Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sumoprässi ei ole mielestäni kovin fiksu takareisiliike DC:n...

Mitä liikettä ehdottaisit sumoprässin tilalle?

Muuten oikein hyvää asiaa Vastizzilta, mutta mikä vika sumoprässissä?

Minä väittäisin, että sumoprässi takareisiliikkeenä sopii DC ohjelmaan jopa paremmin kuin reisikoukistukset. Sumoprässi, SJMV ja joku reisikoukistus DC-kierron takareisiliikkeinä kuulostaa IMO oikeinkin hyvältä. Paremmin sumoprässi mahdollistaa pitkäjänteistä painonlisäystä kuin reisikoukistukset, koska siinä käytetään isompia kuormia ja prässissä pystyy kuitenkin hyvin ja turvallisesti tekemään RP-sarjat.

...

Minä kylläkin parittaisin takareisi / etureisiliikkeet seuraavasti:

Reisikoukistus / Takakyykky
Sumoprässi / Etukyykky
SJMV / Jalkaprässi

...tällä tavalla saa mielestäni parhaiten säästettyä keskivartalon voimaa, kun esim. Etukyykky ja SJMV samassa treenissä saattaa olla torsolle vähän liikaa. Joskaan ei välttämättä, vaan se riippuu ihan kenen torsosta puhutaan :)

Olet kyllä oikeassa, mutta itse olen aina halunnut välttää etureisille peräkkäisissä liikkeissä tulevaa epäsuoraa rasitusta ja olen pitänyt sitä parhaana tapana. Ihan miten kukin tykkää.

Toki näinkin, mutta jalkaliikkeet ylipäätää on "ongelmallisia" juuri siitä syystä, että kaikki moninivel-sellaiset ottaa poikkeuksetta aina sekä etu- että takareiteen... eri painotuksilla tietty.
On sitten omista mieltymyksistä kiinni, että pitääkö sitä hyvänä vai huonona asiana.

Ja DC:ssähän liikkeet pitäisi aina valita omien vahvuuksien / heikkouksien perusteella.

Jos takareidet on vahvuus suhteessa etureisiin, niin sumoprässi on hyvä valinta, koska se ottaa enemmän etureisiin kuin reisikoukistus.
Jos etureidet on jo vahvuus suhteessa takareisiin (eli takareisiin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota), niin silloin voi ottaa takareisille reisikoukistuksen ja laittaa jopa etureisiliikkeeksi sumoprässin.

Kiitoksia ajatuksista ja vinkeistä myös sinulle! ..Joo itellä on nämä jalanrääpäleet aina ollu ihan etu ja takaosista + pohkeista ongelmana :D

Ps. Ois kyllä mukava jos saatais vähän heräteltyä tätä ketjua ja muutki tulis kommentoimaan tänne omista reeneistä, ym! ..Jos tällä nyt kukaan enää treenaa(?).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuossa käytetään enemmän etureisiä kuin normi mavessa, joten ei.

Samaa mieltä siitä, että normi mave tai osamave sopii paremmin takareisiliikkeeksi kuin korokkeelta mave. Mutta siltikin missä tahansa mavessa käytetään kuitenkin enemmän takareisiä kuin etureisiä, niin periaatteessa mikä vaan mave sopii takareisiliikkeeksi... lisäksi asiaan vaikuttaa vahvasti se, että miten mavensa tekee. Jos pitää jalat suorempana (suorin jaloin korokkeelta mave = SJKMV :)), niin kyllä sekin silloin sopii takareisiliikkeeksi hyvin.

- - - Updated - - -

Ei kannata sotkea kreatiinia ja DC-ohjelmaa keskenään. Kaikkien muiden treeniohjelmien kanssa krea toki ok, mutta dc:n kanssa välttelisin viimiseen asti.

Itse erittäin sakastisena ihmisenä olen tehnyt havainnon, että nettikirjoittelussa sarkasmi välittyy tosi huonosti :)

Tuo on kyllä totta :) Eli jottei nyt tulis mitään väärinkäsityksiä, niin todettakoon se vielä tässä: kannattaa käyttää kreaa! Ainakin blastin aikana jopa erittäin suotavaa. Cruisailun ajan voi vaikka sitten pitää paussia.

Samaa mieltä siitä, että normi mave tai osamave sopii paremmin takareisiliikkeeksi kuin korokkeelta mave. Mutta siltikin missä tahansa mavessa käytetään kuitenkin enemmän takareisiä kuin etureisiä, niin periaatteessa mikä vaan mave sopii takareisiliikkeeksi...
Juurikin näin...Jos "naruman" haluat enemmän sinne takaosastolle rasitusta niin ei muuta kuin vaihtelet sitä sjmv:t ja polvenaltavetoa.
Itse tein tuota korokkeelta vetoa hetken aikaa kun mavessa meinasi irrotus tökkiä ja siihen se kyllä auttoi...

No vielä näitä kysymyksiä satelee... :D Tuosta Danten keppijumpasta? Pystyiskö joku heittämään linkkiä siitä?

http://www.intensemuscle.com/showthread.php?t=6997

Ja oman kokemuksen mukaan toimii! Tärkeää on muistaa vetää käsiä erilleen samalla, kun sitä keppiä pyörittää ees taas.

Kannattaa muutenkin tutustua aika huolella tuohon dogg poundiin, jos suunnittelet dc:n aloitusta. Vaikka sama kehotus on täällä moneen kertaan annettu vuosien saatossa, niin ajattelin sen sanoa vielä kertaalleen :) Eli lukase huolella ainakin stickyt ja sen jälkeen suorilla sarjoilla liikkeelle. Vielä ei ole esim. tarvis miettiä, mistä saada varmistaja staattisiin pitoihin ;) Tämä oletuksella, että olet dc-aloittelija.

DC:tä on opiskeltu muutama viikko ja maanantaina pitäis aloittaa treenit. Voisko joku kertoa missä liikkeissä ei oo sitä hidasta negatiivistä vaihetta. Eli liike suoritetaan normaali vauhdilla. Ainakaan mavessa ei oo, mut oliko muita?

Jos ei ole aamuvuoroa, niin 30-45min reipasta kävelyä tyhjällä masulla aamulla. 3-4 kertaaa vkossa. En ota edes protskujuomaa, pelkästään 200mg kofeiinia alle. Jos taas käy päivällä kävelyllä, niin kattoo, että tulee pro-fat ja pro-fat aterioiden väliin se kävely.

Jos ei ole aamuvuoroa, niin 30-45min reipasta kävelyä tyhjällä masulla aamulla. 3-4 kertaaa vkossa. En ota edes protskujuomaa, pelkästään 200mg kofeiinia alle.
Erittäin toimiva tapa polttaa lihasta kun kortisolitasot ovat ylhäällä ja tyhjällä vatsalla muka-tehostuneempi rasvan palaminen on täysi myytti. Ehdottomasti ainakin se 30g heraa naamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom