Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nepheg sanoi:
Miten olette saaneet hauiksia venytettyä kunnolla ja ojentajia. Itse testasin ojentajille tota ranskalaista tangolla, että lasken tangon ja venytän mutta ei oikein onnistu ku tuntuu että kyynerpäät ei tykkää. Venytin sitte käsipainolla, mutta ei yhtä hyvin onnistunut kuin muissa liikkeessä. Siis tiedän miten venyttää hauiksia, mutta miten painolla?

Enpä kyllä tiedä miten hauiksia venyttäisi painoilla. Itse olen käyttänyt tankoa ja omaa vartaloa venytykseen ja hyvin menee perille. Ojentajia venytän istumalla scott-penkissä selkä tukea vasten ja kaveri antaa käsiini ison käsipainon. Nykyisin tämäkin jo tuntuu hyvälle (tai pahalle, miten sen nyt ottaa)

Löysin itse keinon venyttää hauiksia, otan vaan taljassa tuplahauis asennon ja käännän kahvat menee tosi hyvin perille. Ja kiitos tuosta vinkistä en olis tajunnu, että selkää tukemalla toi on helppoa (ite teen soutulaitteen rintatuella).

Taas painoa tullut lisää eli aamupaino tänään 100.8 kg.

Tässä varmaan tätä toista blastia jatkan ainakin vielä ensi viikon ja sen jälkeen pitää tunnustelle vieläkä yhden viikon jatkaa vai otanko cruisingin.

Ja seuraavaan blastiin otan kyllä nuo rack chinssit mukaan.

Itsekin testailen nyt kyseistä metodia. Ensimmäinen viikko blastia takana ja täytyy sanoa että tämä DC-treenitapa tuntuu olevan todella brutaali. Olen syönyt treenipäivinä yli 5000 kilokaloria melko puhtaista lähteistä ja silti tuntuu olevan ongelmia palautumisen kanssa. Treenipäivinä ovat ma, ke, pe ja kokoajan ollaan riskirajoilla ylikunnon kanssa. Saa nyt nähdä tulenko ylikuntoon vai en... Dieetillä pidän ehdottomasti joka treenin jälkeen kaksi lepopäivää.

En tee blastia aivan niinkuin ohjeessa lukee sillä lyhennän sen keston n. kolmeen viikkoon, ja sen jälkeen otan parin viikon dieetin sillä ilman dieettiä hylje-efekti olisi liian masentavaa katseltavaa :D

Tässä vaiheessa on tietenkin liian aikaista sanoa mitään mutta ei tämä DC ainakaan kolmen treenin jälkeen ole aiheuttanut minulle mitään valaistumista - ohjelma kun perustuu jo kauan sitten tiedettyihin empiirisiin havaintoihin lukuunottamatta pieniä yksityiskohtia. Varmasti kehittyisin näillä kaloreilla millä tahansa ohjelmalla, joten DC-treenitavan tehokkuudesta on vaikea sanoa mitään. Se on kuitenkin varmaa että tämä treenitapa ei todellakaan sovi alottelijoilla sillä DC vaatii suurta uhrautumista palautumisen ja treenien onnistumisen suhteen.

Laitetaan sitten jotain päivitystä lähitulevaisuudessa jos erityisiä tuloksia ilmenee. Lähtömittani ovat 180cm / 107kg, ja ainoa doping-aine mitä olen ikinä käyttänyt on efedriini (esim ECA-stack).

Rock^ sanoi:
...joten DC-treenitavan tehokkuudesta on vaikea sanoa mitään.

No eiköhän se kerro jotain, että treeni tuntuu brutaalilta ja palaudut siitä juuri ja juuri. Sanot vielä itsekkin ettei treeni sovellu aloittelijoille ja sitten toteat että ihan sama mitä treeniohjelmaa sitä käyttäisi. Tuntuu vähän siltä, että olet "tuomitsemassa" ohjelman ennen kuin olet sitä kunnolla testannut. Kannattaa nyt vetää yksi blasti läpi ja kertoa sitten toisen blastin tuloksista. Btw, Teetkö RP-sarjoja vai suoria?

toolate sanoi:
No eiköhän se kerro jotain, että treeni tuntuu brutaalilta ja palaudut siitä juuri ja juuri. Sanot vielä itsekkin ettei treeni sovellu aloittelijoille ja sitten toteat että ihan sama mitä treeniohjelmaa sitä käyttäisi. Tuntuu vähän siltä, että olet "tuomitsemassa" ohjelman ennen kuin olet sitä kunnolla testannut. Kannattaa nyt vetää yksi blasti läpi ja kertoa sitten toisen blastin tuloksista. Btw, Teetkö RP-sarjoja vai suoria?

Voisitko liittää minulle kohdan, jossa mainitsen että on aivan sama millä ohjelmalla kannattaa treenata, sillä itse en sellaista kohtaa havainnut. Mainitsin vain että kehittyisin näillä kaloreilla ohjelmalla kuin ohjelmalla. Kehonrakennus-ohjelmien tehokkuus on sitten toinen juttu, ja niinkuin aiemmin sanoin tätä tehokkuutta en ole vielä voinut tarkasti määritellä, koska minulla on vain viikko blastia takana.

Ja toiseksi, kyllä nelijakoisellakin voin treenata kovaa ja tällöin olenkin ylikunnossa jo parissa viikossa ellen sitten nosta kaloreita samalle tasolle kuin nyt. Mutta kuka sen tietää onko joka-treenissä-kovaa-treenaminen paras mahdollinen tie kehitykselle...

Enkä tosiaan ole tuominnut DC:tä. Tässä vaiheessa kuitenkin TUNTUU siltä ettei se ole mikään jumalallinen ohjelma. Katsotaan asiaa uudelleen muutaman viikon kuluttua, voi olla että se osoittautuu erityisen hyväksin ohjelmaksi.

PS. R/P:tä käytän fiiliksen mukaan.

Rock^ sanoi:
Voisitko liittää minulle kohdan, jossa mainitsen että on aivan sama millä ohjelmalla kannattaa treenata, sillä itse en sellaista kohtaa havainnut.

Varmasti kehittyisin näillä kaloreilla millä tahansa ohjelmalla , joten DC-treenitavan tehokkuudesta on vaikea sanoa mitään.

Rock^ sanoi:
Ja toiseksi, kyllä nelijakoisellakin voin treenata kovaa ja tällöin olenkin ylikunnossa jo parissa viikossa ellen sitten nosta kaloreita samalle tasolle kuin nyt.

Noni, eikös tämä taas kerro kuinka kovasta ohjelmasta on kyse
:)

Mutta ei tässä nyt ole tarkoitukseni väitellä tälläisista asioista. Toivon vaan, että otat tän kokeilun tosissaan ja katsot ainakin 4 blasti-viikkoa läpi ja sit kerrot kokemuksista. Teethän muuten extreme venyttelytkin kunnolla? Kannattaa varmaan vetää aluksi vain suoria sarjoja mikäli palautuminen on noin rajoilla.

Olen tässä lueskellut tästä DC menetelmästä jo jonkin verran mutta yksi asia on jäänyt hieman selvennystä vaille. Eli miten tuo cruising on tarkoitus toteuttaa? Ainoat viitteet joita cruisingiin löysin liittyivät aineiden käyttöön. Miten on naturaalin laita?

pimat sanoi:
Olen tässä lueskellut tästä DC menetelmästä jo jonkin verran mutta yksi asia on jäänyt hieman selvennystä vaille. Eli miten tuo cruising on tarkoitus toteuttaa? Ainoat viitteet joita cruisingiin löysin liittyivät aineiden käyttöön. Miten on naturaalin laita?

Cruisingin aikana vedellään vaan suoria sarjoja. Itse olen ottanut noin 70-80% painot blast-painoista ja tehnyt niillä sitten pidemmän sarjan, joko loppuun saakka tai sitten jättänyt 1-2 toistoa vajaaksi, vähän tuntuman mukaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Another week, another kilo...

Aamupaino tänään 101.8 kg. Tänään vika treeni tästä blastista ja sit kruisaillaan...

Eli painoa tullut koko tän DoggCrappin aikana ~7 kiloa. Mihin se on mennyt? Samat housut mahtuu vyötäröstä ja vyö menee samaan reikään kuin aikaisemmin. Reisistä tosin kiristää...
Ylakroppa tuntuu "täydemmältä" ja luulisi nyt tuollaisen kilomäärän tosiaan jossain näkyvän? No jatketaan kuitenkin jos kerran paino näin hyvin nousee ilman, että vyötärö kasvaa... :D

cartman74 sanoi:
Eli painoa tullut koko tän DoggCrappin aikana ~7 kiloa. Mihin se on mennyt? Samat housut mahtuu vyötäröstä ja vyö menee samaan reikään kuin aikaisemmin. Reisistä tosin kiristää...
Ylakroppa tuntuu "täydemmältä" ja luulisi nyt tuollaisen kilomäärän tosiaan jossain näkyvän? No jatketaan kuitenkin jos kerran paino näin hyvin nousee ilman, että vyötärö kasvaa... :D

Joo, kyllähän tässä aika kiukulla paino nousee. Itsellä on nyt 2 kuukauden aikana noussut paino 6 kiloa. Hankala vielä arvioida kuinka paljon on lihasta, kuinka paljon läskiä, mutta vähän on sellainen tunne ettei rasvaa ihan järjettömästi ole tullut. Sittenpä näkee kun alan kohta puoliin suorittamaan DCtä dietti painotteisesti.

Onkos muilla voimatasot taas kasvanut. Itselläni toi paino on noussut 3kg ja kolmas viikko menossa blastia.
Itselläni voimat mennyt näin
Rintaprässi 80kgx6-90kgx8
Kyykky 100kgx10-110kgx11 (syvä kyykky)
Hauis kp vuorotellen 23kgx8-26.5kgx8
Kapea penkki 70kgx6-80kgx6 (aika heikkoa, kun ennen tein 80kgllä, mutta nyt on viimeisenä liikkeenä rinnan ja olkapäiden jälkeen)
Pystypunnerus smith 60kgx8-75kgx13
Positiivinen kokemus on ollut tämä metodi...

heittäkääs vähän esimerkkiä päivän ruokailustanne dc:llä esim.blastin aikana.
hiukan tarvis saada jotain uusia "proteiinimakuelämyksiä" jotta ruoka tippuis toivotulle tavalla.
välillä tökkii...olen kuitenkin 400g joka päivä pommittanut rikki 4kk aikana, ja on paino noussut 8kg

smoothy sanoi:
heittäkääs vähän esimerkkiä päivän ruokailustanne dc:llä esim.blastin aikana.
hiukan tarvis saada jotain uusia "proteiinimakuelämyksiä" jotta ruoka tippuis toivotulle tavalla.
välillä tökkii...olen kuitenkin 400g joka päivä pommittanut rikki 4kk aikana, ja on paino noussut 8kg

Ei tässä kyllä mitään hirveitä makuelämyksiä ole kokenut viime aikoina. Pistetäänpä kuitenkin perus blasti-päivän ruokailu (salipäivä kyseessä).

7.30
Hera-drinksu 50-60 g

8.30-9.00
Ehrmann + leseet
Pari ruisleipää + päälliset

11.00
Hera-drinksu 50-60 g
Sitten työpaikan ruokalassa pirusti kasviksia, jonkin verran riisiä tms ja jotain lihaa

14.00
Rasvaton raejuusto 1 prk + öljyä (vähän)

16.00
Hera-drinksu 30 g

TREENI

18.00
Palkkari 45g prode/45 g hiilari

19.00
Kanaa/tonnikalaa (reilusti) + vähän riisi/kaurapastaa + kasviksia

21.00
Purkki tonnikalaa (+joskus raejuusto sekaan) + öljyä kunnolla

23.00
Yöprode 60g + öljyt

Siinäpä toi sitten oli...eli eipä kovin ihmeellinen ruokavalio ;)
Proteiinia tulee treenipäivinä sellaset 350-400g ja välipäivinä 300-350g ja paino tällä hetkellä jotain 87-88 kg.

Terve!

Ajattelin kanssa kokeilla tätä systeemiä sitten kun pääsen intistä. Nyt on HST käytössä.

DC painottaa jalkatreenissä että kyykyt ym pitäisi tehdä syvältä. Minulta leikattiin tuossa pala kierrukkaa polvesta pois ja urheilulekuri sanoi että syvältä kyykkääminen ei ole mitenkään tarpeellista, koko etureisi aktivoituu jo vaakatason mentäessä. Ei suositellut minulle enää syvältä kyykkäämistä, prässäämistä tms.

Mites te jotka treenaatte dc:llä, kyykkäättekö aina syvältä? Onko välttämätöntä?

Veikkaan että ei ole välttämätöntä, kun tekee liikkeen perusteellisesti ja venyttelee sitäkin perusteellisemmin kyykkyjen jälkeen.

Nike sanoi:
Ajattelin kanssa kokeilla tätä systeemiä sitten kun pääsen intistä. Nyt on HST käytössä.
Kannattaa sitten tutustua tosiaan kunnolla DCn oppeihin.

Nike sanoi:
Mites te jotka treenaatte dc:llä, kyykkäättekö aina syvältä? Onko välttämätöntä?

Kyllä itsellä tulee kyykättyä, mutta sanoisin ettei sinun ohjelma siihen kaadu vaikka et pystykkään niin tekemään.

Aloitin juuri treenaamaan DC:n oppien mukaan parin viikon opiskelujen jälkeen.

Tuntuu, että ei saa vastetta tarpeeksi treenille perinteisiin volyymitreeneihin tottuneena. Palautuminen ekstrakaloreilla tuntuu liiankin nopealta. Onko syytä huoleen, vai rupeaako tämä tuntumaan enemmän viikkojen kuluttua?

Konna sanoi:
Aloitin juuri treenaamaan DC:n oppien mukaan parin viikon opiskelujen jälkeen.

Tuntuu, että ei saa vastetta tarpeeksi treenille perinteisiin volyymitreeneihin tottuneena. Palautuminen ekstrakaloreilla tuntuu liiankin nopealta. Onko syytä huoleen, vai rupeaako tämä tuntumaan enemmän viikkojen kuluttua?

Hmmm... Meneekö tällä hetkellä vaan suoria sarjoja vai teetkö jo Rest-Pausea? Yksi asia mikä tuli mieleen, voi olla se tosiseikka että et vielä osaa täysin ottaa kaikkea irti yhdestä sarjasta. Elikkäs tämä asia kyllä voi parantua ajan kanssa.

Itselläni kyllä DC-toimi heti alusta saakka ja RP tehdessä kerkeän palautua juuri ja juuri seuraavaan treeniin. Joskus on jopa tehtävä vain suoria sarjoja, kun palautuminen tuntuu olevan kortilla. Tosin sulla voi tietenkin olla todella hyvä palautumiskyky. Jos teet jo RP ja saat lisäillä painoja (tai lisää toistoja) joka treenissä, niin sanoisin että hyvinhän se sitten menee. Jos haluat lisää rasitusta niin sitten vielä staattiset mukaan ja voit jopa miettiä 4 treenin tekemistä viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom