihan puuta heinää, poikkeuksena Lee Labrada, joka oli terävä kuin partaveitsi). Dorianin kunto kisassa oli rautaa ja voitto ylivoimainen. Uusi tulokas Kevin Levrone antoi hänelle jonkin verran vastusta, muut tulivat kaukana perässä. Dorianista tulikin sitten lyömätön mestari useaksi vuodeksi. Helsingissä hänellä oli vielä linjakas ja pienivyötäröinen keho, myöhempien vuosien massiivisempi versio ei enää ollut mielestäni esteettisesti yhtä ansiokas.

Mr. Olympia -viikko Helsingissä oli minulle hieno vaikkakin aika stressaava kokemus. Hauskimmat kommellukset liittyivät lähes pelkästään jättimäiseen Lou Ferrignoon, jonka toilailuista olen kirjoittanut aiemmin Pakkikselle.

Hauskimmat kommellukset liittyivät lähes pelkästään jättimäiseen Lou Ferrignoon, jonka toilailuista olen kirjoittanut aiemmin Pakkikselle.

Pystyykö kukaan ettimään noita? :)

Olen itse ollut paikalla Mr.Olympiassa vuonna 1992. Ihan niille jotka eivät ole kuulleet mitään tuosta erikoislaatuisesta tapauksesta Suomessa, niin voisin kertoa muistojani kisoista. Ihan kaikkea mitä muistan kyseiseltä päivältä. Jouni korjatkoon asia virheitä, jos hän muistaa paremmin.

Tulosluettelo oli seuraavanlainen:

Dorian Yates :worship: (1) Doz oli iso ja todellakin lihas oli erinnäköistä kuin muilla, se oli suoraan sanoen kuin kiveä. Selvä voittaja. Doz oli koko uransa hiukan tylsä (lue: jäykänoloinen,ei ollut mikään pelleilijäluonne lavalla) esiintyjä, mutta mies paikkasi sen sitten sillä järkyttävällä ja kivisellä lihalla.

Kevin Levrone (2) Oli myös iso ja täysin erilainen kilpailija kuin Doz. Mies näytti todella hienolta ja aika hyvä esiintymään. Tosin hän oli hukannut esiintymismusiikin ja oli sitten kiireessä valinnut jotain ihmeen kirkkomusiikkia.

Lee Labrada (3) Lee oli koko uransa ilmiömäinen kilpailija. Hänhän oli monta kertaa palkintosijoilla Olympiassa, vaikka oli kooltaan aika pieni. Sairaan siisti esiintyjä.

Shawn Ray (4) Shawnia ole aina pitänyt siis omastamielestäni hiukan tylsänä ja mitäänsanomattomana kilpailijana. Tosin hän pärjäsi urallaan todella hienosti, mutta ei vaan saanut minua vakuuttumaan.

Momo Benaziza (5) Momo oli kaikkienaikojen Suurin "pieni kilpailija". Hänellä oli tuossakin kisassa suhteessa selkeästi eniten lihasmassaa pituuteensa nähden. Mies oli vielä hyvä esiintymään ja vapaaohjelmalla sai tempaistua yleisön mukaan. Momo kuoli n. 2 vkon kuluttua tästä kisasta :( Ranskan GP-kisassa kaliumin yliannostukseen, jota lääkäri antoi hänelle elvytyksen yhteydessä. Tämän kisan Portel Cotrell (ammatiltaan palomies-ensihoitaja) yritti elvyttää Momoa Ranskassa, mutta lääkärin väärän diaknoosin (koska ei tiennyt, että Momo oli ottanut suuren määrän kaliumia diureettien kanssa) johdosta Momo menehtyi. Mm. Suomen Fathi Krishi oli Momon hyvä ystävä ja siten ehkä hiukan edusti meitä suomalaisia faneja Momon hautajaisissa.

Vince Taylor (6) Kaikkienaikojen paras tai parhaita esiintyjiä. Villitsi yleisön ihan täysin sikahienolla Terminator-esityksellään. Vince oli todella nesteisessä kunnossa, koska lentokentällä tai jossain koneessa sai silmäänsä matkalaukun ja hän joutui kipujen takia syömään särky/kipulääkkeitä. V kilpaili kisan silmälappu päässä.

Sonny Schmidt (7) Tylsä ja tasapaksu kilpailija, vaikka pärjäkin kohtuullisesti ja taisi kilpailla aika pitkään ammattitasolla. Sonnyhan kuoli syöpään tässä joku aika sitten. :(

Porter Cottrell (8) ...

Ron Love (9) Sain Ronilta nimmarin ja se on vieläkin tallessa. Siinä lukee suomeksi käännettynä suurinpiirtein näin "Treenaa kovaa ja usko unelmiisi, ystäväsi Ron Love). Näitä ohjeita olen yrittänyt käyttää ja olen yhden unelmani jo saavuttanutkin tällä alalla. Lopuksi hän vielä paiskasi kättä.

Thierry Pastel (10) Sairaankokoiset pohkeet ja ojentajat. Näistä Thierry muistetaan.

Steve Brisbois (11) ...

Lou Ferrigno (12) Fyysisesti isoin kilpailija jonka olen ikinään nähnyt luonnossa. Horjahti takarappusissa lavalle tullessa ja säärestä valui verta.
Poseerausmusiikkina oli se joku biisi Rockysta.
Pohkeet oli täynnä silikonia tai vastaavaa ja pohkeet eivät liikkuneet edes kävellessä. Kovaan ja isoon kuntoon oli Lou kuitenkin päässyt yli 10 vuoden tauon jälkeen.

Alq Gurley (13) ....

Henderson Thorne (14)....

Francis Benfatto (15) ....

Muita kilpailijoita oli mm. Samir Bannout (Mr.Olympia), Milos Sarcev, Suomen Juhani Herranen Ja moninkertainen Mr.Olympia RON COLEMAN.

Muita joita näin kisojen yhteydessä oli mm. Sharon Bruneau :kuola: (kuinka tuo sukunimi sitten kirjoitetaankin). Hän esitti välitauolla CatWomen esityksen ja hänhän on yksi kaikkienaikojen seksikkäimmistä naiskehonrakentajista Inkerin ;) lisäksi.
Myös Lenda Murrayn näin hihattomassa paidassa ja siinä oli kyllä näky!!! :eek:
Muitakin joiden nimiä en tiedä, oli mukava katsella. Joku helvetin iso jenkkitumma mies käveli jatsarin jalassa ja reiden meinasi repiä ne housut riekaleiksi, sen verran oli tuhdit reidet. Ja nahkatakki päällä. Oli näky sekin.
Huhu liikkui tuolloin tiiviisti, että itse Arnold tulisi paikalle katsomaan vanhan kilpakaverinsa Louin kisaa, mutta se oli huhu se... Olisin halunnut nähdä Arnoldin :curs: .
Liput muuten maksoi aamukisaan 180mk ja iltakisaan 650 tai 680mk, mutta joka pennin olin valmis maksamaan.
Yksi ihmeellinen piirre kisoissa oli se, että aamukisan jälkeen lavasteet purettiin pois ja päivällä pelattiin joku helvetin lätkämatsi ja sitten taas rakennettiin lava takaisin.
Hieno kisa, ei ihan heti unohda :5: .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom